افزایش 48 درصدی خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری

به گزارش وبلاگ نیک دل، 26هزار تن گندم مازاد کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری تضمینی خریداری شد.

افزایش 48 درصدی خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خاتمه یافتن زمان برداشت گندم در استان گفت: از ابتدای امسال تا به امروز از 26هزار و 89 تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

نعمت الله تقی زاده با اشاره به افزایش 48 درصدی خرید تضمینی گندم در استان افزود: پارسال 17هزار و 600 تن گندم ازکشاورزان خریداری شد.

بیشتر بخوانید

وی افزایش کشت و تولید گندم و همچنین افزایش قیمت خرید گندم و پرداخت مشوق برای تحویل گندم به دولت را مهمترین دلایل افزایش خرید تضمینی گندم مطرح نمود و گفت: امسال برای هر کیلوگرم گندم با اُفت 1.4 (یک و چهار) به مبلغ 10 هزار و 500تومان و جایزه تحویل گندم نیز به مبلغ یک هزار تومان و سر جمع 11هزار و 500تومان به کشاورزان پرداخت می شود.

تقی زاده با اشاره به اینکه تمام مطالبات گندمگاران پرداخت شده و بدهی بابت خرید گندم وجود ندارد، گفت: امسال بیش از 300میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال بیش از 66 تن و 445کیلوگرم کلزا نیز به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده و تمام مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

وی گفت: برای خرید گندم کشاورزان امسال 16 مرکز خرید از جمله یک مرکز دولتی، چهار کارخانه آرد و 11 مرکز اتحادیه تعاون روستایی فعال بود.

تقی زاده همچنین افزود: هم اکنون ذخایر کالا های استراتژیک از جمله گندم، برنج و شکر در شرایط مطلوب واقع شده است و گندم مورد نیاز استان تا چهار ماه آینده خریداری و ذخیره سازی شده است.

وبلاگ نیک دل چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش 48 درصدی خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 48 درصدی خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید