سالِ خوب محمدرضا گرایی و 5 دو مداله در کارنامه کشتی ایران

به گزارش وبلاگ نیک دل، محمدرضا گرایی با کسب دو نشان طلای المپیک و دنیا بی شک به لحاظ مدالی پیروز ترین کشتی گیر سال 1400 ایران محسوب می گردد.

سالِ خوب محمدرضا گرایی و 5 دو مداله در کارنامه کشتی ایران

به گزارش وبلاگ نیک دل، کشتی ایران در سال 1400 روزهای خوبی را سپری کرد و به پیروزی های ارزشمندی دست یافت. در این سال حسن یزدانی پیروز به شکست رقیب دیرینه خود دیوید تیلور آمریکایی شد و بعلاوه چند حریف سرشناس دیگر از جمله جی دن کاکس آمریکایی، طاها آکگول ترک، گنو پتریاشویلی گرجستانی که پیش از این مقابل آنها بازنده بودیم را از پیش رو برداشتیم. در رشته فرنگی نیز اتفاقات بزرگی رقم خورد و این تیم علاوه بر اینکه بار دیگر در المپیک از کشتی آزاد پیشی گرفت و صاحب نشان طلا شد، در دنیای 2021 نیز بیشتر از آزادکاران به مدال طلا رسید.

در این میان بی شک به لحاظ مدالی، محمدرضا گرایی پیروز ترین کشتی گیر ایرانی در سال 1400 محسوب می گردد. او در بازی های المپیک 2020 توکیو درحالی به مدال طلا رسید که همه کشتی دوستان شانس حسن یزدانی را برای تکرار طلای المپیک 2016 ریو بیشتر از همه کشتی گیران ایرانی می دانستند.

رضا گرایی در مسابقات دنیای اسلو نیز طلایش را تکرار کرد و قهرمان وزن 67کیلوگرم کشتی فرنگی دنیا شد تا با دو طلای ارزشمند کار خود را در سال 1400 تمام کند.

حسن یزدانی با نقره المپیک و طلای دنیا دومین کشتی گیر پیروز ایران در سالی که پشت سر گذاشته شد، بود. او در المپیک برای سومین بار مغلوب دیوید تیلور آمریکایی شد و به نقره المپیک بسنده کرد اما در دنیای نروژ از سد این حریف سرشناس گذشت و صاحب نشان طلای وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد شد.

امیرحسین زارع و محمدهادی ساروی دو کشتی گیری هستند که در رده های بعدی قرار می گیرند. هر دوی آنها در بازی های المپیک صاحب نشان برنز و در دنیای به مدال طلا رسیدند تا با دو مدال برنز المپیک و طلای دنیا به کار خود در سال 1400 سرانجام دهند.

کشتی ایران البته در مسابقات رده های دیگر نیز سال نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت، خصوصا در رده جوانان که با کسب 5 طلا در خاک روسیه قهرمان دنیا شد. از این تیم و طلایی هایش چند کشتی گیر نماینده ایران در مسابقات بزرگسالان دنیا شدند اما فقط یک نفر از آنها توانست در اسلو هم مدال بگیرد.

محمد نخودی که در وزن 79 کیلوگرم مسابقات دنیای جوانان به نشان طلا رسید، در همین وزن به پیکارهای دنیای بزرگسالان هم رفت و این بار با قبول شکست مقابل جردن باروز، به نقره دنیا بسنده کرد.

درواقع پنج قهرمان ایرانی سال 1400 را با دو مدال ارزشمند به خاتمه رساندند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سالِ خوب محمدرضا گرایی و 5 دو مداله در کارنامه کشتی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالِ خوب محمدرضا گرایی و 5 دو مداله در کارنامه کشتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید