دیدنی ترین دیوارهای تاریخی دنیا کدامند؟

به گزارش وبلاگ نیک دل، بنا کردن دیوارهای حفاظتی دور شهرها و یا اماکن مهم از دیرباز مرسوم بوده و به همین علت است که امروزه با انواع و اقسام دیوارهای مهم و استراتژیک در دنیا روبه رو هستیم. یکی از مهمترین دیوارهای تاریخی دنیا که امروزه به عنوان یکی از معروف ترین جذابیت های تاریخی گردشگری شناخته می گردد، دیوار بزرگ چین است. جالب است بدانید از این دست دیوارها در بین معروف ترین دیوارهای تاریخی دنیا کم نیست و می توان به نمونه های متعددی از دیدنی ترین دیوارهای تاریخی دنیا اشاره نمود. در این پست به بعضی از مهمترین دیوارهای دنیا اشاره خواهیم کرد. با خبرنگاران همراه باشید.

دیدنی ترین دیوارهای تاریخی دنیا کدامند؟

1. دیوار سنگی کرواسی

این دیوار بزرگ سنگی که از مجموعه دیوارهای کوچکتری ساخته شده در منطقه peninsula Peljesac در جنوب کرواسی بنا شده است. این دیوار 5.5 کیلومتری در قرن 15 میلادی بنا شد. دیوار سنگی از 40 برج نگهبانی و 5 دژ اصلی تشکیل شده است. این دیوار حفاظتی دومین دیوار بلند در کل اروپا است و یکی از جاذبه های گردشگری کرواسی محسوب می شود. این دیوار در بین مهمترین دیوارهای تاریخی دنیا هر روزه به وسیله تورهای مسافرتی و بعلاوه تورهای طبیعت گردی یک روزه مورد بازدید قرار می گیرد.

2. دیوار Troy

تروی از شهرهای فوق العاده معروف و افسانه ای می باشد که در حال حاضر در شمال غربی ترکیه قرار گرفته است. این شهر که معروفیت خودش را مدیون مجموعه اشعار افسانه ای هومر است، امروزه از نقاط پر بازدید منطقه محسوب می شود و هر روزه مورد بازدید گردشگران تورهای مسافرتی داخلی و بین المللی قرار می گیرد. این منطقه، محلی است که جنگ تروجان در آن رخ داد. بقایای این دیوار در بین تماشای ترین دیوارهای تاریخی دنیا که قدمت آن به قرن 13 میلادی باز می شود، امروزه یکی از سایت های پربازدید تورهای طبیعت گردی و آژانس های مسافرتی محسوب می شود.

3. دیوار Great Zimbabwe

دیوار بزرگ زیمبابوه یک دیوار بزرگ سنگی است که بخش قابل توجهی از کشور را از دیگر نواحی جدا می نماید. این دیوار بزرگ در قرن 11 میلادی بنا شد و ساخت آن در حدود 300 سال به طول انجامید. این دیوار با ارتفاع 11 متر و طول 250 متر یکی از بزرگ ترین دیوارهای باستانی در منطقه است که در جنوب بیابان Sahara بنا شده است. این بنا در حال حاضر یه عنوان یکی از سایت های تاریخی مورد بازدید گردشگران تورهای طبیعت گردی و تورهای مسافرتی قرار می گیرد و از جاذبه های تاریخی منطقه در بین معروف ترین دیوارهای تاریخی دنیا به شمار می رود.

4. دیوار چین

دیوار بزرگ چین در قرن 5 برای حفاظت از بخش شمالی امپراتوری چین احداث شد. در قرن 16 بازسازی شد و امروزه می توان نمای کاملی از آن را در منطقه مشاهده کرد. اگر چه قبل و بعد از ساخت این دیوار، دیوارهای مختلفی با عنوان دیوار بزرگ چین در منطقه ساخته شدند اما هیچ کدام در استحکام و اقتدار به پای دیوار اصلی چین نرسیده اند. امروزه دیوار چین به عنوان یکی از اصلی ترین جذابیت های توریستی این کشور مورد توجه خاص گردشگران تورهای مسافرتی قرار گرفته و هر روزه تورهای یک روزه ای برای بازدید گردشگران از این دیوار در منطقه تشکیل می شوند. این دیوار فوق العاده در حدود 8851 کیلومتر طول دارد و گردشگران می توانند از جاذبه های فوق العاده آن تماشا کنند. اگرچه بخش هایی از این دیوار آسیب دیده اما همیشه بازسازی هایی بر روی آن اعمال می شود که در حفظ دیوار بزرگ چین حائز اهمیت می باشد.

منبع: همگردی

به "دیدنی ترین دیوارهای تاریخی دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین دیوارهای تاریخی دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید