اشغال 70 درصدی مراکز اقامتی آذربایجان شرقی طی 3 روز نخست نوروز

به گزارش وبلاگ نیک دل، ایلنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، اشغال 70 درصدی مراکز اقامتی آذربایجان شرقی طی 3 روز نخست نوروز مشاهده شد.

اشغال 70 درصدی مراکز اقامتی آذربایجان شرقی طی 3 روز نخست نوروز

عابدین خرم در وبینار ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با حضور وزیر میراث فرهنگی گفت: تا روز چهارم فروردین 1402 در 21 شهرستان شاهد 8 میلیون و پانصد و هشتاد تردد تجمعی بودیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بیش از 18 درصد افزایش همراه است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: یکی از اقدامات نوینی که به وسیله دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان در سال جاری اجرا شده، ایجاد بازارچه های صنایع دستی با هدف رونق بازار فراوری و عرضه در 55 نقطه استان با 600 غرفه است که با اقبال خوبی از طرف گردشگران و مسافران نوروزی همراه است.

او اضافه کرد: از دیگر برنامه های نشاط آفرین در استان، برپایی آیین سنتی نوروزگاه در 60 نقطه با 200 برنامه آیینی در سرتاسر استان است که گردشگران را با آیین های نوروز این خطه اصیل آشنا می نماید.

خرم در ادامه به مقدار اقامت گردشگران در استان طی ایام نوروز اشاره نمود و گفت: مجموع اقامتها دراستان طی این ایام 166 هزار نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است. شایان ذکر است که میانگین اشغال مجموعه مراکز اقامتی استان 70 درصد است که این آمار در شهرستان های جلفا و کلیبر با اشغال 100 درصدی همراه است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از بازدید 679 هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری و 43 موزه اطلاع داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 79 درصد افزایش داشته است.

خرم گفت: خوشبختانه سال جاری با هماهنگی کمیته های حمل و نقل و بعلاوه امداد و نجات استان، شاهد روانی ترافیک در محورهای مواصلاتی استان هستیم که در پی این مهم به لحاظ آمار فوتی ها در تصادفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته فوتی ها با 50 درصد کاهش همراه بوده است.

منبع: همگردی

به "اشغال 70 درصدی مراکز اقامتی آذربایجان شرقی طی 3 روز نخست نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشغال 70 درصدی مراکز اقامتی آذربایجان شرقی طی 3 روز نخست نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید