علم و تکنولوژی

10 بازی ویدیویی با عجیب ترین عنوان ها در تاریخ

اولین چیزی که در مورد هر اثری چه در قفسه خرده فروشی ها و چه در فروشگاه های الکترونیکی نظر شما را جلب می کند، عنوان یا نام بازی است. یک عنوان مجذوب کننده می تواند نظر هر بازیکنی را جلب کند و از طرفی این قضیه در مورد عنوان های عجیب و غریب نیز صدق می کند. حال...

20 مهر 1402

5 روش کاربردی برای برطرف پیکسل گیر نموده صفحه نمایش

وجود یک پیکسل گیر نموده یا حتی یک پیکسل مرده روی صفحه نمایش اتفاق چندان خوشایندی نیست. در این مقاله به شما شرح می دهیم که در وهله اول چطور باید صفحه نمایش خود را تست نموده و سپس روش های برطرف پیکسل گیر نموده را به صورت نرم افزاری معرفی می کنیم.

5 مهر 1402

غول های فناوری در این کشور آسیایی جمع می شوند!

مهر نوشت: سرتا تاویسین نخست وزیر تایلند پیش بینی می نماید شرکت های تسلا، گوگل و مایکروسافت حداقل 5 میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری نمایند.

3 مهر 1402

ایست قلبی سامانه 124 سازمان حمایت، قیمت ها به روز نمی گردد

تسنیم نوشت: آشفتگی قیمت کالا ها و خدمات در بعضی از بازار ها بر هیچ کسی پوشیده نیست و حتی گه گاه خود مسئولان نیز به تفاوت قیمت کالا های یکسان اشاره داشته اند؛ هنوز مردم ماجرای گوجه فرنگی مقرون به صرفه قیمت، نزدیک منزل یکی از رؤسای جمهور کشور را فراموش نکرده...

28 شهریور 1402

طرح کتابگردون گزیر به دژگان رسید

کتابدار کتابخانه مشارکتی استوار گزیر در گفت و گو با خبرنگاران در بندرعباس، از سفر یک روزه مدیر و کتابداران این کتابخانه به روستای دژگان اطلاع داد و گفت: در ادامه طرح کتابگردون این دفعه به دعوت باشگاه کتابخوانی دژ به دهستان دژگان مهد علم رفتیم.

11 شهریور 1402

فتح سربالایی های تهران!

در محدوده غرب و شمال غرب مرکز به دلیل نزدیکی به ارتفاعات توچال و البرز کلی کوه وجود دارد که کافی است کمی سحرخیز باشید تا بتوانید در آن حوالی تفریح و ورزش را با هم تجربه کنید؛ مقاصدی که می توان صبح زود به قصد صعود به سمت شان حرکت کرد و با کمی پیاده روی در...

9 شهریور 1402

خبر خوش وزیر اقتصاد برای جاماندگان سهام عدالت ، دستور فوری خاندوزی برای آنالیز فرار مالیاتی واردکنندگان آیفون

وزیر اقتصاد با بیانفهرست افراد مستحق برای دریافت سهام عدالت بروزرسانی شده است و روز گذشته نامه جدیدی برای معاون اول جهت طرح در هیئت دولت ارسال کردیم، گفت: در مجموع برای حدود 4.5 میلیون تا 5 میلیون نفر پیش بینی ارائه سهام صورت گرفته است.

8 شهریور 1402

واکنش دانشگاه تهران به خبر تعلیق بعضی اساتید ، ماجرای تعلیق دکتر داریوش رحمانیان چه بود؟

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به انتشار خبر تعلیق بعضی از اساتید این دانشکده در فضای مجازی واکنش نشان داد.

8 شهریور 1402

آیین اختتامیه همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا

به گزارش خبرنگاران در این رویداد که از ساعت 17:00 برگزار خواهد شد، پس از سخنرانی استادان حاضر در برنامه، از جمعی از ابن سینا پژوهانِ برجسته کشور تجلیل خواهد شد.

6 شهریور 1402

این ماهی شگفت انگیز با پوستش می بیند!

یک ماهی شگفت انگیز که قابلیت تغییر رنگ دارد، می تواند از طریق پوستش ببیند!

1 شهریور 1402

این روزها اینگونه از ابرماه عکس بگیرید!

شاید برای شما تصویر برداری از آسمان در حالی که ماه در آن می درخشد هیجان انگیز باشد، با این راهنمای تخصصی نحوه گرفتن تصاویر خیره کننده از ماه را بیاموزید.

18 مرداد 1402

محصولی که می خواهد آیکیای دنیای ماشین ها باشد!

میکروکار الکتریکی Luvly O یک خودرو شهری جمع و جور است که امکان بسته بندی اجزا آن در قالب یک کیت - شبیه به محصولات شرکت آیکیا - و ارسال به نقاط مختلف وجود دارد. پیش بینی می گردد این خودرو حدود 11 هزار دلار قیمت بخورد.

5 مرداد 1402

اولوت آی، اسکای؛ نسخه پیشرفته تر خودرو بازار ایران برای روس ها

اولوت در واقع یکی از برند های گروه دانگ فنگ است که در بازار روسیه فعالیت دارد. حرف ئی انگلیسی در نام گذاری و لوگوی اولوت (Evolute) به پیشرانه الکتریکی آن اشاره دارد.

2 مرداد 1402

ویدئویی از بیرون انداختن زباله های ایستگاه فضایی بین المللی

یک ویدیوی تازه نشان می دهد که بیرون انداختن زباله ها از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) اغلب به یاری یک ربات احتیاج دارد.

30 تیر 1402

جوایز ویژه لنز برای تماشاگران برگزیده در تابستان

لنز ایرانسل با برگزاری جشنواره تابستانی، به کاربرانی که بیشترین دقیقه تماشای بی وقفه را در این پلتفرم داشته باشند، جوایز ویژه اهدا می نماید.

29 تیر 1402

چطور فرهنگی را در محیط کار خلق کنیم که کارکنان بتوانند بی پرده عقیده شان را ابراز نمایند؟

به گزارش خبرنگاران کتاب شهامت ورزی در محیط کار: راه های بیان نظر، انتقاد و پیشنهاد بدون ترس نوشتهکارین هِرت و دیوید دای به ترجمه فرخ بافنده در 248 صفحه به بهای 195500 تومان از سوی انتشارات پندارتابان روانه بازار نشر شده است.

24 تیر 1402

تصاویر ، آلزایمر ؛ روایت خواهر و برادری که پدر آلزایمری خود را در خانواده استثمار می نمایند

حامد رحیمی نصر که این روزها نمایش آلزایمر را روی صحنه می برد، می گوید که این اثر نمایشی را بر اساس دغدغه های شخصی خود نوشته و اجرا می نماید.

21 تیر 1402

بالاترین دستمزد را کدام کشورها می پردازند؟

بالاترین دستمزد را در جهان کشورهای اروپایی پرداخت می کنند. در ضمنً، آمریکا همچنان یبشترین حقوق را پرداخت می کند.

20 تیر 1402

شاهکار هوش مصنوعی با کشف داروی ضد پیری

هوش مصنوعی اخیراً توانسته سه داروی ضدپیری را پیدا کند که قادرند با حذف سلول های پیر و ازکارافتاده، از بیماری های مرتبط با پیری جلوگیری کنند و سرعت سالخوردگی را کاهش دهند.

18 تیر 1402

این برنامه های اندرویدی داده های شما را به چین می فرستند!

دیجیاتو نوشت:دو برنامه اشاره شده برای مدیریت فایل و بازیابی اطلاعات از دست رفته کاربرد دارند.

18 تیر 1402
تعداد: (333)