برنامه تبادل فناورانه با 3 کشور در سال تازه اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ نیک دل، امیرحسین میر آبادی در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: در سال 1402 قصد داریم تبادل فناوری با کشورهای چین، هند و روسیه داشته باشیم تا به این واسطه از ظرفیت دانش بنیان ها در این ارتباطات استفاده گردد.

برنامه تبادل فناورانه با 3 کشور در سال تازه اجرایی می گردد

سرپرست مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه ما با کشور چین ارتباطاتی داریم، گفت: قطعاً با عضویت ایران در سازمان همکاری مالی شانگهای، زمینه توسعه علم و فناوری بیشتر فراهم می گردد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، دبیرکل شانگهای در ایران حضور یافت و در مورد همکاریهای علمی و فناوری و ایفای نقش ایران در حوزه علم و فناوری کشورهای سازمان همکاری شانگهای صحبت کرد. اگر به عضویت رسمی سازمان شانگهای برسیم کمیته علم و فناوری ایران فعال می گردد و در حوزه هایی مانند زیست فناوری، نانو، فناوری اطلاعات و… همکاری خواهیم داشت.

میرابادی اضافه کرد: ارتباطات ایران با چین نیز به ارتباط رسمی با وزارت علم و فناوری این کشور گره خورده و در سفر رئیس جمهور موضوع فناوری مطرح شد از این رو تفاهم نامه ای بین دو کشور به امضا رسید که فرصتهای خوبی برای تبادل فناوری فراهم آورده است.

سرپرست مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی گفت: در این تبادل فناوری، هر دولت از مجموعه خود حمایت می نماید تا متخصصان دو کشور در زمینه های مشترک با یکدیگر همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برنامه تبادل فناورانه با 3 کشور در سال تازه اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه تبادل فناورانه با 3 کشور در سال تازه اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید