شغل مشاور املاکی از بین خواهد رفت؟

به گزارش وبلاگ نیک دل، روزنامه تعادل پیش بینی کرد با راه اندازی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور، مشاوران املاک در شغل دیگری مشغول به کار شوند.

شغل مشاور املاکی از بین خواهد رفت؟

به گزارش تعادل، 20 میلیون نفر در قالب 6 میلیون خانوار، در کشور مستاجر هستند. خانوارهایی که هر سال یا هر چند سال یک بار، بالاجبار به هنگام عقد قرارداد اجاره، موظف به پرداخت حق کمیسیون بنگاه های املاک و 9 درصد مالیات ارزش افزوده هستند. این جمعیت از دیروز، با راه اندازی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور، بدون مراجعه به بنگاه، تنها با درج اطلاعات خود و موجر در این سامانه می توانند نسبت به ثبت اجاره نامه های خود و دریافت کد رهگیری به صورت قانونی، رایگان و بدون پرداخت مالیات اقدام نمایند. به این ترتیب، در صورتی که استفاده از این سامانه فراگیر گردد، هم عایدی مشاوران املاک به شدت دچار افت خواهد شد و هم عایدیهای مالیاتی دولتی آسیب خواهد دید.

این روزنامه در ادامه پیش بینی نموده است: بی تردید، تعداد معاملات اجاره همیشه از تعداد معاملات ملکی بیشتر است. به ویژه در دوران رکود معاملاتی، بخش قابل توجهی از عایدی بنگاه های ملکی از محل دریافت حق کمیسیون اجاره تامین می گردد. از این رو، پیش بینی می گردد که تعداد بنگاه های ملکی کشور که طی دو دهه اخیر به شدت افزایش یافته بود، طی سال های آینده، کمتر و کمتر گردد و مشاوران کنونی مجبور به فعالیت در سایر مشاغل شوند. با این حال، مستاجران که با تنگنای مالی شدیدی روبه رو هستند، با راه اندازی این سامانه، هزینه های کمتری را خواهند پرداخت و در نتیجه ورود این متغیر تازه به بازار اجاره، برای آنها و حتی برای موجران نیز خوش یمن تلقی می گردد.

منبع: فرارو

به "شغل مشاور املاکی از بین خواهد رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شغل مشاور املاکی از بین خواهد رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید