شورای هماهنگی سران قوا محلی برای دور زدن قانون و مردم نشود، اقدام رئیس قوه قضاییه در جلوگیری از تعطیل شدن 500 کارخانه قابل تقدیر است

به گزارش وبلاگ نیک دل، دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو گفت: تقریبا اکثر کارهای مثبت و تحول خواهانه در این قوه متکی و منحصر به فرد شماست و اگر این رویه و روحیه به بدنه قوه منتقل و ساختاری نگردد، قوه دچار رکود میگردد و چه بسا در آینده با عقبگردهایی روبرو گردد.

شورای هماهنگی سران قوا محلی برای دور زدن قانون و مردم نشود، اقدام رئیس قوه قضاییه در جلوگیری از تعطیل شدن 500 کارخانه قابل تقدیر است

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ نیک دل، سخنرانی علی اسکندری دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که با حضور رئیس قوه قضائیه در دانشکده فنی دانشکده تهران برگزار گردید.

متن سخنرانی به توضیح ذیل است:

سلام علیکم

در ابتدا تشکر می کنم از حضور جنابعالی که بالاخره توانستیم از طرف یکی از سه قوای نظام، نفس راحتی بکشیم و در دانشگاه با ایشان به بحث و گفتگوی آزاد بنشینیم. امید است که سایر مسئولین علی الخصوص سران دو قوای دیگر نیز از جنابعالی رسم برخورد با دانشجو را یاد گرفته و دیکتاتور مآبی را کنار بگذارند. البته معین است که با عملکرد افتضاح و نوع برخورد وقیحانه شان با آحاد ملت، در هر مکانی به جز دفتر خودشان پا بگذارند مورد احترام واقع نمی شوند.

جناب آقای رئیسی؛ به جرئت می توان از از کارنامه کمتر از یکساله شما با در نظر دریافت مواردی دفاع کرد که اگر این موارد مورد توجه واقع نشود این کارنامه خوب منحصر در همین چند ماه و یا در عملکرد شخص جنابعالی می ماند. لذا جهت استمرار این عملکرد خوب در زمان و تسری آن به سایر افراد و کالبد قوه قضائیه، نکاتی را به سمع و نظر جنابعالی می رسانم:

1. در شرایطی که مجلس ضعیف و ناتوان به وظیفه قانونی خود جهت استیضاح رئیس جمهور بی کفایت عمل نمی نماید، چرا دیوان عالی کشور برای آنالیز تخلفات آشکار از قانون اساسی توسط شخص رئیس جمهور تاکنون هیچ اقدامی ننموده است؟ دیگر رئیس جمهور محترم چه باید بکند که مشمول تخلف از قانون اساسی شود؟

بارها و بارها شاهد نقض نص صریح قانون اساسی توسط رئیس در حال حاضر بدون جمهور، بوده ایم که خلاصه دلایل ما برای عدم کفایت همان دلایلی است که رهبری معظم در عدم کفایت اولین رئیس بدون جمهور، جمهوری اسلامی در مجلس شورای اسلامی به سمع و نظر ملت رساندند.

این کار ابتداً وظیفه قانونی حضرتعالی و در مرحله بعدی خواسته صریح ملت شریف از است.

شخصی که ادعا می نماید از چیزی آگاه نبوده و فردا صبح متوجه کشته شدن چند صد نفر و خسارت چند هزار میلیاردی به کشور می شود و نه تنها عذرخواهی نمی نماید بلکه به ریش جمهور می خندد کفایت ریاست جمهور را دارد؟

از بُعد دیگر یکی از مهم ترین وظایف جنابعالی و قوه قضائیه پیشگیری است. لذا اگر می خواهید در مقابل لطمات خطرناک آینده به جهموری اسلامی را بگیرید باز هم باید با ایشان برخورد نمایید. چون شخص ایشان و دولت فخیمه، جمهوری اسلامی را تبدیل به بزرگترین کارخانه فراوری فقر و خسارت؛ چه جانی و چه مالی، چه مادی و چه معنوی نموده اند.

حال که داستان واقع نگرانه ما به پیشگیری رسید دو مورد را هم در این قسمت قابل ذکر میدانم:

اولا؛ امروز غالب کارشناسان مالی در این مساله اشتراک دارند که ریشه مسائل مالی ایران مسئله بانک هاست. بانک هایی که با داشتن قدرت خلق پول دست در جیب 80 میلیون ایرانی میکنند و هر 8 سال یکبار بدهی هایشان را با یک سوم کردن مال مردم جبران میکنند . آقای رئیسی به طور جد پیشنهاد میشود که با ورود جدی به مسئله خلق پول بانک ها ، و نه صرفا اختلاس های اجرا شده ، جلوی کسانی که از 80 میلیون ایرانی دزدی میکنند را بگیرید

ثانیا؛ بحث ادغام معاونت پیشگیری و معاونت فرهنگی است. که بیم آن می رود که با ادغام اسم این دو معاونت روح آنان نیز در هم دیگر هضم شود.

2-آنچه در دوره جدید قوه قضائیه اتفاق افتاده، بسیار رو به جلو و تحولی بود که قابل تقدیر است. اما تقریبا اکثر کارهای مثبت و تحول خواهانه در این قوه متکی و منحصر به فرد شماست و اگر این رویه و روحیه به بدنه قوه منتقل و ساختاری نشود، قوه دچار رکود میشود و چه بسا در آینده با عقبگردهایی روبرو شود.

الف) کارهای ساختاری و زیرساختی مهم که بارها خودتان به آن اشاره نموده اید دقیقا به چه نقطه ای رسیده است؟ حل مسئله مهم و ساختاری اسناد عادی به کجا رسید؟ بخشنامه ای؟ اصلاح قانونی؟ لایحه ای ؟

بیش از نیمی از مسئله تسهیل محیط کسب و کار بدست قوه قضائیه حل می شود. اقدام جنابعالی در جلوگیری از تعطیل شدن 500 کارخانه قابل تقدیر است لکن برای رونق فراوری احتیاج به بوجود آمدن بنگاه های خرد جدید داریم. برای تسهیل در کسب و کار و صدور مجوزها چه کارهایی صورت گرفته است؟ یا همین فرآیند دادرسی پرونده ها بالاخره به کجا رسید؟

ب) اما در کنار ساختار سالم ، افراد صالح نیز اهمیت دارند. در این حوزه شاهد آن هستیم که کارنامه مناسبی ندارید. افراد قدیمی همچون معاون اول و دادستان کل که نه کارنامه درخشانی دارند و بعضا اشتباهات مکرری هم دارند، مانده اند. از طرفی هم اگر تحول خواه بودند در همان چندین سال مسئولیت تحول ایجاد میکردند. همین طور برخی انتصابات جدید مثل سخنگوی حضرتعالی که به جد مناسب این کار نیستند و فرسنگ ها از حرکات رو به جلو حضرتعالی عقب اند که در موارد متعددی اشتباهات فاحش داشته یا بجای قانع کردن افکار عمومی بیشتر دست به توجیه زده اند. هرچند بطور کلی قوه قضائیه احتیاجمند تغییرات اساسی در وجه رسانه ای خود اعم از تغییر سخنگو و خبرگزاری میزان و توجه بیشتر و روزآمد به سئوالات افکار عمومی دارد.

3- پیشنهاد معین ما این است که شعبه ویژه ای جهت آنالیز تخلفات مسئولینی ، که عملکردشان مستقیما با بدنه اجتماعی نظام مرتبط است و ناکارآمدی و فسادشان می تواند موجب ریزش بدنه مردمی نظام شوند، تشکیل شود. خواسته ما این است که تمامی اتهاماتی و شائبه هایی که متوجه مسئولین است به صورت شفاف و دقیق آنالیز و اعلام شود. این سنت بسیار غلطی است که ما در حین مسئولیت مدیران دست به آنالیز تخلفاتشان نمی زنیم و منتظر میمانیم تا دوره مسئولیتشان بگذرد.

به راستی اگر این دادگاهها برگزار گردیده بود، اکنون افکارعمومی از شائبه های پیرامون عملکرد رئیس قبلی قوه قضائیه در قضیه کلاک ، ماجرای آقای طبری ،ماجرای املاک نجومی و جناب قالیباف و قائم مقامشان، ماجرای آقای شمخانی و ماجرای هدر رفت 18 میلیارد دلار در توزیع دلار 4200 تومانی آگاه بود و این موارد چون استخوان لای زخم نمی ماند. یا افراد مذکور محاکمه می شدند و اعتماد عمومی جلب می شد و یا درصورت برطرف اتهام با رسانه های دروغ پراکن برخورد می شد.

4. مسئله دیگری که بسیار حائز اهمیت است استفاده از ظرفیت قوه قضائیه در شوراهای عالی کشور است. .متاسفانه ما شاهد آن هستیم که قوه قضائیه علی رغم عضویت در شوراهایی نظیر شورای نظارت بر صداوسیما ، شورای پول و اعتبار و شورای سران هماهنگی سران سه قوه کاملا در موضع انفعال واقع شده است. تغییر نماینده های قوه قضائیه در شورا های مذکور میتواند به بهبود عملکرد قوه منتج شود.

همچنین در حوزه بین الملل و حقوق بشر وظایف مفصل و مغفولی دارید. اما مهتمرین ان ها مسئله شیخ زکزاکی است که متاسفانه سه روز بعد از برگشت سفر مسئولین دولتی به نیجریه و ملاقات با مقامات رژیم سفاک نیجریه شیخ زکزاکی به زندان فرستاده میشود و هر لحظه احتمال شهید شدن خمینی آفریقا وجود دارد و بدانید در صورت وقوع این اتفاق ناگوار به سبب انعفال تیم تان، شما نیز در این امر شریک خواهید بود.

5- در خصوص خصوصی سازی های بی ضابطه نیز آنالیز های ما نشان می دهد که باید برای تمامی موارد پیش آمده که شواهد نشان می دهد در همه آن ها تخلفاتی اجرا شده فورا دادگاه هایی ملی به صورت مجزا برگزار شود و معین تکلیف شود زیرا الان مشکل اصلی آن ها بلاتکلیفی شان است.

6-شما به عنوان مسئول صیانت از حقوق مردم نباید بگذارید این شورای هماهنگی سران قوا محلی برای دور زدن قانون و مردم و نمایندگانشان بشود. پرسش اصلی ما این است که اساس این شورا دقیقا چه اختیاراتی دارد و کارایی اش تاکنون چه بوده است؟ در قضیه بنزین شاهد بودیم که حضرتعالی میفرمایید در خصوص نرخ اش بحث شد. بالاخره کسیکه در خصوص قیمت بحث می نماید باید هم برای نحوه اجرا تدارکی ببیند یا خیر؟چرا بعد از اتفاقات اخیر تا چند روز سکوت کردید؟

آیا در پیگیری احقاق حقوق عامه جناب زنگنه به دلیل حذف بی منطق کارت سوخت که منجر به خسارت چند ده هزار میلیاردی به کشور شد نباید محاکمه شود؟ آیا مقصر اصلی اتفاقات اخیر همان فردی نیست که در اوج ناراحتی و عصبانیت مردم، بجای پاسخگویی خنده های وقاحت بار می کرد؟ آیا شخص آقای روحانی که مسبب اصلی اتفاقات اخیر بود نباید محاکمه شود؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شورای هماهنگی سران قوا محلی برای دور زدن قانون و مردم نشود، اقدام رئیس قوه قضاییه در جلوگیری از تعطیل شدن 500 کارخانه قابل تقدیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای هماهنگی سران قوا محلی برای دور زدن قانون و مردم نشود، اقدام رئیس قوه قضاییه در جلوگیری از تعطیل شدن 500 کارخانه قابل تقدیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید