تشییع جنازه مک کین

به گزارش وبلاگ نیک دل، تصمیم نهایی این شد که مایک پنس معاون ترامپ به نمایندگی از دولت در مراسم یادبود مک کین در ساختمان کنگره موسوم به کپیتول روتوندا و همچنین در کلیسای ملی واشنگتن حضور یابد. این مراسم شرکت کنندگان زیادی داشت و طبق معمول با خوش و بش حضار حتی در لحظه وداع و خاکسپاری فرد متوفی برگزار گشت.

تشییع جنازه مک کین

در بین کسانی که با آنها احوالپرسی کردم بوش پسر و همسرش لورا بود. بوش با لحنی صمیمانه پرسید: هنوز هم در دولت پست داری؟ پاسخ دادم فعلاً بله و همگی خندیدیم. بعدها که همزمان با برگزاری اجلاس گروه 20 در بوئنوس آیرس، جورج هربرت واکر بوش (بوش پدر) درگذشت، ترامپ یک روز عزای عمومی گفت و بیانیه ای که شایسته ریاست جمهوری بود در مورد بوش فقید صادر کرد و صبح همان روز نیز گفت و گوی تلفنی محبت آمیز و صمیمانه ای با جورج و جِب بوش داشت. ترامپ به همراه بانوی اول در روز پنجم دسامبر نیز بدون هیچ اتفاق و حاشیه خاصی در مراسم یادبود بوش پدر در کلیسای ملی واشنگتن شرکت کرد. به هر حال، این کار چندان سختی نبود.

ترامپ همزمان با جنجال ها بر سر مراسم تشییع جنازه مک کین در توئیتی نوشت: دان مک گان مشاور حقوقی کاخ سفید در انتها کشمکش ها بر سر تأیید صلاحیت کاوانا (نامزد ترامپ برای ریاست دیوان عالی امریکا) کاخ سفید را ترک می کند. هر چند مک گان اغلب به شوخی به من می گفت همه ما فقط به اندازه یک توئیت با اخراج شدن فاصله داریم، این نمونه ای از رفتار ترامپ در اعلام تصمیماتش در توئیتر بود. او بدون اینکه به مک گان فرصتی دهد تا ابتدا خودش خبر اخراجش را اعلام کند پیشدستی کرد و از طریق توئیتر خبر داد که مک گان می رود. لازم بود بیشتر به این موضوعات توجه کنم. همان طوری که بعدها کلی در صحبت هایش با من تأیید کرد تنش بین ترامپ و مک گان به دلیل شهادت (صادقانه) مک گان و همکاری اش با تیم تحقیقات مولر به جایی رسیده بود که دیگر قابل کنترل و تداوم نبود. با اینکه وکلای ترامپ در خارج از کاخ سفید مک گان را برای این پست تأیید کرده بودند اما به نظر می رسید صداقت او باعث شگفتی همه آنها شده بود. به هر ترتیب، با اخراج مک گان، جست و جو برای یافتن فردی جدید به عنوان جانشین او بلافاصله شروع شد.

*************

مهاجرت غیرقانونی، به عنوان یکی از ابتکارات و برنامه های کلیدی ترامپ در شرایط افتضاحی قرار داشت. جان ایزنبرگ از وکلای کاخ سفید اواسط ماه مه 2018 نزد من آمد و پرسید آیا علاقه دارم به ترمیم فرایند فروپاشیده سیاست مهاجرتی کاخ سفید به طور اعم و (ساخت دیوار) در مرز مکزیک به طور اخص کمک کنم یا نه؟ من تمایل نداشتم بدون همراهی و همکاری کامل دفتر حقوقی کاخ سفید و وزارت دادگستری، وارد این حوزه شوم.، ایران

منبع: ایران آنلاین

به "تشییع جنازه مک کین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشییع جنازه مک کین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید