برترین پارک های ملی ایتالیا

به گزارش وبلاگ نیک دل، ایتالیا بیشتر برای آثار تاریخی برجسته و به جا مانده از دوران رومی ها شناخته می گردد و بسیاری از افراد نیز برای تماشای این آثار تاریخی به این کشور سفر می نمایند. با این حال، طبیعت بسیار زیبای ایتالیا شامل سواحل بسیار زیبا و پارک های ملی نیز توجه گردشگران را به خود جلب می نماید. در ادامه قرار است به معرفی برترین پارک های ملی ایتالیا بپردازیم. همراه با ما باشید.

برترین پارک های ملی ایتالیا

10. پارک ملی پولینو

Pollino National Park

پارک ملی پولینو (Pollino National Park) بزرگترین پارک ملی در ایتالیا به شمار می رود که با این وجود، بازدیدنماینده بسیار کمی را به خود جذب می نماید. کوه های سر به فلک کشیده، دره های وسیع و صخره های خارق العاده باعث شده تا این پارک ملی به بهشتی برای کوهنوردان و صخره نوردان تبدیل شود. جنگل های سرسبز پارک نیز در تضادی بسیار زیبا و تماشایی با صخره های سنگی و خاکستری رنگ قرار دارند.

9. پارک ملی گران ساسو و مونتی دلا لاگا

Gran Sasso and Monti della Laga National Park

پارک ملی گران ساسو و مونتی دلا لاگا (Gran Sasso and Monti della Laga National Park) به لطف کوه گران ساسو بسیار متمایز و مجذوب نماینده به نظر می رسد و توانسته توجه کوهنوردان بسیار زیادی را به خود جلب کند. علاوه بر این، علاقه مندان به اسکی نیز به سمت این کوه کشیده می شوند. این پارک ملی با وجود اینکه فاصله نسبتا کوتاهی از روم دارد اما گردشگران بسیار اندکی را به خود جذب می نماید و به همین علت نیز در بیشتر موارد، کوه خلوت و آرامش بخش است.

8. پارک ملی ارچیلگو دی لا مدالینا

Maddalena Archipelago National Park

پارک ملی ارچیلگو دی لا مدالینا (Maddalena Archipelago National Park) بسیار تماشایی و آرامش بخش به نظر می رسد و آب های شفاف و فیروزه ای رنگ آن نیز چشم انداز ای بسیار خیره نماینده را شکل داده اند. سواحل این مجمع الجزایر و منطقه ها کوهستانی و صخره ای آن نیز همچون بهشتی زیبا به نظر می رسند. قایق سواری در بین جزیره های مختلف مطمئنا می تواند بسیار لذت بخش باشد. این پارک ملی در بخش شمالی ساردینی واقع شده است و بیشتر شامل بخش های ساحلی و دریایی می شود.

7. پارک ملی ول گرانده

Val Grande National Park

پارک ملی ول گرانده (Val Grande National Park) به لطف منطقه ها کوهستانی و تماشایی خود هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد. کوهستان های پشت سرهم و قله های پوشیده از برف مطمئنا برای کوهنوردان بسیار مجذوب نماینده خواهد بود. این پارک ملی در شمال ایتالیا و در نزدیکی مرز با سوئیس قرار گرفته است. گشت و گذار در میان جنگل های کوهستانی و صعود به نوک قله کوه ها و تماشای منظره ها اطراف مطمئنا می تواند تجربه ماندگاری را برای شما رقم بزند.

6. پارک ملی آسپرومونته

Aspromonte National Park

پارک ملی آسپرومونته (Aspromonte National Park) درست در جنوب کالابریا در ایتالیا قرار گرفته و جاهای تماشای بسیار زیبا و دوست داشتنی ای دارد که توجه هر بازدیدنماینده ای را به خود جذب خواهد نمود. رشته کوه های گسترده درون این پارک ملی مطمئنا باعث خلق منظره های خارق العاده شده اند که بسیار تماشای هستند. علاقه مندان به تاریخ نیز می توانند به شهر ارواح و رهاشده پنتداتیلو (Pentedattilo) بفرایند که قدمت آن به سال 640 پیش از میلاد مسیح باز می شود.

5. پارک ملی استلویو

Stelvio National Park

پارک ملی استلویو (Stelvio National Park) شامل مراتع سرسبزی است که به جنگل های کوهستانی و سپس کوهستان های مرتفع و برفی ختم می شوند و منظره های را ایجاد نموده اند که واقعا نفس گیر و خیره نماینده به نظر می رسند. در فصل تابستان و با جنب و جوش طبیعت، از هر گوشه و کنار این پارک می توان شاهد منظره های زیبا و رنگارنگ بود. با اینکه در این موقع از سال، همچنان نوک قله ها پوشیده از برف است اما گل های رنگارنگ در میان مراتع بسیار زیبا و چشم نواز هستند.

4. پارک ملی آبروزو

Abruzzo, Lazio and Molise National Park

پارک ملی آبروزو، لاتزیو و مولیس (Abruzzo, Lazio and Molise National Park) با دره ها و تپه های گسترده خودش منطقه های را خلق نموده است که کوهنوردی در میان آن ها می تواند بسیار دلنشین باشد. محیط خارق العاده و دست نخورده این پارک ملی نیز حسی آزادانه و سبک بالانه دارد که مطمئنا روح شما را جلا خواهد داد. کوهستان ها و پوشش گیاهی موجود در آن به عنوان یک منطقه حافظت شده برای حیوانات نادر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. از جمله این حیوانات نیز می توان به بز کوهی آبروزو، گرگ ایتالیایی و مارسیکان اشاره نمود. جدا از این حیوانات، بیش از 2000 گونه گیاهی در این پارک ملی به چشم می خورند.

3. پارک ملی گرن پارادیسو

Gran Paradiso National Park

پارک ملی گرن پارادیسو (Gran Paradiso National Park) در ابتدا به عنوان یک شکارگاه خصوصی برای پادشاه ایجاد شده و از آن موقع نیز به منطقه ای حفاظت شده تبدیل شده است که از حیوانات و گیاهان درون خود محافظت می نماید. این منظره ها شگفت انگیز در شمال غربی ایتالیا هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد. این پارک ملی نام خود را از کوهی به همین نام گرفته است که در مرکز پارک واقع شده است. دامنه های برفی و قله های بلند و پوشیده شده در میان ابرهای این کوه، چشم انداز ای خارق العاده را ایجاد نموده است که مطمئنا ارزش تماشا را دارد.

2. پارک ملی سینکو تره

Cinque Terre National Park

سینکو تره به عنوان یکی از پربازدیدترین بخش های ایتالیا شناخته می شود و شهرهای آن نیز از جمله زیباترین شهرها به شمار می فرایند که سوژه های بسیار خوبی برای عکاسی هستند. در اینجا، شهرها در دامنه صخره ها و رو به سمت اقیانوس قرار دارند و چشم انداز ای خارق العاده را ایجاد نموده اند. این شهرهای ایدئال نیز در کنار کوهستان های شیبدار و وحشی پارک ملی سینکو تره (Cinque Terre National Park) را شکل داده اند که بسیار مجذوب نماینده و تماشایی به نظر می رسد. این شهرها در سینکو تره به وسیله راه های بسیار دوست داشتنی در میان صخره ها به یکدیگر متصل شده اند و گشت و گذار در میان آن ها می تواند تجربه ماندگاری را برای شما رقم بزند.

1. پارک ملی دولومیتی

Dolomiti Bellunesi National Park

پارک ملی دولومیتی (Dolomiti Bellunesi National Park) یک جواهر گران بها از طبیعت ایتالیا به شمار می رود. بسیاری از افرادی که به این پارک ملی سفر می نمایند، از تماشای شگفتی های طبیعی اینجا انگشت به دهان می مانند. این پارک ملی در منطقه وینیتوی ایتالیا واقع شده است و دارای منظره های تماشایی و خارق العاده از آلپ است. در اینجا، کوهستان های سربه فلک کشیده مشرف به دیگر منطقه ها قرار دارند و محیطی کوهستانی را ایجاد کردند که مطمئنا برای علاقه مندان به کوهنوردی بهشتی مجذوب نماینده به شمار می رود.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "برترین پارک های ملی ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین پارک های ملی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید