حمایت آلمان از برجام و حفظ روابط تجاری و اقتصادی با ایران: به واشنگتن اجازه نمی دهیم که به ما دیکته کند با چه کسی تجارت کنیم یا نکنیم

به گزارش وبلاگ نیک دل، وزیر اقتصاد آلمان در انتقاداتی تند و کم سابقه، آمریکا را متهم به کوشش برای نابودی اقتصاد این کشور کرد.

حمایت آلمان از برجام و حفظ روابط تجاری و اقتصادی با ایران: به واشنگتن اجازه نمی دهیم که به ما دیکته کند با چه کسی تجارت کنیم یا نکنیم

به گزارش ایسنا به نقل از اکسپرس، اختلافات بین آمریکا و متحدان و شرکای بزرگ تجاری اش به اوج خود رسیده است و دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- به بهانه محافظت از مشاغل و صنایع آمریکایی تعرفه های گسترده ای را بر کالاهای وارداتی از اتحادیه اروپا، چین و کانادا وضع نموده است.

پتر آلتمایر- وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با روزنامه بیلد آمریکا را آماج حملات خود قرار داد و گفت این جنگ اقتصادی در حال کند کردن و نابودی رشد اقتصادی است. وی در عین حمایت از توافقات به دست آمده در جریان سفر ژان کلود یونکر- رئیس کمیسیون اروپا به امریکا گفت این موافقت نامه تنها می تواند نخستین گام باشد.

آلتمایر در ادامه سخنان خود بار دیگر بر حمایت آلمان از برجام تاکید نمود و گفت: به واشنگتن اجازه نخواهیم داد که به ما دیکته کند با چه کسی تجارت کنیم یا نکنیم.

تاکنون شرکت های بزرگی چون دایملر، پژو و توتال مجبور به ترک ایران شده اند و بعضی از شرکت های دیگر اروپایی به دلیل تحریم های آمریکایی سرمایه گذاری در ایران را متوقف نموده اند.

آلتمایر گفت شرکت های آلمانی باید اجازه داشته باشند تا به هر میزانی که بخواهند در ایران سرمایه گذاری نمایند و دولت این کشور به همراه متحدان اروپایی خود به دنبال راه هایی است که مطمئن گردد تراکنش های اقتصادی با ایران کماکان برقرار است.

منبع: انتخاب

به "حمایت آلمان از برجام و حفظ روابط تجاری و اقتصادی با ایران: به واشنگتن اجازه نمی دهیم که به ما دیکته کند با چه کسی تجارت کنیم یا نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت آلمان از برجام و حفظ روابط تجاری و اقتصادی با ایران: به واشنگتن اجازه نمی دهیم که به ما دیکته کند با چه کسی تجارت کنیم یا نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید