عرضه روزانه 300 تن تخم مرغ در بار انداز تهران

به گزارش وبلاگ نیک دل، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخم گذار کشور با بیان اینکه کمبودی در تامین تخم مرغ کشور نداریم، گفت: رزوانه بین 230 تن تا 300 تن تخم مرغ در بار انداز تهران عرضه می گردد، هر شانه 30 تایی تخم مرغ باید با نرخ 36 هزار تومان به دست مصرف کنندگان برسد.

عرضه روزانه 300 تن تخم مرغ در بار انداز تهران

به گزارش گروه مالی وبلاگ نیک دل راهنمایی اصغری اضافه نمود: اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحد های مرغداری طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کیلویی 14 هزارتومان است.

وی اظهارداشت: بنابراین طبق مصوبه باید هر کیلوگرم تخم مرغ با نرخ 16 هزارو 900 تومان و هر شانه 30 تایی تخم مرغ با نرخ 36 هزارتومان به دست مصرف کنندگان برسد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور توضیح داد: بنابراین آنچه در سطح خرده فروشی ها عرضه می گردد بدون قانون است و به طور حتم انتظار می رود با گران فروشان برخورد گردد.

عرضه روزانه تخم مرغ در بارانداز تهران

اصغری گفت: براساس تصمیم گیری دولت با ایجاد باراندازی در شرق تهران تخم مرغ با نرخ های مصوب برای عرضه در میادین میوه و تره بار و صنف توزیع می گردد به طوری که اکنون رزوانه بین 230 تن تا 300 تن تخم مرغ عرضه می گردد.

وی اضافه نمود: این محصول در بارانداز تهران پارس در جهت واقعی توزیع می گردد، زیرا طبق معرفی نامه وزارت صنعت و معدن این محصول در اختیار صنف قرار می گیرد، اما اگر در شبکه توزیع صنف مسئله ای باشد، در اختیار ما نیست.

این مقام صنفی توضیح داد: اکنون بیش از یک ماه است که تخم مرغی به کشور های هدف صادر نشده است و همچنان به دنبال تنظیم بازار داخلی هستیم.

لازم به ذکر است اکنون قیمت هر شانه تخم مرغ 30 تایی باز در بازار از 47 هزارتومان هفته گذشته به نزدیک 43 هزارتومان رسیده است.

این درحالیست که قیمت هر شانه تخم مرغ بسته بندی 20 تایی 44 هزارتومان، 15 تایی 34 هزارو 700 تومان و 9 تایی 20 هزارو 800 تومان شده است.

طبق آمار ها سال گذشته (1398) بیش از یک میلیون تن تخم مرغ در کشور فراوری شد که با توجه به میزان فراوری، امکان صادرات سالانه بین 90 تا 95 هزارتن از این محصول وجود دارد، اما از ابتدای سال تا انتها آذرماه سال جاری (سال 99) 65 هزارتن تخم مرغ به کشور های هدف صادر شده است.

طبق آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، برمبنای افزایش نرخ عوامل فراوری، نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحد های مرغداری 14 هزار تومان معین شد در حالی که نرخ معین شده پیش از این 12 هزارتومان بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عرضه روزانه 300 تن تخم مرغ در بار انداز تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه روزانه 300 تن تخم مرغ در بار انداز تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید