وثیقه های وام کرونا اعلام شد

به گزارش وبلاگ نیک دل، پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کار های آسیب دیده از کرونا از جمله سیاست های وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه ها و صیانت از نیرو های کار است و براین اساس امکان بهره مندی از تسهیلات حمایتی کرونا برای 13 رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، فراهم شده است.

وثیقه های وام کرونا اعلام شد

به گزارش ایسنا، این 13 گروه شغلی در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir بارگذاری شده و صاحبان این کسب و کار ها می توانند با مراجعه به سامانه کارا ضمن ثبت نام مراحل دریافت وام کرونا را دنبال نمایند.

وزارت کار اعلام نموده که وثیقه های تسهیلات حمایتی کرونا سختگیرانه نیست و متناسب با مبالغ دریافتی متفاوت است.

تسهیلات حمایتی کرونا از 12 میلیون تومان تا 180 میلیون تومان است و میزان وثایق مورد احتیاج آن به این توضیح است:

برای تسهیلات 12 میلیون تومانی و 16 میلیون تومانی تنها ارائه سفته امضا شده توسط متقاضیان کافی است.

برای دریافت تسهیلات 12 تا 48 میلیون تومانی ضمن ارائه سفته به معرفی یک ضامن و برای تسهیلات 48 تا 120 میلیون تومانی ارائه سفته و دو ضامن احتیاج است.

اما برای مبالغ 120 میلیون تومان تا 180 میلیون تومان صرفنظر از ارائه سفته، باید سه ضامن به بانک معرفی گردد.

در مورد تسهیلات بالای 180 میلیون تومان به جای ضامن باید تضمین های صندوق های ضمانت به بانک ارائه گردد.

مبلغ سفته هایی که دریافت نماینده تسهیلات باید به بانک ارائه بدهد، معادل 1.5 برابر اصل و سود تسهیلات است.

13 گروه شغلی که می توانند وام کرونا را دریافت نمایند شامل مراکز فراوری و توزیع صنایع دستی، مراکز فراوری و عرضه پوشاک، مراکز فراوری و توزیع کیف و کفش، آژانس های خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، مراکز باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و موسسات فرهنگی، هنری، رسانه ای و آموزشی، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، بستنی و آبمیوه و قنادی ها، رانندگان مسافر برون شهری جاده ای، هوایی، ریلی و دریایی، آکادمی های رانندگی، گرمابه ها، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، مراکز فراوری و فروش غذا های آماده اعم از رستوران ها و بوفه ها، طباخی ها، تالار های پذیرایی، قهوه خانه ها و اغذیه فروشی ها، مراکز مربوط به گردشگری، هتل ها، هتل آپارتمانها، مهمانپذیرها، مسافرخانه ها، زائرسراها، موزه ها و مراکز اقامتی و گردشگری و بوم گردی و موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت که در حوزه های درمانی و تشخیصی و آزمایشگاهی و پارکلینیکی فعالند.

ثبت نام در سامانه کارا از روز چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه شروع شده و اطلاعات دریافتی از دستگاه های اجرایی تا هفته آینده تکمیل می گردد. برابر اعلام وزارت کار، 50 هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک مرکزی برای حمایت از بنگاه های آسیب دیده از کرونا اختصاص یافته و تا به امروز بیش از 18هزار بنگاه در سامانه کارا ثبت نام کردند.

منبع: فرارو

به "وثیقه های وام کرونا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وثیقه های وام کرونا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید