تفاوت رویکرد در برخورد با اومیکرون

به گزارش وبلاگ نیک دل، در اروپا بعضی از کشور ها در مواجهه با توسعه سویه اومیکرون محدودیت ها را لغو نموده اند و بعضی دیگر بر شدت آن افزوده اند.

تفاوت رویکرد در برخورد با اومیکرون

به گزارش وبلاگ نیک دل به نقل از نیویورک تایمز؛ کشور های اروپایی موضعی واحد در قبال توسعه سویه اومیکرون همزمان با ادامه شیوع کووید -19 و واکنش نسبت به آن نداشته اند.

اتریش به اعمال مقررات کووید برای افراد واکسینه نشده سرانجام می دهد. بریتانیا در رویکرد خود نسبت به ویروس کرونا رویکرد جنگی را پشت سر می گذارد. هلند که بعضی از سخت گیرانه ترین تدابیر را در اروپا برای مقابله با سویه اومیکرون اعمال نموده بود از شدت محدودیت ها خواهد کاست.

با این حال، دورتر از این کشورها، در شرق اروپا افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا بی سابقه بوده و دولت ها را وادار نموده تا قوانین سخت گیرانه و تست کرونا را افزایش دهند.

از آنجایی که سویه اومیکرون در سراسر اروپا به سمت شرق آن قاره در حال حرکت است دو فرایند متفاوت ظاهر شده است بعضی از دولت ها علیرغم افزایش موارد ابتلا با کاهش بستری شدن افراد در بیمارستان روبرو شده اند و به همین علت برای کاهش محدودیت ها اقدام نموده اند در حالی بعضی دیگر برای مهار جهش مراجعه بیماران به بیمارستان کوشش نموده اند.

در اتریش، علیرغم افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا بیمارستان ها و واحد های مراقبت ویژه، میزان کم تری از مراجعه بیماران را تجربه نموده اند. مقام های بهداشتی اتریش گفته اند به این نتیجه رسیده اند که قرنطینه برای افراد واکسینه نشده در اتریش تنها در صورت تهدید بیش از میزان برای ظرفیت مراقبت های ویژه درمانی قابل توجیه خواهد بود.

در هلند، جایی که قرنطینه های شدید، جمعیت را تحت فشار قرار داده است دولت آن کشور اعلام نموده کاهش محدودیت ها از روز چهارشنبه با وجود افزایش تعداد موارد ابتلا اعمال خواهد شد و مشاغلی مانند کافه ها و رستوران ها مجاز خواهند بود تا ساعت 10 شب باز بمانند اگرچه افراد مراجعه نماینده باید پیش از ورود، مدرک واکسیناسیون یا نتیجه آزمایش منفی را نشان دهند.

اعلامیه های مشابهی در هفته گذشته از سوی دولت هایی دانمارک و فرانسه منتشر شده مبنی بر آن که محدودیت ها از ماه آینده کاهش می یابند.

در بریتانیا، جایی که موارد ابتلا به این بیماری کاهش یافته است بخش اعظم از محدودیت های دوره پاندمی در هفته جاری لغو خواهند شد و از 11 فوریه، افرادی که وارد آن کشور می شوند تا زمانی که واکسینه شده باشند دیگر نیازی به انجام آزمایشات کرونا قبل از سفر نخواهند داشت.

با این وجود، در بخش های دیگر اروپا دولت ها برای وضع قوانین تازه کوشش نموده اند.

در آلمان که در هفته گذشته به طور میانگین بیش از 123000 مورد ابتلا در روز را ثبت نموده است قانونگذاران در حال بحث در خصوص تصویب قانونی در خصوص صدور مجوز واکسن کووید هستند.

لهستان آزمایشات خود را افزایش داده و تا سرانجام فوریه برای بعضی از دانش آموزان به منظور مهار شیوع ویروس به یادگیری از راه دور روی آورده است. در حالی که کشور های شرق اروپا مانند بلغارستان، مجارستان و رومانی گزارش های روزانه موارد ابتلا را ارائه می نمایند که پیش بینی می گردد کماکان در حال افزایش باشد.

در روسیه که بیش تر از بسیاری از کشور های اروپایی تلفات ناشی از کووید را به خود اختصاص داده است موارد ابتلا به این بیماری در هفته های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. با این وجود، مقامات آن کشور تصمیم گرفته اند دوره ایزوله کردن یا جدا کردن فرد مبتلا به ویروس از جامعه را از 14 به 7 روز کاهش دهد.

منبع: فرارو

به "تفاوت رویکرد در برخورد با اومیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت رویکرد در برخورد با اومیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید