موزه هنر دنیا یکی از بخشهای دیدنی پردیس موزه ای دفینه است

به گزارش وبلاگ نیک دل، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، موزه هنر دنیا یکی از بخشهای دیدنی پردیس موزه ای دفینه است.

موزه هنر دنیا یکی از بخشهای دیدنی پردیس موزه ای دفینه است

موزه هنر دنیا در پردیس موزه ای دفینه یکی از معدود موزه هایی است که در آن به موضوع هنر دنیا با در نظر گرفتن ابعاد و ویژگی های مختلف آن می پردازد.

این موزه زیبایی ها، مهارت و خلاقیت های خاص هنرمندان و زندگی بشر را با زبان و ابزار هنر به نمایش گذاشته است. به همین علت در این موزه میتوان همه نوع هنر و شیوه های خاص خلق هنر را مشاهده کرد. در این موزه حدود 400 اثر هنری به نمایش گذاشته شده که بیشتر آنها از خزانه های مؤسسه فرهنگی موزه ها بیرون آمده اند. این آثار هر کدام از نظر جغرافیایی متعلق به یک منطقه هستند و از هزاره چهارم پیش از میلاد تا قرن بیستم قدمت دارند.

در این موزه آثاری از پیکاسو، سالوادور دالی، ایران درودی مجسمه های برنزی و سنگی و آثاری از مکزیک و هند نیز دیده می گردد اما شاید چند اثر باشند که توجه هر بیننده ای را جلب می نماید.

یکی از آثار قابل توجه موزه هنر دنیا تابلوی چشم انداز بازار در شب اثر هنرمند بلژیکی هلندی است که شمعی روشن دارد شمعی که واقعی نیست اما به قدری زیبا و رئال است که سالها نور این تابلو شده است.

پطروس فن خندل (petrus van schendel) هنرمند بلژیکی هلندی است. او در خلق صحنه های شبانه که با نور لامپ یا شمع روشن می شدند مهارت داشت. به همین علت دوستانش به او مسیو خندل یا آقای شمع می گفتند. در این تابلو شمعی روشن وسط تابلو نور عجیبی را به اطراف می تاباند به نحوی که صورت افرادی که اطراف آن ایستاده اند را هنرمندانه روشن نموده و به سایه های ناشی از تابش نور نیز دقت ویژه ای شده است.

یکی از عادتهای خندل این بود که از یک چشم انداز در زوایای مختلف چندین اثر خلق میکرد. سبک کار او موجب شد تا لئوپولد نخستین پادشاه بلژیک بعضی از آثارش را خریداری کند.

یکی دیگر از آثار زمانی که زنان و مردان دهکده ای در اواخر قرن نوزدهم یا اوایل قرن بیستم میلادی از هم جدا می شدند؛ ژوزف کارلی با تکنیک ریخته گری وداع مردان جنگ را در یک مجسمه برنزی نشان داد. این سرباز از آن زمان تا به حال در حال رفتن به جنگ و وداع با عزیز خود هستند.

و کودکی که همواره می خندد. کودکی ماهیگیر اثر فردریش گلد شایر که با خمیر رس سفالگری ساخته شده و به نظر می رسد اتریشی است چون هنرمند آن هم اتریشی بوده است.

همنشینی هومر و شخصیتهای داستانهایش در موزه هنر دنیا قابل تماشا است. در این سالن پیکره هومر پیرمرد قصه گوی یونانی توجه را به سمت خودش جلب می نماید. در سمت راست او مجسمه لائوکون معروف به همراه پسرانش واقع شده است.

لائوکون یکی از شخصیت های کتاب ایلیاد هومر است که کاهن معبد تروا بود و به خاطر مخالفتش با ورود اسب چوبی معروف یونانی ها به داخل شهر تروا به دستور خدایان یونانی خفته شد. هومر حتی نقاشی اسب تروا را هم در کنار دارد. اسب تروا اثری از سالوادور دالی محبوب هم روی دیوار موزه خودنمایی می نماید.

موزه هنر دنیا یکی از چهار موزه پردیس موزه ای دفینه است. موزه هنر اسلامی، موزه پول و موزه گوهر و آرایه های تاریخی بخشهای دیگری از این پردیس هستند که در خیابان میرداماد واقع شده و هر روز بجز شنبه ها به روی عموم مردم باز است.

منبع: همگردی

به "موزه هنر دنیا یکی از بخشهای دیدنی پردیس موزه ای دفینه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه هنر دنیا یکی از بخشهای دیدنی پردیس موزه ای دفینه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید