برترین جزایر کوچک ایتالیایی برای سفری بهاری

به گزارش وبلاگ نیک دل، ایتالیا در تمام طول سال مقصدی رویایی به شمار می رود اما در فصل بهار، جزایر آن فوق العاده هستند. دمای هوا در اینجا در حدود 20 درجه سانتیگراد است که بسیار مطبوع خواهد بود و از سوی دیگر، گل ها شکوفا می شوند و هیچ ازدحام و شلوغی همانند تابستان در خلیج وجود ندارد. احتمالا درباره جزایر بزرگ ایتالیا همانند سیسیل و ساردینیا چیزهای بسیاری شنیده اید اما خط ساحلی طولانی مدیترانه در این کشور مملو از جزیره های کوچک و زیبا است که در ادامه به معرفی برترین آن ها می پردازیم.

برترین جزایر کوچک ایتالیایی برای سفری بهاری

جزیره کاپری

دلیلی کاملا آشکار وجود دارد که چرا ثروتمندان و مشاهیر دنیا به جزیره کاپری (Capri) سفر می نمایند و همان دلیلی است که این جزیره در سواحل سورنتو مورد علاقه امپراتوران رومی قرار داشته است. از صخره های شیبدارش در کنار دریایی آبی گرفته تا خانه های زیبای پوشیده از بوگنویل، باغ های کاملا آراسته و رستوران های منحصربه فرد، اینجا در خلیج ناپل مکانی ایده آل به شمار می رود.

جزیره ایسکیا

جزیره ایسکیا (Ischia) پناهگاهی بسیار خوب و مجذوب کننده برای گریز از شهر ناپل به شمار می رود. این جزیره آتشفشانی، بزرگترین جزیره در بین جزایر خلیج ناپل به شمار می رود و نمونه کوچکی از کل ایتالیا به شمار می رود که پر از سواحل زیبا، غذاهای سالم و نگرش های آرامش بخش است. جاهای تماشای زیادی در اینجا وجود دارند اما حتما از آبگرم های زمین گرمایی این جزیره تماشا کنید و استراحت و آرامش بسیار زیادی را درون این آب ها بدست بیاورید.

جزیره پروچیدا

جزیره پروچیدا (Procida) پر از خانه های رنگ آمیزی شده و خیابان های باریک و آفتاب گرفته است که شگفت انگیزی خاصی را ارائه می دهد و برترین اسرار خلیج ناپل را درون خودش جای داده است. این جزیره کوچک معمولا در ماه اوت پر از بازتماشاماینده می گردد و در بقیه سال نیز در اختیار مردم بومی قرار گرفته است. در حالی که ساحل اندکی در اینجا به چشم می خورد اما بارها و رستوران های زیادی در آن وجود دارند.

جزایر آیولین

جزایر آیولین (Aeolian) مجمع الجزایر صخره ای در خارج از خط ساحلی شمالی سیسیل به شمار می رود که همچنان پر از فعالیت های آتشفشانی است. در اینجا آتشفشانی فعالی به نام وولکانو قرار گرفته است و با یک سفر یک روزه می توان در حمام های گلی گرم آن غوطه ور شد و لذت برد. لیپاری (Lipari) یکی از همین جزایر به شمار می رود که محل زندگی بیشتر ساکنین این جزایر است و گنجینه ای از دوران باستان، از موزه باستان شناسی تا کلیسای جامع لیپاری متعلق به قرن شانزدهم میلادی را می توان در آن پیدا کرد.

جزایر اگادی

یکی دیگر از مجمع الجزایر خارج از خط ساحلی سیسیل، جزایر اگادی (Egadi) است که مجموعه ای از سه جزیره کوچک آتشفشانی به شمار می رود. این سه جزیره برترین اسرار سیسیل را درون خودش جای داده و ایتالیایی های درمان شده به خوبی از این اسرار مطلع هستند. در اینجا فقط باید استراحت کرد و از سرعت آهسته زندگی لذت برد.

جزایر پلاجیه

جزایر پلاجیه (Pelagie) در بین تونس و مالت قرار گرفتند و از بقیه ایتالیا به دور هستند. با قایق یا با هواپیما به وسیله فرودگاه لمپدوسا (Lampedusa) می توان به اینجا دسترسی داشت اما با توجه به فاصله آن ها از سیسیلی و سرزمین اصلی ایتالیا، همچنان به دور از دسترس بسیاری از بازتماشامایندگان قرار دارند. همین نیز سبب شده تا سواحل آن بسیار زیبا و بکر باشند. سواحل جزیره خرگوش (Rabbit Island) یکی از زیباترین سواحل دنیا را دارد.

جزایر ترمیتی

جزایر ترمیتی (Tremiti) در پوگلیا برای هزاران سال به عنوان یک تبعیدگاه استفاده می شد اما اکنون با خلیج های دنج، آب زلال و خطوط روستای آرام خودش، مکانی لذت بخش و دلنشین محسوب می گردد. با سوار شدن قایق از ترمولی در شرق ایتالیا، به بزرگترین جزیره در میان این پنج جزیره یعنی سان دومینو (San Domino) خواهید رفت و می توانید از محیطی بسیار مجذوب کننده لذت ببرید.

جزیره البا

جزیره البا (Elba) بین کورس و سرزمین اصلی ایتالیا قرار گرفته و به عنوان مکانی شناخته می گردد که ناپلئون اولین سال تبعید خودش را سپری کرد. اینجا بعلاوه سومین جزیره بزرگ ایتالیا پس از ساردینیا و سیسیل به شمار می رود. با وجود اینکه در مجمع الجزایر توسکانی قرار می گیرد اما مکانی معمولی نیست و دارای نقاط ایده آل غواصی، سواحل بسیار زیبا و حمام های زمین حرارتی است.

منبع: فوت و فن / euronews.com

به "برترین جزایر کوچک ایتالیایی برای سفری بهاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جزایر کوچک ایتالیایی برای سفری بهاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید