رعایت ضوابط میراث فرهنگی در منطقه جهانی هورامان لازم است

به گزارش وبلاگ نیک دل، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان رعایت ضوابط و مقررات میراث فرهنگی در منطقه ثبت جهانی شده هورامان را برای تمام ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی لازم و ضروری برشمرد.

رعایت ضوابط میراث فرهنگی در منطقه جهانی هورامان لازم است

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، یعقوب گویلیان روز سه شنبه 19 مردادماه 1400 در جلسه ای با حضور مدیرکل امور روستایی استانداری گفت: رعایت قوانین و مقررات یونسکو و میراث فرهنگی در زمینه اجرای طرح های مختلف عمرانی و زیرساختی در منطقه جهانی هورامان برای تمام بخش های دولتی و خصوصی برای حفظ و صیانت از این منطقه الزامی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه نمود: توسعه راه های منطقه جهانی هورامان از دیگر نیازمندی های اصلی این منطقه است که باید ارگان های ذی ربط با هماهنگی این اداره کل وارد عمل شوند.

او حمایت ها و همکاری های بهرام نصراللهی زاده ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در زمینه های به ثمر نشستن اهداف اداره کل و ثبت جهانی منظرفرهنگی هورامان را بسیار مناسب و درخور توجه اسم کرد و گفت: همکاری بیشتر با اداره کل امور روستایی استانداری کردستان برای پیشبرد اهداف مشترک در منطقه جهانی هورامان امری ضروری است و برای دستیابی به این هدف باید جلسات تخصصی تر و بیشتری برنامه ریزی و برگزار گردد.

مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان هم با تاکید بر لزوم هم افزایی امکانات دو ارگان در راستای توسعه بیش از پیش هورامان گفت: توسعه مسکن روستایی با تاکید بر حفظ معماری و رعایت قوانین و مقررات میراث فرهنگی در دستور این اداره کل است.

الفت راغب اضافه نمود: ارائه اطلاعات مناسب و درست در زمینه اهمیت تاریخ، فرهنگ و آداب و روسوم هورامان به مردم استان و کشور یکی از راه های حفاظت از این منطقه جهانی است.

او اظهار کرد: آموزش دهیاران یکی از برنامه های جاری این اداره کل است که ضروری است این آموزش ها با موضوع ثبت جهانی هورامان و قوانین و مقررات میراث فرهنگی تطبیق داده گردد.

مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان جلوگیری از تردد ماشین های سنگین حامل سوخت و.. در منطقه جهانی هورامان را مهم ارزیابی کرد و اضافه نمود: ساماندهی تابلوهای مسیرها و معرفی روستاها و شهرهای منطقه هورمان، ایجاد مراکز رفاهی و.. باید در دستور کار دستگاه های ذی ربط قرار باشد.

در این جلسه محمد امینیان معاون میراث فرهنگی، آرمان وطن دوست معاون گردشگری و سرمایه گذاری و کارشناسان دو ارگان هم حضور داشتند.

منبع: توریسم آنلاین

به "رعایت ضوابط میراث فرهنگی در منطقه جهانی هورامان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت ضوابط میراث فرهنگی در منطقه جهانی هورامان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید