مدیریت خدمات IT سازمان خود را متحول کنید
به گزارش وبلاگ نیک دل، در این مطلب، در خصوص مزایای اصلی بهره گیری از یک نرم افزار ITSM در فرایند مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و اهمیت و ضرورت استفاده از آن در کسب و کارهای امروزی با هم صحبت خواهیم کرد.
نرم افزار مدیریت خدمات IT چیست؟
برای پاسخ به سوال ITSM چیست باید بگوییم که هم زمان که یک کسب و کار رشد نموده و تکامل پیدا می نماید، به طور کلی ضروری است تا خودش را با توجه به احتیاجهای روز تجهیز نموده و تجهیزات IT خریداری کند. البته، داشتن یک زیرساخت فناوری اطلاعات متشکل از رایانه ها و سایر دستگاه های فناوری روز به این معنی است که این تجهیزات باید به طور مرتب به وسیله متخصصان فناوری اطلاعات که در بخش مدیریت خدمات فناوری اطلاعات فعالیت می نمایند، نگهداری و به روز رسانی شوند. بیشتر سازمان های IT برای طراحی و اجرایی سازی فرایند مدیریت خدمات اطلاعات، از راهکاری به نام نرم افزار ITSM استفاده می نمایند.
دلایل اساسی استفاده از نرم افزار ITSM
بسیاری از سازمان ها، کسب و کارشان را به ابزاری مجهز می نمایند که فرایند مدیریت خدمات فناوری اطلاعات را برای مجموعه تسهیل می نماید: یک راهکار به نام نرم افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات.
اما استفاده از یک نرم افزار مدیریت خدمات IT، چه مزایایی را می تواند برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد؟
1- با نرم افزار ITSM هزینه ها را کاهش دهید
استفاده از نرم افزار ITSM برای بهینه سازی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات سازمان می تواند منجر به کاهش قابل توجه هزینه ها در میان مدت و بلند مدت گردد. در واقع، پیاده سازی یک نرم افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می تواند توسعه و مقیاس دهی به عملیات سازمان را بدون احتیاج به استخدام کارکنان پشتیبانی یا IT بیشتر، بسیار آسان کند. این نرم افزار به طور اتوماتیک چندین کار را انجام می دهد تا به کارکنان سازمان در انجام فعالیت هایشان یاری کند؛ نتیجه این که احتیاج به نیروی کار اضافی به حداقل می رسد.
علاوه بر این، انجام این وظایف به وسیله نرم افزار مدیریت خدمات IT باعث صرفه جویی در وقت و هزینه کارکنان سازمان می گردد. نرم افزار ITSM کارمندان را قادر می سازد تا تغییراتی را که می توان برای بهبود مدیریت خدمات فناوری اطلاعات ایجاد کرد، به سرعت و کارآمد و در صورت احتیاج به صورت اتوماتیک اعمال و مشاهده نمایند.
2- نرم افزار ITSM کارایی فرآیندهای IT سازمان را بهبود می بخشد
مدیران کسب و کارها و سازمان های مختلف احتیاج به بهبود مستمر کارایی فرآیندهای تجاری سازمان را درک می نمایند. یک نرم افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، مانند نرم افزار دانا پرو، می تواند به مدیران سازمان ها در دستیابی به این هدف یاری کند؛ زیرا دارای عملنمودهای متعددی است که به کسب و کارها امکان می دهد تا بهره برداری از منابع خود را به حدبیشتر برسانند. نرم افزار دانا پرو با بهره گیری از مجموعه فرآیندهایی برای بهینه سازی مدیریت چرخه عمر دارایی های فناوری اطلاعات و همچنین یافتن ارزان ترین استراتژی ها برای مدیریت آن ها، می تواند به مدیریت دارایی های فناوری اطلاعات سازمان ها یاری کند.
3- نرم افزار ITSM نرخ بازگشت سرمایه را افزایش می دهد
ایجاد یک چارچوب در جهت مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می تواند سرمایه گذاری قابل توجهی برای یک سازمان باشد. نرم افزار ITSM می تواند با ارائه برترین ابزارهای مدیریتی به متخصصان فناوری اطلاعات به سازمان ها یاری کند تا نرخ و مقدار بازگشت این سرمایه را به حدبیشتر برسانند. در واقع نرم افزار مدیریت خدمات IT مقدار بازدهی را افزایش داده و حجم کار بسیار بالایی را با حد بیشتر دقت انجام می دهند.
همچنین، این راهکار های نرم افزاری در تمام بخش های یک کسب و کار یا سازمان ادغام می شوند تا فرآیندهای مدیریت فناوری اطلاعات را به نفع همه بخش ها استاندارد سازی نموده و پیش ببرند. بنابراین، بهینه سازی خدمات فناوری اطلاعات با استفاده از نرم افزار ITSM امکان بازگشت سرمایه بهتری را برای سازمان ها فراهم می نماید.
4- نرم افزار ITSM کیفیت خدمات را افزایش می دهد
بیشتر کارکنان بخش فناوری اطلاعات برای حمایت از سایر کارکنان کسب و کار یا سازمان که برای انجام کارهای خودشان به خدمات فناوری اطلاعات احتیاج دارند، کوشش و فعالیت می نمایند. یک نرم افزار ITSM می تواند به بهبود ارائه خدمات فناوری اطلاعات یاری کند تا از ایجاد یک تجربه بهتر برای کاربرانی که احتیاج به پشتیبانی IT دارند اطمینان حاصل گردد. به عنوان مثال، نرم افزار ITSM با اطمینان از اینکه به هر رخداد گزارش شده به بخش فناوری اطلاعات در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی می گردد، مدیریت بهتر رخدادها را ممکن می سازد. در نتیجه، پروژه های سازمان به ندرت به علت قطعی سرویس و یا برای مدت طولانی متوقف می شوند.
5- تجسم گردش های کاری آسان تر می گردد
به جای اینکه مجبور باشید هر فکر و نکته ای را روی کاغذ بیاورید یا در صفحات گسترده طراحی کنید، عاقلانه تر است که از یک نرم افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات به منظور انجام دقیق تر این کار بهره ببرید. با بهره گیری از یک نرم افزار مدیریت خدمات IT بهتر می توانید گلوگاه ها را در فرآیندهای گردش کار سازمان تجسم یا مصور سازی کنید.
استفاده از نرم افزار ITSM در عیب یابی نیز مفید است. با استفاده از این راهکار نرم افزاری شما تصویر بزرگ تر و جامع تری از مسائل و رخدادها پیدا می کنید. نرم افزار های ITSM پیشرفته تر مانند نرم افزار دانا پرو همچنین می توانند تحلیل های کاملا شفافی از شرایط موجود خدمات فناوری اطلاعات سازمان را تنها با چند کلیک ساده در اختیار مدیران و تصمیم گیرندگان سازمان ها قرار دهند.
بنابراین، تجهیز کسب و کار یا سازمان شما به یک نرم افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می تواند به شما یاری کند تا علاوه بر تجربه کردن یک بازگشت سرمایه خوب و بهبود کیفیت و سرعت خدمات فناوری اطلاعات، هزینه های طولانی مدت کسب و کارتان را کاهش بدهید.
مدیریت تغییرات در نرم افزار ITSM دانا پرو
نرم افزار ITSM دانا پرو یک نرم افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات است که بر اساس چارچوب های ITIL طراحی شده است. این محصول به شما یاری می نماید تا فرایندها و بهروش های ITIL را در سازمان خودتان پیاده سازی کنید.
دانا پرو علاوه بر ماژول ITIL، امکانات و ابزارهای بسیار دیگری از جمله مدیریت تغییرات را نیز در اختیار تیم IT قرار داده و باعث کاهش هزینه ها و اراتقاء سرویس های فناوری اطلاعات می گردد.
دانا پرو شناخته شده ترین و کامل ترین نرم افزار ITSM ایست که به صورت کاملا بومی فراوری شده و در صدها شرکت و سازمان بزرگ کشور در حال استفاده می باشد.
دانا پرو دارای ماژول ها و امکانات متعددی از جمله موارد زیر است:
- مدیریت رخدادها و درخواست ها
- مدیریت دارایی ها
- مدیریت پیکر بندی
- مدیریت تغییرات
- سفارشی سازی آسان
- پایش و تحلیل داده ها و اطلاعات
- توسعه یکپارچه و آسان با سایر نرم افزارها و پلتفرم ها
- مدیریت سطح خدمات
- پایگاه دانش
- نظر سنجی
- مدیریت انبار
- سرویس و نگهداری (PM)
شما میتوانید همین حالا با ورود به سایت داناپرداز درخواست دمو اختصاصی خود را ثبت کنید تا از مزایای متعدد یک نرم افزار پیشرفته ITSM بهره مند شوید.
منبع: فرارو