خرس عجیب الخلقه را غذا به کشتن داد ، عکس

به گزارش وبلاگ نیک دل، یک خرس باستانی با ظاهری که بیشتر شبیه به راکون است و رفتاری شبیه به سمور آبی به خوردن موجودی علاقه داشت که مرگی دردناک را برایش رقم زد.

خرس عجیب الخلقه را غذا به کشتن داد ، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ نیک دل، چیزی حدود 30 میلیون سال پیش یک خرس عجیب در نزدیکی رودخانه ای واقع در داکوتای شمالی امروزی زندگی می کرد که ظاهری شبیه به راکون داشت و مثل سمور آبی غذا می خورد. آنالیز به جامانده فسیل این موجود باستانی نکات جالبی درباره نخستین شکارچیان پستاندار کره زمین فراهم می نماید.

ژیائومینگ وانگ دیرینه شناس موزه تاریخ طبیعی لس آنجلس و گروهش این شکارچی باستانی را در دسته نخستین پستانداران گوشتخوار و با توجه به دندان های آسیای بزرگ در رده خرس وارگان طبقه بندی نموده اند. البته این جانور عجیب نیای خرس های امروزی نیست.

بیشتر بخوانید:

  • ترسناک یا زیبا؛ آشنایی با عجیب ترین بز دنیا / عکس

  • قیافه احتمالی موجودات فضایی/ حیات فرازمینی در منظومه شمسی این شکلی است؟/ عکس

نام این گونه باستانی را ائوآرکتوس وُراکس (Eoarctos vorax) گذاشته اند. ائوآرکتوس ترکیب دو واژه یونانی سپیده دم و خرس است و وُراکس به معنی حریص اشاره ای به رژیم غذایی متفاوت این شکارچی باستانی است.

از پوزه تا دم خرس سپیده دم حریص کمتر از یک متر طول و بسیاری از ویژگی های اسکلتی راکون را در خود دارد. البته پنجه های خرس سپیده دم درازتر و تیزتر از راکون های امروزی بوده است.

در حالی که در دهه های گذشته دیرینه شناسان بر این باور بودند که خرس وارگان در اروپا پا به عرصه وجود گذاشته اند، پژوهش های اخیر از پیدایش آن ها در آمریکا شمالی خبر می دهند.

خرس سپیده دم به نظر یکی از نخستین پستانداران گوشت خواری باشد که توانایی خرد کردن چیزهای سخت چون استخوان را به دست آورد. در آنالیز فسیل های به دست آمده از این شکارچی نمونه های بسیاری از دندان های شکسته و آسیب دیده پیدا شد که نشان از خوردن چیزی بسیار سخت و محکم است.

بیشتر بخوانید:

  • ثروتمندترین فرد دنیا در این خانه زندگی می نماید! / عکس

  • رازهای نهفته در منطقه نیمه شب که زیردریایی تایتان را به کام مرگ کشاند

به باور گروه پژوهشی وانگ خرس سپیده دم از نرم تنان صدف دار در رودخانه های باستانی تغذیه می کرد و همچون سمورهای آبی امروزی با خرد کردن صدف به گوشت نرم تنشان می رسید.

وانگ و گروهش با آنالیز یکی از فسیل های به جا مانده از خرس سپیده به این نتیجه رسیدند که به احتمال زیاد حیوان بیچاره در اثر عفونت ناشی از شکستن دندان جان باخته باشد. در این فسیل حیوان در سمت راست و چپ آرواره اش دندان های شکسته داشت که به گفته وانگ مرگ دردناکی را برایش رقم زده است.

منبع: نیویورک تایمز

5858

منبع: خبرآنلاین

به "خرس عجیب الخلقه را غذا به کشتن داد ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرس عجیب الخلقه را غذا به کشتن داد ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید