سرزمین موج های آبی مشهد؛ بزرگ ترین مرکز تفریحات آبی شهر

به گزارش وبلاگ نیک دل، همه ما مشهد را با حرم مطهر امام هشتم می شناسیم و قصدمان از سفر، زیارت است. اما در کنار زیارت، تفریحات بسیاری در این شهر وجود دارد که یکی از آن ها پارک های آبی مشهد است. مشهد جاذبه های بسیاری دارد که هر بیننده ای را خیره خواهد نمود. از بازار و مراکز بزرگ خرید گرفته تا پارک های آبی که بی نظیر هستند. این شهر دارای 4 پارک آبی است اما سرزمین موج های آبی مشهد در رتبه اول قرار گرفته است. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران قرار است سوار بر موج های خروشان شده و هیجانی وصف ناپذیر را تجربه کنید.

سرزمین موج های آبی مشهد؛ بزرگ ترین مرکز تفریحات آبی شهر

ساعات کاری سرزمین موج های آبی چگونه است؟

در 6 ماهه اول سال ساعت کاری مجموعه از 9 صبح تا 12 شب و در 6 ماهه دوم سال از ساعت 9 صبح تا 9 شب است.

سرگرمیات موج های آبی مشهد چیست؟

موج های آبی مشهد سرگرمیات متنوعی دارد که از آن جمله می توان به انواع استخرها، انواع سرسره ها و سونا و جکوزی اشاره نمود.

سرزمین موج های آبی مشهد کجاست؟

آدرس موجهای آبی مشهد، قاسم آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه 83 است.

چه زمانی به موج های آبی مشهد برویم؟

فصل تابستان شلوغ ترین زمان سفر به مشهد است و به همین علت نیز پارک های آبی مشهد بسیار شلوغ خواهند بود. اگر خلوتی پارک را ترجیح می دهید برترین زمان فصل پاییز و زمستان خواهد بود.

معرفی مجموعه سرزمین موج های آبی مشهد

مجموعه سرزمین موج های آبی مشهد در سال 1386 به عنوان یکی از مراکز سرگرمیی بزرگ ایران در شهرک غرب مشهد یا به عبارتی قاسم آباد افتتاح شد. موجهای آبی مشهد با وجود اینکه به هیچ دریاچه ای دسترسی ندارد، اما یکی از کامل ترین پارک های آبی مشهد بوده و از نظر ابعاد نیز یکی از بزرگ ترین پارک های آبی در ایران است.

مشهد یک شهر زیارتی-توریستی است و در نتیجه وجود چنین مرکز سرگرمیی باعث جذب توریست بیشتر خواهد شد. علاوه بر مجذوب کنندهیت مذهبی که عامل اصلی حضور توریست در استان مشهد است، از زمان تأسیس این مجموعه توریستان بسیاری نیز هستند که با هدف یک روز سرگرمی در سرزمین موج های آبی مشهد راهی سفر می شوند.

سرزمین موج های آبی مشهد در زمینی با مساحت 23 هزار مترمربع ساخته شده و زیربنای آن 8500 مترمربع است. این مرکز سرگرمیی در نوع خود بی نظیر بوده و به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه سرگرمیات آبی سرپوشیده ایران شناخته می گردد.

فاز دوم موج های آبی مشهد در سال 1397 راه اندازی شده که به بانوان گرامی اختصاص دارد و به این ترتیب خانم ها و آقایان می توانند هر روزه به صورت همزمان در دو مجموعه مجزا سرگرمی نمایند. جالب است بدانید که سرسره تاپسی توروی در سال 2010 میلادی از سوی انجمن پارک های آبی در دنیا به عنوان برنده برترین سرسره آبی شناخته شده است.

سرسره های آبی در این سرزمین زیبا، بسیار متنوع بوده و یکی از محبوب ترین سرگرمیات این مجموعه هستند. از جمله سرگرمیات آبی سرزمین موج های آبی مشهد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرسره های آهسته، پیچشی و جت موج
  • رودخانه خروشان و آرام
  • حمام ترکی
  • چاله فضایی
  • جکوزی سرد و گرم
  • سونای بخار و سونای خشک
  • تیوب سواری
  • سرسره تورنادو
  • سرسره تویستر
  • سرسره سوپر لوپ
  • سرسره تاپسی توروی
  • سقوط آزاد

سرگرمیات گوناگون در مجموعه سرزمین موج های آبی

مجموعه پارک های آبی مشهد با نام سرزمین موج های آبی، دارای چند بخش مجزا برای آقایان، خانم ها و بچه ها است. هر بخش دارای سرگرمیات گوناگونی بوده که قبلاً به بعضی از آن ها اشاره نمودیم. در بخش بچگانه پارک آبی، بچه ها و نوجوانان می توانند در کنار اعضای خانواده خود سرگرمی نمایند.

وجود چنین بخشی باعث شده تا خانواده ها به راحتی بتوانند با هم سرگرمی نمایند و دیگر نگران بچه ها خود نباشند. سرزمین موج های آبی محیطی به نام آکوآپلی دارد که تنها بچه ها 3 تا 10 ساله مجاز به سرگرمی در آن هستند. این فضا رنگارنگ است و به همین علت نیز به یک پارک آبی کوچک برای بچه ها تبدیل شده است.

بخش آقایان یک سالن جداگانه و اختصاصی است که تمامی سرگرمیات آبی ذکر شده در بخش قبلی را پوشش می دهد. با توجه به راه اندازی بخش ویژه خانم ها در پارک های آبی مشهد، حالا آقایان و بانوان می توانند بدون محدودیت زمانی، همزمان با هم در دو بخش جداگانه سرگرمی نمایند. در صورتی که تا پیش از این، خانم ها و آقایان هر کدام در روزهای مشخصی می توانستند از امکانات سرزمین موج های آبی مشهد استفاده نمایند.

1- معرفی انواع استخرها

از جمله استخرهای محبوب سرزمین موجهای آبی مشهد، استخر موج است که به طول 40 متر بوده و طراحی آن کاملاً مشابه سواحل طبیعی است. برای ایجاد حسی طبیعی تر، با بهره گیری از دستگاه های به روز، موج های مصنوعی در این استخر فراوری می گردد. علاوه بر استخر موج، در این پارک مجموعه استخرهای دیگری با عمق های متنوع وجود دارد که برای شنا فوق العاده عالی هستند.

2- معرفی انواع سرسره های سرزمین موج های آبی مشهد

  • سرسره موج: ارتفاع سرسره موج 14 متر و طول آن 300 متر بوده و بلندترین سرسره پارک آبی مشهد است. زمانی که سوار بر تیوب شوید و روی سرسره حرکت کنید، از چهار جهت موج های قوی با شما برخورد خواهند کرد که منجر به چرخش سریع تیوب شده و سرعت شما را روی سرسره موج افزایش می دهند.
  • سرسره سوپر لوپ: ارتفاع این سرسره نیز مانند سرسره موج 14 متر اما طول آن 120 متر است. در سرسره سوپر لوپ در حالی که در آب غوطه ور هستید راستا را با سرعت بسیار زیادی طی خواهید کرد.
  • سرسره تورنادو: ارتفاع سرسره مشابه سرسره سوپر لوپ بوده، طول آن اما 130 متر است. سرسره تورنادو مانند طوفان تورنادو ظاهری ترسناک دارد اما زمانی که با چند نفر سوار بر این سرسره شوید، لذتی چند برابر را تجربه خواهید کرد.
  • سرسره آهسته: سرسره های آهسته در واقع شامل یک سری سرسره سرپوشیده و به هم پیچیده است و در نتیجه در طول راستا نمی دانید به کجا خواهید رفت و همین موضوع هیجان بازی را به شدت افزایش می دهد.
  • سرسره سرعتی: در این سرسره همانطور که از نامش پیداست، سرعت بالا را تجربه خواهید کرد. سرسره های سرعتی در اصل سریع ترین سرسره سرزمین موج های آبی مشهد هستند و ارتفاع آن ها 11 متر است.
  • سرسره سقوط آزاد: ارتفاع سرسره سقوط آزاد، 14 متر است و برای استفاده از آن باید بدنتان را در شرایط خاصی قرار دهید. راهنمای سرزمین موج های آبی مشهد شما را راهنمایی می نماید تا به صورت صحیح داخل محفظه بالای سرسره قرار گیرید. در این سرسره روی صفحه ای قرار می گیرید که با فشردن دکمه ای به وسیله متصدی، کنار رفته و شما سقوط آزاد به داخل آب را تجربه خواهید کرد.
  • سرسره تویستر: این سرسره طوری ساخته شده که دارای پیچ وخم های 360 درجه و مهیج بوده و ارتفاع آن 11 متر و طول آن 100 متر است.
  • سرسره تاپسی توروی: ارتفاع این سرسره 11 متر بوده و یکی از برترین انواع سرسره های آبی مشهد است. سرسره تاپسی توروی مانند یک قیف بزرگ طراحی شده که به یک تونل 11 متری منتهی می گردد.
  • چاله فضایی: در چاله فضای پارک آبی مشهد، با سرعت بالا به سمت یک چاله کشیده شده و همزمان به دور خود می چرخید و در نهایت نیز به داخل تونلی کشیده خواهید شد. هیجان این سرگرمی بسیار زیاد است چون نمی دانید کی قرار است به داخل چاله کشیده شوید.
  • سرسره جت موج: روی سرسره جت موج می توانید تیوب سواری کنید و همان طور که از نامش پیداست، سرعت بسیار بالایی داشته و با سرعت به سمت استخر راهنمایی خواهید شد.

3- جکوزی، سونا و حوضچه آب سرد

در زیرزمین سرزمین موج های آبی مشهد، می توانید به انواع جکوزی، سونا و حوضچه آب سرد دسترسی داشته باشید. موجهای آبی مشهد درحال حاضر 1 سونای بخار، 1 حوضچه آب سرد، 1 جکوزی و 3 سونای خشک دارد.

4- رودخانه آرام و خروشان

رودخانه آرام و خروشان پارک های آبی مشهد دقیقاٌ برای تیوب سواری طراحی شده اند. طول این رودخانه ها 220 متر بوده و به گونه ای ساخته شده اند تا سواری در یک رودخانه آرام و خروشان را برای شما تداعی نمایند.

5- سایر سرگرمیات

از دیگر سرگرمیات موج های آبی مشهد می توان به مجموعه بازی آکوآپلی اشاره نمود که مخصوص بچه ها بوده و پُر از بازی های متنوع، هیجان انگیز و مجذوب کننده است. از جمله مجذوب کننده ترین بازی های این بخش، سطل آب است که به یکباره روی سر افراد خالی شده و هیجان بالایی دارد.

برترین فصل رفتن به مرکز سرگرمیی موج های آبی

قاعدتاً فصل بهار و تابستان جزو شلوغ ترین زمان مراجعه به پارک های آبی مشهد خواهند بود و در این بین فصل پاییز و زمستان خلوت تر است. البته نمی توان لذت آب بازی در فصل تابستان را با هیچ چیز دیگری مقایسه کرد، اینکه در گرما بتوانید در شهری بدون دریاچه و دریا، انواع سرگرمیات آبی را تجربه کنید، لذتی وصف ناشدنی است.

قوانین سرزمین موج های آبی

سرزمین موج های آبی مشهد دارای قوانین مشخصی است که باید آن ها را رعایت کنید. از جمله قوانین این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ورود بچه ها پسر به پارک مخصوص بانوان و ورود بچه ها دختر نیز به پارک مخصوص آقایان ممنوع است.
  • عسکبرداری و فیلمبرداری در داخل پارک موجهای آبی مشهد ممنوع است.
  • اگر بیماری پوستی، عفونت، التهاب چشم و زخم دارید از پذیرش شما خودداری خواهد شد.
  • استفاده از زیورآلات مختلف در پارک آبی مشهد ممنوع است.
  • خانم ها قبل از ورود به پارک باید آرایش خود را پاک نمایند.
  • نباید خوراکی داخل پارک ببرید و باید از رستوران و کافی شاپ بهره ببرید.
  • اگر موهای بلندی دارید، به علت موارد ایمنی باید از کلاه شنا بهره ببرید.
  • همراه بردن موبایل به داخل پارک آبی مشهد ممنوع است.
  • به علت هیجان بالای سرگرمیات، این پارک از پذیرش بیماران قلبی خودداری می نماید.
  • بچه ها زیر 4 سال پذیرش نمی شوند.
  • تنها افراد بالای 15 سال اجازه استفاده از انواع سونا را خواهند داشت.

افتخارات سرزمین موج های آبی

سرزمین موج های آبی مشهد اولین پارک آبی سرپوشیده ایران و جزو بزرگترین پارک های آبی خاورمیانه است. سرزمین موجهای آبی مشهد اولین دارنده نشان کیفیت ملی و نشان استاندارد ایران در زمینه مجموعه سرگرمیات آبی است. علاوه براین، این مجموعه برای تمامی تجهیزات خود دارای استانداردهای آمریکایی و اروپایی است.

موجهای آبی مشهد در سال های 91 تا 97 نشان واحد نمونه استاندارد و در سال های 93 تا 97 نیز نشان واحد نمونه بهداشت را دریافت نموده است.

ساعت کاری سرزمین موج های آبی مشهد

ساعت کار این مجموعه در فصل تابستان و زمستان اندکی با هم فرق دارد. در فصل بهار و تابستان از ساعت 9 صبح تا 12 شب و در دیگر فصول سال از ساعت 9 صبح تا 9 شب می توانید در سرزمین موجهای آبی مشهد سرگرمی کنید. البته در نظر داشته باشید که گاهی این مجموعه تعطیل خواهد بود اما از قبل اطلاع رسانی خواهد شد.

اطلاعات تماس با سرزمین موجهای آبی

برای تماس تلفنی با مجموعه موج های آبی مشهد می توانید با شماره 6229015-0513 تماس بگیرید یا وارد سایت www.wwlpark.com شوید.

آدرس و راستا دسترسی موج های آبی

مشهد، قاسم آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه 83

سرزمین موج های آبی مشهد حدود 20 کیلومتر با حرم مطهر امام رضا (ع) فاصله داشته و اگر با خودروی شخصی قصد رفتن به پارک را دارید، باید راستا زیر را دنبال کنید.

ابتدا وارد بلوار شیراز شده سپس به سمت بلوار توحید برانید، راستا را تا میدان توحید ادامه داده و سپس وارد بلوار قرائنی شوید. بلوار قرائنی را تا سرانجام ادامه داده تا به میدان فردوسی برسید. سپس از بلوار فردوسی ادامه راستا داده و میدان جانباز را به سمت شمال برانید، حالا وارد بلوار جانباز شده اید و در سرانجامی آن باید از خیابان امامت 43 وارد بلوار اندیشه شوید. بلوار اندیشه را که تا سرانجام برانید پس از اندیشه 79 و پارک خانواده می توانید نمای سرزمین موج های آبی مشهد را ببینید. موجهای آبی مشهد درست نبش اندیشه 83 واقع شده است.

دسترسی با مترو به موجهای آبی مشهد

برای دسترسی به سرزمین موج های آبی مشهد می توانید از مترو بهره ببرید. نزدیکترین ایستگاه به این مجموعه، ایستگاه پارک ملت در ابتدای بلوار امامت است. پس از پیاده شده از مترو باید از تاکسی های قاسم آباد بهره ببرید تا به سرزمین موج های آبی برسید.

دسترسی با ماشین شخصی

اگر از سمت بزرگراه میثاق به سمت موج های آبی می روید، باید وارد بلوار اندیشه شده و پس از اندیشه 72 به سمت اندیشه 83 برانید. نبش اندیشه 83 می توانید نمای پارک آبی را ببینید. اگر از سمت بلوار دکتر حسابی به سمت موج های آبی می روید، پس از اینکه وارد بلوار اندیشه شدید باید به سمت شمال برانید، پس از اندیشه 79 و پارک خانواده، نمای پارک آبی مشهد را خواهید دید.

آدرس گوگل مپ سرزمین موج های آبی مشهد

سوار بر موج های خروشان در پارک آبی مشهد

در این مقاله با سرزمین موج های آبی مشهد و تمامی سرگرمیات هیجان انگیز آن آشنا شدید. بنابراین می توانید پس از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) یک روز را به سرگرمی در این پارک اختصاص داده و اوقات خوشی را در کنار خانواده داشته باشید. آب آرامش بخش است و در کنار سرگرمیات متنوع، خستگی سفر را از تنتان بیرون خواهد نمود. اگر تجربه سفر به مشهد و سرگرمی در پارک های آبی مشهد را داشتید، از تجربه خود برای ما بنویسید.

منبع: علی بابا

به "سرزمین موج های آبی مشهد؛ بزرگ ترین مرکز تفریحات آبی شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرزمین موج های آبی مشهد؛ بزرگ ترین مرکز تفریحات آبی شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید