امشب ابرماه ماهی خاویاری را از دست ندهید ، ماه آبی نادری که تا 14 سال دیگر دیده نمی گردد، در راه است

به گزارش وبلاگ نیک دل، دو ابرماه آسمان را در ماه آگوست روشن می نمایند، از جمله ماه آبی نادری که تا 14 سال دیگر دیده نمی گردد.

امشب ابرماه ماهی خاویاری را از دست ندهید ، ماه آبی نادری که تا 14 سال دیگر دیده نمی گردد، در راه است

به گزارش وبلاگ نیک دل و به نقل از سان، دو ابرماه از جمله یک ماه آبی کمیاب آسمان را در ماه آگوست روشن می نمایند و این چشم انداز تا 14 سال دیگر دیده نخواهد شد. ابرماه زمانی اتفاق می افتد که ماه در نزدیک ترین نقطه به زمین و در عین حال ماه کامل باشد.

مردم می توانند امشب اولین مورد به نام ماه ماهی خاویاری را در ماه آگوست ببینند و دومین ابرماه در 30 آگوست یعنی 29 روز دیگر. از آن جایی که این دومین ماه کامل در یک ماه است، ماه آبی کمیاب نیز خواهد بود.

دو ابرماه آخرین بار در سال 2018 در یک ماه ظاهر شدند و پیش بینی می گردد تا سال 2037 چنین رویدادی دیگر تکرار نخواهد شد.

شب های گرم تابستان زمان ایده آلی برای تماشای طلوع ماه کامل در آسمان شرقی در عرض چند دقیقه پس از غروب خورشید است.

رصدخانه سلطنتی در گرینویچ گفت: وقتی ابر زیاد نباشد، ماه کامل مانند یک گوی سفید بزرگ و درخشان در آسمان دیده می گردد. این فرصت خوبی برای استفاده از یک تلسکوپ کوچک یا یک دوربین دوچشمی برای تماشا جزئیات سطح ماه است، یا حتی می توانید چند عکس جالب از ماه بگیرید.

بیشتر بخوانید:

  • کهکشان ها در شروع دنیا چطور شکل می گرفتند؟ | کشف تازه دانشمندان درباره کیهان

تماشا طلوع ماه دقیقا پس از غروب خورشید، یا غروب ماه درست قبل از طلوع خورشید، چشم انداز ای چشمگیر خواهد بود زیرا ابرماه ها 14 درصد بزرگ تر و 30 درصد درخشان تر از ماه های معمولی هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "امشب ابرماه ماهی خاویاری را از دست ندهید ، ماه آبی نادری که تا 14 سال دیگر دیده نمی گردد، در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امشب ابرماه ماهی خاویاری را از دست ندهید ، ماه آبی نادری که تا 14 سال دیگر دیده نمی گردد، در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید