تعداد تماشاگران پرسپولیس برابر الهلال معین شد؛ سهم ایرانی ها در عربستان

به گزارش وبلاگ نیک دل، خبرنگاران: تیم فوتبال پرسپولیس باید 24 مهر در ورزشگاه فیصل بن فهد ریاض به مصاف الهلال برود تا دیداری سخت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کند. این بازی به میزبانی متمرکز عربستان برگزار می شود و الهلال از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را خواهد برد.

تعداد تماشاگران پرسپولیس برابر الهلال معین شد؛ سهم ایرانی ها در عربستان

به گزارش وبلاگ نیک دل، از آنجا که میزبانی عربستان برای این مرحله از بازی ها تا مرحله فینال متمرکز شده طبیعتا AFC حق داشتن تماشاگر را برای تیم های میهمان به صورت برابر درنظر گرفته است. به این معنی که هر چقدر تماشاگر قرار است به ورزشگاه بیایند باید به صورت مساوی بین دو تیم تقسیم شوند. قانون می گوید حق تیم میهمان فقط 10 درصد از گنجایش ورزشگاه است، ولی این قاعده برای بازی هایی که به صورت متمرکز میزبانی می شود فرق می کند.

حال با همین حساب و کتاب پرسپولیس هم می تواند برای دیدار با الهلال تماشاگر داشته باشد. در واقع روز گذشته مشخص شد که قرار است این بازی با حضور 60 درصدی تماشاگران از گنجایش کل ورزشگاه برگزار شود. ورزشگاه فیصل بن فهد گنجایش 24 هزار نفری دارد که 60 درصد آن تقریبا نزدیک به 14 هزار نفر می شود. حال از این 14 هزار نفر، 7 هزار نفرش سهم پرسپولیسی هاست.

پرسپولیسی ها می توانند از حضور 7 هزار تماشاگر بهره ببرند، ولی واقعیت این است که در شرایط کنونی آن ها نمی توانند حتی یکی دو تماشاگر هم روی سکو داشته باشند! دلیلش واضح است؛ اول اینکه قوانین سفت و سخت کرونایی اجازه سفر به کشور های دیگر از جمله عربستان را به این راحتی نمی دهد. هزینه سفر و اقامت در عربستان هم که خود مسئله ای مضاعف است. از آن گذشته صدور ویزا برای تماشاگران ایرانی هم محل سوال است، چون خود باشگاه پرسپولیس برای بازیکنانش به راحتی ویزا نگرفته چه برسد برای تماشاگران. شاید باشگاه اگر در شرایط مالی خوبی قرار داشت می توانست زمینه حضور تعدادی از تماشاگرانش را در این بازی از طریق مکاتبه و نامه نگاری هموار کند، ولی واقعیت این است که این تیم هم شرایط مالی چندان خوبی ندارد. پس به غیر از ایرانی های اندکی که در زمان حضور این بازی در عربستان حضور دارند نباید توقع داشت پرسپولیس برابر الهلال هواداری در ورزشگاه داشته باشد. به این ترتیب آن جایگاه 7 هزار نفری که نصف گنجایش تماشاگران در ورزشگاه خواهد بود، خالی خواهد ماند.

منبع: فرارو

به "تعداد تماشاگران پرسپولیس برابر الهلال معین شد؛ سهم ایرانی ها در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد تماشاگران پرسپولیس برابر الهلال معین شد؛ سهم ایرانی ها در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید