دیدنی های تاریخی و جاذبه های گردشگری استان موغلا ترکیه

به گزارش وبلاگ نیک دل، سفر به کشور ترکیه همیشه با تجربیات بکر و ویژه ای برای گردشگران همراه است هر ساله علاقه مندان زیادی با وجود تورهای گردشگری سفرهای ویژه ای به اینگونه از منطقه ها دارند و علت آن نیز زیبایی های بیش از حدی است که در اینگونه منطقه ها وجود دارد و توجه گردشگران زیادی را جلب می نماید. در این میان بهتر است تا با یکی دیگر از جاذبه های مهم این کشور آشنا شوید استان موغلا که به علت برخورداری از شهرهای تاریخی و مهم خود شناخته شده است این استان یکی از مقاصد گردشگری با اهمیت است این استان دارای سواحلی بسیار زیبا است و از چشم اندازهای بسیار ویژه ای برخوردار است سواحل زیبای این منطقه و اقامتگاه های زیبا و دوست داشتنی که در این استان به چشم می خورند از زیبایی های بی حدی برای علاقه مندان خود برخوردار هستند. شما گردشگران در ادامه این بخش می توانید با دیدنی های بیشتری از موغلا آشنا شوید و جاذبه هایی همانند جزیره سدیر و منطقه بچین را مشاهده کنید که جذابیت های ویژه خود را خواهند داشت.

دیدنی های تاریخی و جاذبه های گردشگری استان موغلا ترکیه

دیدنی های معروف موغلا:

گردشگرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند نباید تجربه سفر به این استان را از دست بدهند این استان بهشتی گمشده با تنوع گردشگری بالا است همانطور که اشاره کردیم اقامتگاه های این منطقه بسیار لاکچری هستند ویرانه ها و خانه های تاریخی که در این منطقه وجود دارند دارای جذابیت های تفریحی و گردشگری زیادی می باشند.

میلاس:

میلاس به خودی خود روایتگر صادق و خوبی از تاریخ این منطقه ها است این شهر بخش مهمی از تاریخ ترکیه را روایت می نماید و از این حیث می تواند جذابیت های زیادی برای گردشگران خود داشته باشد در این شهر می توانید آثاری از رومیان، سلجوقیان، بیزانیتن ها و عثمانی ها را مشاهده کنید ستون هایی بزرگ با ارتفاع 3 و نیم متری که در این منطقه مشاهده می کنید از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار هستند. دیواره های معبد زئوس که در کناره دروازه شمالی واقع شده است در کنار مقبره های قدیمی از جذابیت های تاریخی زیادی برخوردار هستند اکنون نیز چند خرده بنا می بینید که ارزش تاریخی این شهر باستانی را بیشتر نموده اند از دیگر جذابیت های این محوطه باستانی می توان به موزه بزرگ آن اشاره کرد.

لاسوس:

یکی دیگر از دیدنی های موغلا شهر لاسوس است که از زیبایی های زیادی برخوردار است هر ساله گردشگران زیادی با تورهای مسافرتی به این منطقه سفر می نمایند و از چنین جاذبه هایی بازدید می نمایند لاسوس نیز از پیشینه تاریخی بالایی برخوردار است و امروزه ویرانه هایی از آن برجای مانده است قدمت این ویرانه ها به 3 هزار سال پیش باز می گردد البته این مکان علاوه بر زیبایی های تاریخی خود ارزش بیعی نیز دارد و دارای چشم اندازهای طبیعی ویژه ای می باشد. طبیعت بکر و محبوب این منطقه با وجود بندرگاه باستانی ان می تواند ارزش توریستی این شهر را برای گردشگران بیشتر کند.

جزیره سدیر:

یکی از جزایر بکر و پر جاذبه در این منطقه جزیره سدیر است برای اینکه از منظره ها زیبای این جزیره بازدید کنید باید سوار قایق ها شوید زمانی که از خط ساحلی این استان عبور کنید می توانید به بودروم برسید. این جزیره یکی از زیباترین جزایر منطقه هاه است که با وجود افسانه ها و روایت های تاریخی خود بسیار شناخته شده می باشد با وارد شدن به این جزیره می توانید منظره ها زیبایی را مشاهده کنید از زیبایی های این جزیره می توان به محراب آپولو، ویرانه های تاریخی و … اشاره کرد. هر یک از این بناهای تاریخی از دوران رومیان برجای مانده اند و داستان های بسیار جذابی را در خود جای داده اند.

هراکلیا:

اگر همچنان از علاقه مندان به جاذبه های زیبا در این منطقه هستید می توانید به یکی دیگر از بخش های تاریخی آن سفر کنید بخشی که دارای چندین ویرانه تاریخی از عبادتگاه ها است مقبره ها و معبدهای قدیمی با جاذبه های بسیار زیبا و دوست داشتنی که در نزدیکی یکی از دهکده های کوچک واقع شده است. این منطقه نیز یک شهر ساحلی با قدمت تاریخی است در سال های اخیر نیز تغییرات زمین شناسی در این منطقه اجرا شده است و خانه های نزدیک دریا را به ویرانه هایی تبدیل نموده است. این ویرانه ها ارزش تاریخی دارند و بیش از 40 برج در آن ها مشاهده می گردد شکوهی که در این بناها وجود دارد می تواند مورد توجه شما گردشگران قرار بگیرد.

میلتوس:

یکی دیگر از محوطه های باستانی و تاریخی و دیدنی های موغلا منطقه میتلوس است که متعلق به اوایل دوره هلنی است و دوران طلایی خود را داشته است در حال حاضر این محوطه نیز دارای بناهای تاریخی است و ویرانه های ارزشمندی را به خود اختصاص داده است. این بناها متعلق به دوران عثمانیان هستند و به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته اند درباره این بنا نیز روایت های گوناگونی وجود داشته است.

این استان یکی از دیدنی های ترکیه به شمار می آید که دارای جذابیت های تاریخی و طبیعی زیادی است و هر ساله گردشگران زیادی را می تواند به خود جذب کند بنابراین تورهای گردشگری زیادی سالانه به این منطقه برگزار می شوند و با توجه به اینکه دیدنی های ترکیه در زمستان زیبایی بیشتری دارند می توانید رد این فصل نیز سفری دل انگیز داشته باشید.

منبع: دیجیاتور

به "دیدنی های تاریخی و جاذبه های گردشگری استان موغلا ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های تاریخی و جاذبه های گردشگری استان موغلا ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید