مردم و مدیران مشهد باید با گشاده رویی به استقبال زائران و گردشگران نوروزی بروند

به گزارش وبلاگ نیک دل، ایسنا/ براساس اخبار واصله، مردم و مدیران مشهد باید با گشاده رویی به استقبال زائران و گردشگران نوروزی بروند.

مردم و مدیران مشهد باید با گشاده رویی به استقبال زائران و گردشگران نوروزی بروند

حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) با اشاره به میزبانی شهروندان مشهدی از زائران و گردشگران نوروزی اظهار کرد: در حالی وارد سال 1401 می شویم که مردم مشهد در تکاپوی آمادگی برای میزبانی کریمانه از هزاران زائری می شوند که از میان 32 استان کشور، خراسان رضوی و مشهد را برای سفر نوروزی انتخاب می نمایند. در این راستا مدیران و مردم مشهد به جهت توفیق مجاورت با بارگاه امام هشتم (ع) این وظیفه را دارند که با گشاده رویی و خدمت صادقانه به استقبال زائران، مسافران و گردشگران نوروزی بروند.

وی اضافه کرد: پیش بینی ها حکایت از حضور میلیونی زائرانی دارد که 2 سال برای صدای صلوات خاصه در هنگام حلول سال نو از گلدسته های منور رضوی انتظار کشیده اند. وظیفه نهادهای دولتی در قالب ستاد خدمات سفر نیز تعریف شده و نهادهای مردمی و سمن های خدمتگزار به ویژه جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) این آمادگی را دارد که در صورت احتیاج با تمام ظرفیت در حوزه های اسکان، تغذیه و درمان در خدمت ستاد خدمات سفر باشد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) ادامه داد: بعلاوه در جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) این آمادگی وجود دارد که بستر خدمت رسانی در صورت حضور زائران پیاده در ایستگاه های صلواتی را فعال کند، از همین رو ایستگاه های پنج گانه ثابت جهت نیشابور و ایستگاه های ثابت جهت سرخس و قوچان این آمادگی میزبانی از زائری که قصد تشرف با پای پیاده به مشهد را داشت، با اعلام قبلی از خدمات بین راهی این ایستگاه ها برخوردار گردد.

رضایی اظهار داشت: به زائران پیاده ای که نیمه شعبان را برای زیارت انتخاب می نمایند توصیه می گردد که جهت کوتاهی را انتخاب نمایند. زائران به محور نیشابور به مشهد توجه بیشتری داشته باشند که می توانند از ایستگاه رباط خاکستری میراث فرهنگی و زائرسرای امام هادی (ع) در نزدیکی مشهد استفاده نموده و پیش از حرکت با مدیران ایستگاه ها هماهنگی نمایند. بعلاوه آمادگی داریم در حوزه تجهیز مراکز اسکان اضطراری نیز یاری کنیم.

وی مطرح کرد: بعلاوه به زائران و گردشگران زیارتی مشهد توصیه می کنیم که در جهت از جاذبه های میدانی، میان شهری و بقاع متبرکه استفاده نموده و در مشهد ضمن استفاده و بهره گیری از ضیافت معنوی مضجع منور رضوی از فضاهای گردشگری مشهد، کلات و امامزادگان اطراف این شهر نیز بهره ببرند. نعمت حضور زائران برای مشهد نه تنها کم نیست بلکه به فعال شدن اقتصاد بازار و اقتصاد فضاهای گردشگری مذهبی، غذا، سلامت و ورزشی مشهد یاری می نماید. این اماکن که تحت نظارت سازمانهای ناظر واقع شده است با تمام توان در اختیار زائران قرار می گیرد.

اصناف و بازاریان برای میزبانی خوب در ارائه قیمت های منصفانه پیش قدم شوند

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: در میان خیل بزرگ زائران و گردشگران داخلی نباید از حضور گردشگران خارجی غافل شویم. گردشگران و زائرانی که بعضا پیاده به مشهد مشرف می شوند باید خدمات ویژه دریافت نمایند. با تمام برنامه ریزی ها برای استقبال از مهمانان رضوی نباید از فرصتهای مالی که در روزهای آینده بوجود می آید، غافل شد. توصیه میکنم به جهت رعایت حال زائران و مسافران ایرانی و خارجی و ارائه میزبانی، اصناف و بازاریان در ارائه قیمت منصفانه پیش قدم شوند.

منبع: همگردی

به "مردم و مدیران مشهد باید با گشاده رویی به استقبال زائران و گردشگران نوروزی بروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم و مدیران مشهد باید با گشاده رویی به استقبال زائران و گردشگران نوروزی بروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید