رییس فدراسیون جانبازان و معلولان به بنیاد شهید برمی شود

به گزارش وبلاگ نیک دل، دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان درباره دلیل رفتن صمیمی از این فدراسیون گفت: به دلیل وضعیت نابسامانی که در بنیاد شهید استان تهران وجود دارد، وی به دعوت رییس بنیاد شهید قرار است دوباره به استان تهران بازگردد.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان به بنیاد شهید برمی شود

محمد حسین پور در پاسخ به این پرسش که گفته می گردد به خاطر کمبود اعتبارات حمید علی صمیمی تصمیم دارد دوباره به بنیاد شهید برگردد، اظهار کرد: وضعیت بودجه فدراسیون در حال حاضر با اسپانسرهایی که جذب کردیم شرایط خوب و مطلوبی دارد و رفتن صمیمی از این فدراسیون هیچ ارتباطی به مسائل اعتباری ندارد. بلکه رییس کل ستاد بنیاد شهید اصرار به بازگشت دوباره او دارد. متاسفانه به خاطر شرایط نابسامانی که در بنیاد شهید استان تهران وجود دارد و صمیمی مدت 8 سال ریاست استان را برعهده داشت، رییس بنیاد شهید اصرار داشت که وی دوباره مسوولیت استان تهران را بر عهده بگیرد که در نهایت وی به خاطر احساس دینی که به بنیاد شهید دارد این مسوولیت را قبول کرد.

وی پیرامون این پرسش که با رفتن صمیمی وضعیت فدراسیون چگونه خواهد شد، گفت: هنوز سرپرست مشخص نشده و وزارت ورزش و جوانان باید زودتر برای فدراسیون سرپرست مشخص کند. البته در حال حاضر نیک خو نایب رییس فدراسیون که خود کارمند وزارت ورزش و جوانان است طبق اساسنامه فدراسیون می تواند سرپرست فدراسیون باشد، اما به هر صورت در این زمینه وزارت ورزش و جوانان باید تصمیم بگیرد که او را سرپرست معرفی کند یا شخص دیگری را به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب کند.

دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان افزود: متاسفانه جدا شدن هشت رشته ورزشی از این فدراسیون سبب کاهش اعتبارات و تزریق بودجه این هشت رشته ورزشی به فدراسیون مربوطه آن ها شده است و همین مساله شرایط ما را از نظر اعتباری سخت کرد. قطعا این کاهش اعتبارات از سوی وزارت ورزش به رشته های پارالمپیکی ما که مدال آور هستند از نظر آماده سازی و امکانات و تجهیزات لطمه خواهد زد.

وی افزود: هنوز زیرساخت های لازم در بعضی فدراسیون ها که رشته های جانبازان و معلولان را تحت پوشش دارند فراهم نشده و این مساله سبب اعتراض ورزشکاران شده است. البته ما چندین بار اعتراض خود را در این خصوص به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم که هنوز زیرساخت های لازم این 8 رشته ورزشی در فدراسیونها و هیات های استانی مهیا نیست و هیات استانی معلولان کماکان جوابگوی احتیاج ورزشکاران معلول هستند. من معتقدم ابتدا باید زیرساخت ها در فدراسیون ها ایجاد می شد و سپس این هشت رشته ورزشی از بدنه فدراسیون جانبازان و معلولان تفکیک می شد.

حسین پور ادامه داد: الان شرایط برای ورزشکاران معلول در بعضی فدراسیون ها به گونه ای است که به دلیل آماده نبودن زیر ساخت ها و کمبود امکانات دچار سردرگمی هستند و مسائل زیادی برای آنها ایجاد شده است.

دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان در پاسخ به این پرسش که آیا برای برگرداندن دوباره این هشت رشته ورزشی به بدنه فدراسیون کاری اجرا شده است یا خیر؟ اعلام نمود: نامه نگاری های زیادی را با وزارت ورزش و جوانان انجام دادیم اما چون تاکید وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک جدا شدن این رشته ها از بدنه فدراسیون بود تا به امروز به نتیجه مثبتی دست پیدا نکردیم.

حسین پور گفت: تمام کوشش ما این است که با برنامه پیش برویم تا ورزش جانبازان و معلولان توسعه پیدا کند اما الان روندی که در فدراسیون های افراد غیرمعلول وجود دارد برای ورزشکاران معلول متفاوت و هنوز تعریف نشده است، قطعا ادامه این روند ادامه کار را با مشکل روبرو خواهد نمود.

وی در خاتمه توضیح داد: به دلیل آماده نبودن زیرساخت های لازم برای ورزشکاران معلول در سایر فدراسیون ها تا به امروز به نتیجه خوبی دست پیدا نکردیم. البته در بعضی رشته ها همانند پاراتکواندو، قایقرانی و تنیس روی میز فدراسیون ها زحمات زیادی را برای ورزشکاران معلول انجام دادند اما در سایر رشته ها چون صندلی ها خوب تعریف نشده با افت عملکرد ورزشکاران روبرو بودیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رییس فدراسیون جانبازان و معلولان به بنیاد شهید برمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس فدراسیون جانبازان و معلولان به بنیاد شهید برمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید