راستا سمنان و شهمیرزاد و سرخه نیازمند توسعه با نگاه گردشگری است

به گزارش وبلاگ نیک دل، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، راستا سمنان و شهمیرزاد و سرخه نیازمند توسعه با نگاه گردشگری است.

راستا سمنان و شهمیرزاد و سرخه نیازمند توسعه با نگاه گردشگری است

عباس گلرو در نشست طرح گردشگری سمنان تا شهمیرزاد در سالن شهید بابایی شهرداری سمنان بیان نمود: اجرای هر طرحی احتیاج به فرمانده دارد و حسین موسوی، ریاست شورای شهرستان سمنان در طرح گردشگری سمنان تا شهمیرزاد به دلیل انگیزه و نگاه تخصصی که به این طرح دارد، گزینه مناسبی است تا این طرح به نتیجه برسد.

وی اضافه نمود: مدیران دستگاه های مرتبط نماینده ای تام الاختیار برای حضور در نشست های تخصصی جهت برنامه ریزی و اجرای این طرح گردشگری معرفی نمایند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب مشاور و امضای تفاهم نامه ای در این خصوص با معاونت امور عمرانی استانداری و شهرداران سمنان، درجزین، مهدیشهر و شهمیرزاد می تواند نقطه شروع اجرای این طرح باشد.

گلرو پیشنهاد داد: ایجاد دریاچه در راستا شمال شهرک روزیه، ایجاد پیاده راه گردشگری تا شهمیرزاد با جذب سرمایه گذارهای کوچک و کلان می تواند در زیبایی این راستا موثر باشد.

وی اضافه نمود: این طرح احتیاج به سه سطح بودجه ای در مقیاس شهرداری های این راستا، بودجه استانی و بعلاوه ملی دارد تا با مشخص مشاور و آنالیز هزینه های آن پیگیری برای تامین بودجه صورت پذیرد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: پس از مشخص مشاور این طرح خواسته ها از سوی ادارات مربوط و بویژه شهرداری ها ارائه گردد.

گلرو بیان نمود: طرح های بزرگ از جمله ایجاد قطار شهری از شهرک روزیه تا شهمیرزاد نیز می تواند توسعه گردشگری و بعلاوه زیبایی این راستا موثر واقع گردد.

محور گردشگری سمنان تا شهمیرزاد طراحی می گردد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان نیز گفت: برنامه ریزی جهت طرح گردشگری محور سمنان تا شهمیرزاد که می تواند توسعه پایدار شهرهای این راستا را دنبال کند طراحی می گردد.

حسین موسوی بیان نمود: ساختار راستا در قالب یک بزرگراه با منظره شهری کارکرد خواهد داشت و در نهایت تبدیل به یک محور گردشگری منسجم می گردد.

وی اضافه نمود: شورای شهرستان سمنان به عنوان هماهنگ نماینده دستگاه های مربوطه جهت اجرای طرح گردشگری سمنان تا شهمیرزاد که در راستای ایجاد طرح های محرک توسعه منطقه است، نشست هایی را برگزار کرد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر سمنان گفت: اقدامات شهرداری ها و نوع همراهی و همکاری ادارات برای اجرای هرچه بهتر این طرح بسیار مشخص نماینده است.

موسوی بیان نمود: در این نشست مشخص شد ادارات مرتبط از جمله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شوراها و شهرداران در ارتباط با این راستا نسبت به انتخاب مشاور و تهیه طرح های مطالعاتی و اجرایی در راستای ایجاد زیرساخت ها و ایجاد راستا ایمن و مفرح با امکانات گردشگری برای راستا اقدام نمایند تا ساختار راستا در قالب یک بزرگراه شهری اجرایی گردد.

منبع: همگردی

به "راستا سمنان و شهمیرزاد و سرخه نیازمند توسعه با نگاه گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستا سمنان و شهمیرزاد و سرخه نیازمند توسعه با نگاه گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید