ترامپ؛ سومین رییس جمهور آمریکا که در مراسم تحلیف شرکت نمی کند

به گزارش وبلاگ نیک دل، دونالد ترامپ می گوید در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در 20 ژانویه (اول بهمن) حاضر نخواهد شد.

ترامپ؛ سومین رییس جمهور آمریکا که در مراسم تحلیف شرکت نمی کند

به گزارش گاردین این اظهار نظر ترامپ فقط یک روز پس از آن صورت می گیرد که او تایید کرد به زودی از کار کناره می گیرد.

ترامپ در یک توئیت جدید نوشت: در پاسخ همه آنهایی که پرسیده اند، باید بگویم من در مراسم تحلیف در 20 ژانویه شرکت نخواهم کرد.

مراسم تحلیف شاخص انتقال صلح آمیز قدرت در آمریکا است و رئیس جمهورهایی که دوره شان تمام شده است حتی در صورتی که در انتخاب برای دور دوم شکست خورده باشند، در مراسم تحلیف جانشینانشان شرکت می نمایند، برای مثال جرج دبلیو بوش پدر در مراسم تحلیف بیل کلینتون در سال 1993 حاضر شد.

انتظار کلی از قبل هم این بود که ترامپ در مراسم تحلیف بایدن شرکت نمی کند، زیرا او همچنان به انتشار ادعاهای بی پایه در این باره که پیروزی رئیس جمهور منتخب به وسیله تقلب گسترده انجام گرفته است، ادامه داد.

ترامپ در ویدئویی که پنجشنبه شب در توئیتر منتشر کرد، گفت: کنگره نتایج انتخابات را تایید نموده است. یک دولت جدید در 20 ژانویه سوگند یاد خواهد نمود. تمرکز من بر تضمین انتقال آرام و منظم و بی اشکال قدرت است.

بسیاری از افراد حاضر شدن ترامپ را در مراسم تحلیف بایدن بخشی از این انتقال آرام، منظم و بی اشکال قدرت می شمارند، اما ظاهرا ترامپ چنین عقیده ای ندارد.

آخرین رئیس جمهوری در آمریکا در مراسم تحلیف جانشینش حاضر نشد، آندرو جانسون، رئیس جمهور دوره 1829 تا 1837 میلادی بود که او نیز مانند ترامپ بوسیله مجلس نمایندگان استیضاح و بوسیله مجلس سنا تبرئه شده بود.

تنها دو رئیس جمهور دیگری در تاریخ آمریکا که در مراسم تحلیف جانشینشان حاضر نشده اند، جان آدامز در 1801 و جان کوئینسی آدامز در 1829 هستند.،همشهری

منبع: ایران آنلاین

به "ترامپ؛ سومین رییس جمهور آمریکا که در مراسم تحلیف شرکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ؛ سومین رییس جمهور آمریکا که در مراسم تحلیف شرکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید