سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو با حضور ایران برگزار گردید

به گزارش وبلاگ نیک دل، سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو، عصر دیروز، آدینه 12 مهرماه، در شهر خجند تاجیکستان انتها یافت.

سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو با حضور ایران برگزار گردید

دیروز، آدینه 12 مهرماه، شهر خجند در تاجیکستان میزبان سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو بود. این نشست با صدور بیانیه ای به کار خود سرانجام داد.

در این نشست که 11 و 12 مهر برگزار گردید، دکتر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت. دکتر مونسان در سفر دو روزه خود به تاجیکستان، ضمن حضور در این نشست، با وزیر امور خارجه و رئیس کمیته گردشگری تاجیکستان ملاقات کرد. در حاشیه این نشست نیز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان با رسانه های این کشور درباره توسعه همکاری گفت وگو کرد.

تصویب اصول توسعه پایدار در حوزه گردشگری و تصویب برنامه اقدام و عمل در راستای اصول توسعه گردشگری پایدار بین کشورهای عضو اکو، از مصوبه های اصلی این نشست بود.

از دیگر تصمیم هایی که در سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو گرفته شد، می توان به تصویب پروژه های کاربردی در زمینه ایجاد شبکه یکپارچه توراپراتورها و سایز ذی نفعان گردشگری در منطقه اکو اشاره نمود.

بعلاوه اعضا در خصوص مکانیزم هایی برای تسهیل رفت وآمد گردشگران در حوزه اکو به توافق رسیدند.

در این نشست، ایران میزبان نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2021 انتخاب شد و شهرهای ساری و اردبیل از ایران هم به عنوان مرکز گردشگری اکو در سال های 2022 و 2023 انتخاب شدند.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو با حضور ایران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو با حضور ایران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید