باربی و اوپنهایمر با فروش میلیون دلاری در روز اول اکران در مسیر رکوردشکنی

به گزارش وبلاگ نیک دل، دو فیلم باربی و اوپنهایمر، که هواداران بسیاری چشم انتظار نمایش آن ها بوده اند در مسیر شکستن چندین رکورد در گیشه هستند. باربی با فروش بزرگ 70.5 میلیون دلاری بلیط هایش بزرگترین روز افتتاحیه سال 2023 را داشت و رقیب پُر سروصدایش، اوپنهایمر، با 33 میلیون دلار فروش در نمایش اول خود در جایگاه سوم بزرگترین افتتاحیه ها نهاده شد.

باربی و اوپنهایمر با فروش میلیون دلاری در روز اول اکران در مسیر رکوردشکنی

باربی با بازی مارگو رابی 33 ساله با 70.5 دلار فروش بلیط در روز آدینه بزرگترین روز افتتاحیه سال 2023 را ثبت نموده است. در مقایسه، اوپنهایمر با نقش آفرینی کیلیان مورفی 47 ساله، 33 میلیون دلار برای سومین فیلم برتر سال به دست آورد.

انتظار می رود که این علاقه مجدد به سینمارفتن در مدت سه روز حدود 308 میلیون دلار عایدی در پی داشته باشد، زیرا سینمادوستان دسته دسته برای تماشای هر دو فیلم شرکت می نمایند و بسیاری ترجیح می دهند هر دو را ببینند.

این اندازه فروش بلیت برای قرار گرفتن در جایگاه چهارم بزرگترین آخر هفته های باکس آفیس تمام دوران هالیوود کافی است؛ جایی که انتقام جویان: سرانجام بازی با 402 میلیون دلار در آوریل 2019 در جایگاه اول، انتقام جویان: نبرد ابدیت در آوریل 2018 با 314.8 میلیون دلار در رده دوم و جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد با 313.2 میلیون در دسامبر 2015 در رده سوم قرار دارند؛ و برخلاف همه موارد قبلی، همه این دستاورد ها به جای یک ابرقهرمان یا ماجراجویی در فضا، به دست یک زن بلوند و دوست پسر خوش قیافه اش انجام گرفته است.

فیلمِ صورتیِ گرتا گرویگ، کارگردان 39 ساله، در آستانه فروش بیش از 161 میلیون دلار در آخر هفته افتتاحیه خود واقع شده است تا عنوان بزرگترین اکران اولیه آخر هفته به دست یک کارگردان زن را نیز به خود اختصاص دهد.

کاپیتان ماروِل که به کارگردانی مشترک آنا بودِن و رایان فِلِک ساخته شده است، در حال حاضر با 153 میلیون دلار در روز نخست اکران در سال 2019 رکورددار فیلم هایی است که یک زن آن را کارگردانی نموده است. زن شگفت انگیز ساخته پَتی جِنکینز با 103 میلیون دلار در سال 2017 نیز رکورددار فیلم هایی است که به تنهایی به وسیله یک زن کارگردانی شده است.

اوپنهایمر، که به موضوع ساخت بمب اتم به وسیله جی رابرت اوپنهایمر می پردازد، در مسیر فروش 77 میلیون دلاری در سه روز آخر هفته واقع شده است که با 33 میلیون دلار در افتتاحیه فیلم به پیش رفت.

فیلمِ زندگینامه ایِ کریستوفر نولان 52 ساله، سومین آخر هفته پرفروش او و برترین افتتاحیه برای یک فیلم با درجه R است که از جان ویک: بخش چهارم با فروش 73.8 میلیون دلاری پیشی گرفته است.

تا به امروز هیچ آخر هفته افتتاحیه ای با یک فیلم بیش از 100 میلیون دلار و فیلم دوم بیش از 50 میلیون دلار وجود نداشته؛ مسیری که باربی و اوپنهایمر اکنون در مسیر رسیدن به آن قرار دارند.

باربی با 22.3 میلیون دلار بیشترین پیش فروش را در میان تمام فیلم های برادران وارنر داشته است. بعلاوه برای گرویگ، رابی و رایان گاسلینگ 42 ساله این برترین باکس آفیس افتتاحیه آخر هفته بوده است.

منبع: روزیاتو

منبع: فرارو

به "باربی و اوپنهایمر با فروش میلیون دلاری در روز اول اکران در مسیر رکوردشکنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باربی و اوپنهایمر با فروش میلیون دلاری در روز اول اکران در مسیر رکوردشکنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید