سفر زمینی با اتوبوس یا ماشین شخصی؟ سفر با کدام یک بهتر است؟

به گزارش وبلاگ نیک دل، در این مقاله به مزایا و معایب سفر زمینی با اتوبوس و ماشین شخصی می پردازیم تا برترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنید.

سفر زمینی با اتوبوس یا ماشین شخصی؟ سفر با کدام یک بهتر است؟

اگر قصد سفر زمینی را دارید بهتر است بدانید که افراد مختلف بر اساس بودجه خود، محدودیت های مسافرتی بین مبدا و مقصد، شرایط خاص خود یا همراهان و... انتخاب می نمایند که با کدام وسیله نقلیه سفر جاده ای خود را آغاز نمایند. اگر قصد آغاز یک سفر زمینی را داشته باشید، بلیط اتوبوس را انتخاب می کنید یا خودرو شخصی؟ در ادامه به مزایا و معایب این دو می پردازیم تا برترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنید.

خودرو شخصی یا اتوبوس؟

افرادی که خودرو را انتخاب می نمایند معمولا مهم ترین علت آن را راحتی سفر بیان می نمایند. آن ها اعتقاد دارند وقتی سوار بر خودرو خود به سفر می فرایند، آزادانه تصمیم می گیرند که در چه مکانی توقف نمایند، صبحانه، ناهار و شام را به چه شکل و کجا میل نمایند. در سفر با خودرو می توان تعیین کرد که مقصد کجا باشد و چه جهتی را در کرد. از طرف دیگر برای بسیاری از افراد سفر با غریبه ها اندکی سخت است. در سفر با ماشین شخصی تمام افراد شناخته شده هستند و به نحوی جزو دوستان یا خانواده محسوب می شوند. حجم و مقدار بار و وسایل شخصی نیز در اختیار خود مسافران است. وقتی به مقصد می رسید برای جابه جایی در شهر و بازدید از اماکن گردشگری، احتیاج از طریق نقلیه دارید. سفر با خودرو می تواند خیال شما را بابت داشتن خودرو شخصی راحت کند.

معایب سفر با خودرو شخصی

همان طور که به مزایا اشاره نمودیم باید به معایب آن ها نیز اشاره کنیم. سفر با خودرو شخصی می تواند مسائلی داشته باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

در سفر با خودرو شخصی، راننده باید در تمام طول جهت پشت فرمان باشد که به نوبه خود بسیار خسته نماینده است. هرگونه حواس پرتی یا اختلالی در جهت ممکن است منجر به بروز حادثه گردد.

از طرف دیگر باید به اندازه مصرف سوخت اشاره نمود که با توجه به هزینه بالای تهیه سوخت، مبلغ بالایی محسوب می گردد و در سفرهای طولانی تر هزینه های بالایی تحمیل خواهد نمود.

در کنار هزینه سوخت باید هزینه استهلاک خودرو، مسائل و خرابی های احتمالی را نیز یادآور شد، بسیاری از افراد در هنگام سفر با خرابی خودرو روبرو می شوند و تا زمان بر طرف شدن آن، وقت بسیاری از مسافرت را از بین می برد. هزینه دیگری که استفاده از خودرو به شما تحمیل می نماید، هزینه پرداخت عوارض جاده ها و اتوبان ها است.

مزایای سفر با اتوبوس

با مزایا و معایب سفر با خودرو شخصی به مقدار کافی شرح داده شد. حالا بهتر است برای مقایسه بیشتر، به مزایا و معیب سفر با اتوبوس بپردازیم. از جمله مزایای سفر با اتبوس می توان به راحتی در حین سفر اشاره کنیم. شما به عنوان مسافر اتوبوس هزینه سفر را پرداخت نموده اید و نگرانی بابت هزینه سوخت، پرداخت عوارض جاده ای، خرابی خودرو حتی تصادف و خستگی حین رانندگی را ندارید! روی جایگاه خود می نشینید و از پنجره منظره ها را دیدن می کنید، کتاب می خوانید یا با گوشی یا تبلت خود کار می کنید. شما روی جایگاه اتوبوس هیچ محدودیتی بابت خوردن و آشامیدن نیز ندارید. اگر خسته شدید می توانید چند دقیقه ای استراحت کنید. اگر از اتوبوس وی آی پی بهره ببرید، راحتی ماجرا برای شما بیشتر خواهد بود.

گرچه می توانید با دوستان و آشنایان خودتان نیز با اتوبوس به مسافرت بپردازید، اما سفر با اتوبوس فرصتی است برای آشنایی و نیز صحبتی و افزایش تعاملات اجتماعی با دیگر مسافران.

اتوبوس همواره و همه جا در دسترس است. شاید این موضوع را بتوان به عنوان شعار اتوبوس بیان کنیم. اتوبوس وسیله نقلیه ای است که می توانید آن را حتی در شهرهای بسیار کوچک نیز پیدا کنید.

سهولت استفاده از اتوبوس از دیگر خوبی های استفاده از آن است. برای استفاده از اتوبوس به راحتی به ترمینال مراجعه می کنید، بلیط خود را به راننده نشان می دهید، بار خود را در قسمت با اتوبوس می گذرارید و سوار بر اتوبوس منتظر آغاز سفر خواهید ماند.

معایب سفر با اتوبوس

از جمله معایب سفر با اتوبوس می توان به توقف های محدود آن اشاره نمود. معمولا اتوبوس ها توقف های تعیینی برای صرف ناهار، شام و استفاده از سرویس بهداشتی و خرید مایحتاج مسافران دارند. این توقف ها بسته به شرایط شما می تواند خسته نماینده یا لازم باشد. اما در هر صورت ممکن است باعث ناراحتی شما گردد.

سفر با اتوبوس خسته نماینده است. اگر شما سفر با اتوبوس را انتخاب کنید احتمالا سختی بیشتری نسبت به سایر وسایل نقلیه مثل قطار و هواپیما و حتی خودرو شخصی تحمل خواهید کرد. مگر اینکه از اتوبوس های وی آی پی بهره ببرید که در این صورت، جایگاه های راحت، امکانات بیشتر و خدمات بهتر در انتظار شما خواهد بود.

در نهایت این شما هستید که تعیین می کنید اولویت هایتان چیست و چه چیزهایی در برای شما بیشتر اهمیت دارد. سعی کنید همواره قبل از سفر و هنگام تصمیم گیری درباره وسیله نقلیه نکاتی که در بالا مطرح شده را در فکر داشته باشید.

منبع: کجارو

به "سفر زمینی با اتوبوس یا ماشین شخصی؟ سفر با کدام یک بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر زمینی با اتوبوس یا ماشین شخصی؟ سفر با کدام یک بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید