کوسن چیست و چه استفاده هایی دارد؟

به گزارش وبلاگ نیک دل، برای تغییر فضای منزل حتما لازم نیست دست به کارهای بزرگ بزنید یا هرسال دکوراسیون خانه را تغییر دهید؛ چرا که تغییر مبلمان و اسباب منزل کار ساده ای نیست. اگر هنوز در پی تغییر رنگ دکوراسیون خود هستید، انواع کوسن با رنگ های متنوع می توانند به خانه شما زیبایی ببخشند! این وسایل تزیینی همه کاره، اتاق نشیمن را زیباتر نموده و نشستن روی مبلمان را راحت می نمایند.

کوسن چیست و چه استفاده هایی دارد؟

این راهنما برای خرید انواع کوسن به شما یاری می کن تا جواب سئوالات خود را پیدا می کنید. . پس با ما همراه باشید!

راهنمای خرید کوسن

چهره و نوع پارچه ها در دهه های گذشته به شدت رشد نموده است. حالا دیگر می توان از پارچه های گوناگون برای پرده و انواع کوسن مبل استفاده کرد. بعضی می گویند مبل ها فقط با فنر خوب کامل می شوند. با این حال، نشستن روی یک جایگاه راحت برای ما بسیار مهم است. یک مبل خوب بدون وجود کوسن، کامل نیست، زیرا هر دو به طور ذاتی جدایی ناپذیر هستند. به ندرت می توان مبل را بدون یک بالشتک روی آن دید. کوسن ها باید مانند جایگاه های شما برترین مراقبت و مواد را داشته باشند. پس برای خرید انواع کوسن به نکات زیر توجه کنید؛

  • تمرکز بر مواد و پر کردن: جنس کوسن انتخابی شما می تواند راحتی مبل شما را ایجاد کند یا ازبین ببرد. برای کسانی که در پی راحتی و بعلاوه سلامت کمر خود هستند، بالشتک های فوم گزینه خوبی هستند. البته پوشش بیرونی کوسن ها نیز اهمیت دارد، مطمئن شوید که کوسنی که انتخاب نموده اید، آلرژی و حساسیت زا نیستند و می توانند به خوبی شکل خودشان را نگه دارند.
  • در خصوص چیدمان تصمیم بگیرید: قبل از اینکه به جزئیات دیگر فکر کنید، لازم است تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید بالش های خود را بچینید. می توانید دو کوسن برای بازوهای کسی که روی مبل می نشیند، انتخاب کنید. بسیاری از صاحبان خانه دوست دارند از دو یا سه کوسن کوچکتر در هر بازو استفاده نمایند تا مبل راحت تر و حجیم تر گردد. چیدمان کوسن به شما یاری می نماید مشخص کنید، به چه مقدار کوسن احتیاج دارید. چگونه آن ها را روی هم قرار دهید و چه الگوهایی در چنین چیدمانی برترین کارایی را دارند.
  • طرح های خود را انتخاب کنید: از طرح ها نترسید! آن ها به هر مبل قدیمی خسته نماینده ای زیبایی می بخشند. با این حال، تصمیم گیری در خصوص چاپ به رنگ هایی که در حال حاضر در اتاق نشیمن شما استفاده می گردد نیز بستگی دارد. اگر درحال حاضر مبلمان شما رنگ های مختلفی دارد، ممکن است بخواهید آن ها را در الگوی چیدمان خود قرار دهید تا ظاهری منسجم تر داشته باشید. با این حال، کوسن های روشن و طرح دار برای بالابردن انرژی فضاهای با رنگ خنثی برترین کارایی را دارند.
  • رنگ های خود را انتخاب کنید: هارمونی رنگی کوسن خود را بر اساس رنگ پایه انتخاب کنید تا تعادل را در سراسر فضا به دست آورید. معمولاً رنگ مبل شما، رنگ فراگیر موجود در اتاق است. ممکن است بخواهید با انواع کوسن روی سایه هایی از همان رنگ کار کنید تا هارمونی در اتاق شما ایجاد گردد. در مقابل، رنگ های سه گانه به شما این امکان را می دهند که از تمام قسمت های چرخه رنگ انتخاب کنید تا یک فضای محبوب ایجاد کنید. اگر کوسن های شما طرح دار هستند، مطمئن شوید که هیچ ناهماهنگی وجود ندارد. با انتخاب کوسن های ساده یا بافت کم، می توان از این مشکل جلوگیری کرد.
  • بر اساس تعداد کوسن ها منطقه بندی کنید: هیچ قانونی برای اینکه چند کوسن در چیدمان مبلمان بهره ببرید وجود ندارد. اما برترین راه برای شما این است که برای یک مبل دونفره دو یا سه کوسن و برای یک مبل سه نفره تعداد کوسن ها را دوبرابر کنید. به طور طبیعی، این به مقدار کوسن و مبل هم بستگی دارد، بنابراین از آزمایش کردن نترسید!
  • نکاتی در خصوص گروه بندی بالشتک های پراکنده: اگر دلتان می خواهد رنگ و مدل چیدمان کوسن هایتان متفاوت باشد، ما به شما این دسته بندی را پیشنهاد می کنیم:
  1. 1 عدد کوسن به رنگ ثابت، به شکل ساده که با رنگ مبل فرق دارد.
  2. 1 عدد کوسن تک رنگ، اما با بافتی مانند منگوله، بافت، خز مصنوعی و …
  3. 1 عدد کوسن با طرح روی آن، که به عنوان قطعه برجسته چشم نواز در فضا عمل می نماید.

چند کوسن برای مبل خود بخریم؟

این ماجرا بستگی به این دارد که اولاً مبل شما چقدر بزرگ است. اما اینکه چه ترکیبی را در خانه تان می خواهید داشته باشید هم در خرید کوسن موثر است. بعضی از شما ظاهری پراکنده و مینیمال را ترجیح می دهید. بعضی دیگر فضای کادره و منظم را دوست دارید.

پیشنهاد ما این است که تا جایی که می توانید کوسن های زیادی را روی مبل قرار دهید، بدون اینکه فضا شلوغ به نظر برسد.

چه رنگی برای کوسن انتخاب کنیم؟

بالش های با رنگ های روشن و طرح دار راهی فوق العاده برای زیباتر کردن مبل یا تخت شما هستند، اما درست کردن این ترکیب، می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد.

اختلاط الگوها، رنگ ها و مقدار ها به روشی منسجم به خودی خود یک هنر است. کوسن ها می توانند مانند آثار هنری کوچک زیبا برای خانه شما باشند. آن ها به یک اتاق شخصیت می بخشند و آن را زنده می نمایند. کوسن ها باید تمام رنگ های اتاق را به هم گره بزنند و راهی عالی برای ایجاد یکپارچگی در فضا هستند. آن ها بعلاوه یک راه مقرون به صرفه برای بیرون آوردن یک اتاق از شرایط فصلی هستند.

رایج ترین اشتباهات در خرید انواع کوسن

استفاده از رنگ های خنثی روی مبل هایی با رنگ خنثی، هیچ یاریی به ترکیب فضای شما نمی نماید.

  • کدام کوسن ها محبوب هستند؟

    بالش های کتانی گشاد در حال حاضر محبوب هستند. آن ها هم در فضای داخلی معاصر و هم در فضای داخلی کلاسیک عالی به نظر می رسند و زیبایی ایجاد می نمایند. رنگ های پاستلی نیز مد روز هستند. وقتی صحبت از فضای باز به میان می آید، بالش هایی با طرح های پررنگ محبوب هستند. ترکیبی از چاپ های مختلف در یک محیط بیرونی شگفت انگیز به نظر می رسد.

  • چگونه الگوها را با هم ترکیب کنیم؟

    مساله این است که یک پیوند مشترک بین الگوها پیدا کنید. معمولاً این یک رنگ یا تن خواهد بود. هنگامی که رنگ کوسن ها را انتخاب کردید، ترکیب الگوهای مختلف با هم آسان است. بهتر است یک رنگ ثابت را با یک الگوی در مقیاس کوچک و یک الگوی در مقیاس بزرگ ترکیب کنید. این یک زیبایی شناسی متعادل و درعین حال چشم نواز ایجاد می نماید. ترکیب هندسی و گل ها، یکی دیگر از ترکیب های گرم است که طرح های معاصر و کلاسیک را درهم می آمیزد. بهتر است بیش از سه الگوی مختلف را در یک فضا ترکیب نکنید.

10 نکته کلیدی برای خرید انواع کوسن

  • انواع کوسن برای انواع دکور: در پی کوسن هایی در رنگ ها و الگوهایی باشید که با پالتی که در خانه خود استفاده می کنید هماهنگ باشد. کلید موفقیت با چاپ های پررنگ تر این است که آن ها را با کوسن هایی با رنگ های خنثی متعادل کنید.
  • انتخاب جسورانه انواع کوسن های رنگی: اگر تم رنگی خنثی در اتاق نشیمن خود دارید، دو یا سه رنگ پررنگ را انتخاب کنید تا کمی عمق به فضا تزریق کنید. هرچه اتاق شما خنثی تر باشد، پیشنهاد می کنیم کوسن های روشن تر در چیدمان بهره ببرید.
  • بافت های لایه: از ترکیب چندین بافت از مخمل گرفته تا ابریشم و خز نترسید. ترکیب بافت های سنگین با بافت های سبک تر روی کوسن ها، خانه شما را دنج و در عین حال مدرن نگه می دارد.
  • چیدمان کوسن ها را تغییر دهید: سعی کنید جهت کوسن های موجود خود را تغییر دهید تا حس جدیدی به اتاق بدهید.
  • از دیگران الهام بگیرید: وقتی در پی تغییر اتاق خود هستید، از منابع مختلفی الهام بگیرید. اگر عاشق رنگ ها و چاپ در روسری های ابریشمی موردعلاقه خود یا یک قطعه هنری هستید، از آن الهام بگیرید و کوسن هایی با طراحی زیبا بهره ببرید.
  • با رنگ ها زندگی ببخشید: از یک کاراته برش در وسط کوسن برای ایجاد یک چین در آن ها بهره ببرید. رنگ متصاد در کوسن ها جذابیت را دوچندان می نماید.
  • یادتان باشد که شکل و مقدار کوسن فرق دارد: چیدمان کوسن هادر یک مقدار منظم، فضا را رسمی و اداری می نماید. کوسن هایی با مقدار ها و شکل های مختلف مانند: بیضی یا مستطیلی را ترکیب کنید تا ظاهری خانگی و دلپذیر ایجاد کنید.
  • کوسن ها را بر اساس نوع اتاقتان انتخاب کنید: شما هنوز هم می توانید یک اتاق مملو از مبلمان با رنگ خنثی و گرم با ترکیب کوسن ها داشته باشید. خاکستری و زرد ترکیبی عالی است که بدون اینکه بیش از حد زنانه باشد، فضای خانه را گرم می نماید. رنگ های مرسوم دیگری که می توانید امتحان کنید، عبارتند از خردلی، سفالی، سبز مریم گلی و قرمز
  • تضاد ایجاد کنید: رنگ های کوسن با خطوط افقی و خطوط عمودی، کنتراست لازم را فضاهای کوچک را برای بازی با چشم ها ایجاد می نماید
  • خانه ای زیباتر با انواع کوسن: اگر خانه شما از رنگ های خاکی و خنثی تشکیل شده است، با استفاده از کوسن ها، مقداری متالیک آن اضافه کنید تا ظاهری بافت دار و تند داشته باشید. فقط به یک رنگ تک اکتفا نکنید.

برای تماشا آگهی های انواع کوسن کلیک کنید

کوسن مناسب برای مبلمان چرم

در پی کوسنی باشید که با چرم قهوه ای یا مشکی مبلمان تضاد ایجاد می نماید. سفید، بژ و کرم همواره شگفت انگیز به نظر می رسند. مبل چرمی ما برای استراحت درنظر گرفته شده است. یادتان باشید که کوسن ها باید برای دراز کشیدن راحت باشند. برای نرمی در پی پارچه های نخی، کتان و مخمل باشید. رنگ های متضاد مانند: سیاه و سفید را امتحان کنید. از خرید پارچه های ابریشمی و براق خودداری کنید، چون روی مبل چرمی سر می خورند.

کوسن لاکچری برای مبل سلطنتی

بالشتک جایگاه یا کوسن لاکچری سلطنتی برای مبل های استیل یا سلطنتی بسیار مناسب هستند. شکل توری کوسن به خودی خود فرو می رود تا به جای نقاط فشار یاری کند و حتی اگر تلفن خود را در جیب پشتی خود رها نموده باشید، راحت بنشینید.

کوسن مناسب برای مبل پارچه ای

یادتان باشد کوسن ها باید دارای روکش های عالی باشند تا در اثر استفاده مدام کمتر و دیرتر آسیب ببینند. از آنجایی که کوسن ها در خانه به شدت مورداستفاده قرار می گیرند، جای سوال نیست که چرا باید مراقب باشید که روکش های کوسن نیز باید از پارچه مخصوص و باکیفیت باشد.

حالا چگونه بفهمیم که کدام پارچه، خوب است؟ آیا فقط طرح آن مهم است یا یک روکش پارچه ای باید کاربردی باشد؟ کوسن مبل پارچه ای باید از پارچه هایی با دوام مناسب برای جلوگیری از آسیب تماشا را داشته باشند.

پارچه های خوب زیادی در بازار وجود دارد، پارچه های نخی و کتان رایج ترین پارچه های کوسنی هستند که می توانید در بزازی ها پیدا کنید. هر دو پارچه قابل شست وشو و بعلاوه ضدحساسیت هستند. با این حال شما باید متناسب با مبلتان انتخاب کنید.

نوع متریال برای انواع کوسن

چهره و نوع پارچه ها در دهه های گذشته به شدت رشد نموده است. حالا دیگر می توان از انواع پارچه های زیادی برای پرده و کوسن مبل استفاده کرد. بعضی می گویند مبل ها فقط با فنر خوب کامل می شوند. با این حال، نشستن روی یک جایگاه راحت برای ما بسیار مهم است، به خصوص پس از یک روز کاری. شاید بتوان گفت یک مبل خوب بدون وجود کوسن، کامل نیست. کوسن ها می توانند بنا به مبلمان خانه، از انواع متریال و پارچه انتخاب شوند؛

  • کوسن با جنس نایلون و پلی استر: الیاف مصنوعی مورد استفاده برای فراوری نایلون و پلی استر هر دو پارچه را بسیار قوی می نماید. موادمصنوعی معمولاً سایش سختی دارند که آن ها را به انتخابی عالی برای کوسن بدل می نمایند.
  • کوسن لاکچری با پارچه ابریشم مصنوعی: بافت صاف و لمس راحت ابریشم مصنوعی آن ها را برای داخل اتاق خواب عالی می نماید. ظرافت ابریشم مصنوعی به اتاق و مبلمان ظاهری لاکچری می بخشد. بهتر است در مناطقی که می خواهید احساس راحتی و آرامش داشته باشید، از کوسن با رویه ابریشم مصنوعی بهره ببرید. مخمل مانند: ابریشم می تواند پارچه ای بادوام باشد و برای کوسن عالی به نظر می رسد. بعلاوه پارچه مخمل بافته شده و پرزدار به کوسن های شما عمق می دهد و در عین حال مراقب است که پارچه های کوسن به راحتی فرسوده نشوند.
  • کوسن با پارچه پشمی: پشم به علت ویژگی های سازگار با محیط زیست ترجیح داده می گردد، بعلاوه ضدشعله و ضدحساسیت است و از کنه های گردوغبار جلوگیری می نماید.

در نظر داشته باشید، برای تهیه انواع کوسن، باید از برترین پارچه های کوسن که شیک و بادوام هستند، انتخاب کنید. کوسن ها برای استفاده در منازل و ادارات ساخته شده اند، بنابراین بهتر است پارچه هایی را انتخاب کنید که محکم و مقاوم در برابر آسیب باشند.

آگهی های مبلمان را در وبلاگ نیک دل ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "کوسن چیست و چه استفاده هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوسن چیست و چه استفاده هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید