ملی پوش دوومیدانی: ایمان دارم سهمیه المپیک توکیو را می گیرم

به گزارش وبلاگ نیک دل، دونده 400 متر با مانع ایران می گوید با اینکه در صندلی 29 دنیا واقع شده است و نفرات زیر 40 به المپیک راه پیدا می نمایند اما دنبال کسب سهمیه به وسیله ثبت رکورد ورودی بازی ها است.

ملی پوش دوومیدانی: ایمان دارم سهمیه المپیک توکیو را می گیرم

به گزارش وبلاگ نیک دل، دوومیدانی ایران تاکنون دو سهمیه المپیک توکیو کسب نموده است؛ احسان حدادی در پرتاب دیسک و حسن تفتیان دردوی100 متر، نمایندگان ایران در توکیو هستند. با این حال فدراسیون امیدوار است تا مهدی پیرجهان، دونده 400 متر با مانع ایران المپیکی گردد. پیرجهان که در مسابقات هند با ثبت رکورد 49.33 تا نزدیکی ورودی المپیک(48.90) هم رسید اکنون در صندلی 29 جهان قرار داد و به گفته خود اگر تا خرداد ماه همین صندلی را داشته باشد به صورت مستقیم به المپیک راه پیدا می نماید، هرچند این ورزشکار امید زیادی دارد که ورودی را به وسیله رکورد کسب کند.

پیرجهان در گفت وگو با وبلاگ نیک دل به برنامه های خود برای کسب سهمیه المپیک اشاره و بیان نمود: من و مربی ام با دعوت آقای عرب، سرپرست فدراسیون دوومیدانی به تهران آمدیم و برنامه خود که شامل تمرین، اردو و مسابقات بود را مطرح کردیم که با موافقت هایی هم روبه رو شد. در حال حاضر در اردوی تبریز هستم و از 1 بهمن تا 5 فروردین با هزینه فدراسیون به اردوی کیش می روم.

او در خصوص صندلی خود در رنکینگ جهانی دوومیدانی و شانس ورود به المپیک بیان نمود: الان در رده 29 جهان قرار دارم و نفرات زیر 40 به صورت مستقیم به المپیک می فرایند؛ من هم برای بهبود رنکینگ باید در مسابقات مختلفی شرکت و امتیازهای بیشتری کسب کنم. این مسائل را به فدراسیون اطلاع دادیم و مسئولان هم موافقت کردند تا من را به مسابقاتی که امتیازت بیشتری دارد، اعزام نمایند.

پیرجهان به مسابقاتی که شانس حضور در آنها را دارد اشاره نمود و گفت: جواز حضور در مسابقات world challenge را پیدا کردم و حتی می توانم در دایموند لیگ هم بدوم، البته فدراسیون باید برنامه ریزی کند تا از طرف فدراسیون جهانی دعوت نامه برای ایران صادر گردد و شرکت کنم.

او در ادامه بیان نمود: گویا زمان کسب سهمیه المپیک از خرداد ماه بسته می گردد، همان زمان هم رنکینگ جهانی را اعلام می نمایند و اگر همین صندلی را داشته باشیم به المپیک می روم. البته آمادگی و شرایطم خوب است و امیدوارم رکورد ورودی را که بارها در تمریناتم زده ام، تکرار کنم.

پیرجهان در خصوص رکوردهایی که در تمریناتش می زند، بیان نمود: فعلا در اوج آمادگی نیستم. در بازی های نظامیان جهان می توانستم ورودی المپیک را کسب کنم اما از آنجایی که مسابقات در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار گشت و خستگی بیش از حدی را تحمل کردم، رکورد نزدم. با این حال به خودم اعتماد و ایمان کامل دارم و بدون اتکا به رنکینگم برای کسب ورودی کوشش می کنم.

پیرجهان به آمادگی ذهنی خود برای کسب سهمیه المپیک اشاره نمود و گفت: فکر و ذکرم در وهله اول رسیدن به المپیک است و پس از آن امیدوارم بزرگان دوومیدانی که حق رای در انتخابات فدراسیون دارند بهترین فرد را به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب نمایند تا شرایط خیلی بهتر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ملی پوش دوومیدانی: ایمان دارم سهمیه المپیک توکیو را می گیرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوش دوومیدانی: ایمان دارم سهمیه المپیک توکیو را می گیرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید