سرویس های آمازون به روزرسانی شد

به گزارش وبلاگ نیک دل، میلیون ها کاربر در سراسر دنیا، محصولات و سرویس های آمازون را مورد استفاده قرار می دهند و رضایت خاطر دارند. اما براساس آخرین اخبار فاش شده، آمازون میخواهد اطلاعات بیشتری در خصوص کاربران خود دراختیار داشته باشد و بداند کاربران در طول 1400 دقیقه شبانه روز، چه احساسی دارند.

سرویس های آمازون به روزرسانی شد

براساس گزارش بلومبرگ، آمازون در حال توسعه گجت پوشیدنی نوی است که می تواند حالات احساسی کاربران را از روی صدای آن ها تشخیص دهد.

بلومبرگ گجت پوشیدنی نو را دستگاهی با قابلیت بسته شدن به مچ دست کاربران توصیف می نماید. این گجت پوشیدنی نو جزو محصولات حوزه سلامت آمازون قرار خواهد گرفت. براساس گزارش بلومبرگ، گجت پوشیدنی نو آمازون، مجهز به میکروفون و نرم افزار همگام سازی شده با میکروفون است. گجت پوشیدنی می تواند به کاربران یاری کند و توصیه هایی در خصوص چگونگی برقراری تعاملی موثرتر با دیگران ارائه دهد. پیش تر گفته شده بود که تیم تخصصی آمازون در حال توسعه ربات خانگی مجهز به دوربین های پیشرفته و نرم افزار بینایی کامپیوتری است که می تواند در خانه همچون یک اتوموبیل خودران حرکت کند.

شاید به نظر برسد تیم تخصصی آمازون در حال توسعه محصولاتی از دنیای تاریک رمان های علمی تخیلی هستند. در حال حاضر الکسا آمازون با فرمان صوتی صاحب خود، چراغ ها را روشن یا خاموش می نماید و کارت تبریک تولد برای دوستان شما ارسال می نماید. به نظر می رسد آمازون میخواهد احساسات کاربران را هم رصد کند. شاید تصور این موضوع سخت نباشد که روزی اسپیکر اکو آمازون بتواند احساسات کاربران را تشخیص بدهد و درنهایت تصمیم بگیرد فصل آخر سریال خانم میزل شگفت انگیز را برای وی پخش کند.

سال گذشته، آمازون، سری محصولات Basic Care را معرفی کرد که همه چیز از سردرد تا ریزش مو را پوشش می دهد. اگر الگوریتم آمازون بتواند مشکل کاربر را تشخیص دهد، مثلا در صورت آبریزش بینی، برای وی آنتی هیستامین تجویز می نماید یا در صورتی که تشخیص دهد کاربر بسیار ناراحت و افسرده است، برایش داروی ضدافسردگی پیشنهاد می دهد.

شاید تصور کنید توسعه چنین فناوری هایی بسیار دور از فکر و البته دور از دسترس هستند، اما پتنت ثبت شده آمازون مربوط به سال 2017 خبر از فناوری های نوینی می دهد. براساس پتنت ثبت شده، فناوری نو آمازون با آنالیز الگوهای صوتی، می تواند شرایط احساسی و حالات مختلف فکری کاربران از جمله شادی، خشم، غم و اندوه، ترس، انزجار، خستگی، استرس یا سایر عواطف را تشخیص دهد. در فایل های مربوط به پتنت آمده است که فناوری نو به صورت معین، قدرت تشخیص بیماری هایی مانند PTSD، انزوا و افسردگی را باتوجه به تکرار پیغام ها و تماس ها و بعضی نشانه های دیگر در صدای کاربر دارد.

باتوجه به گزارش بلومبرگ هنوز معین نیست چه زمانی آمازون میخواهد فناوری نو خود را به بازار عرضه کند؛ اما به نظر می رسد که به مرحله بتا رسیده است.

منبع: انتخاب

به "سرویس های آمازون به روزرسانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس های آمازون به روزرسانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید