مساحت مسکن ملی: از 50 تا 90 متر

به گزارش وبلاگ نیک دل، آن طور که مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان نموده متراژ واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تهران بین 50 تا 90 متر مربع مشخص شده است؛ اوایل ماه جاری نیز مدیرعامل شهرهای تازه هزینه ساخت هر متر از این واحدها را 7.5 تا 8 میلیون تومان خاطرنشان کرد.

مساحت مسکن ملی: از 50 تا 90 متر

به گزارش ایسنا، طرح نهضت ملی مسکن که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی هم اکنون حدود 1.5 میلیون واحد آن به مرحله ساخت رسیده با قیمت تمام شده به متقاضیان تحویل داده می گردد. در این خصوص متراژ نیز بنا مدیرکل راه و شهرسازی استان گفته است: براساس تایید کمیسیون ماده 5 استان و تاییدیه نقشه های معماری به وسیله این اداره کل، متراژ واحدها از 50 مربع متر تا 90 متر مربع به پیمانکاران ابلاغ شده است.

از طرف دیگر اوایل ماه جاری علیرضا جعفری ـ مدیرعامل شهرهای تازه درخصوص قیمت واحدهای این طرح اظهار داشت: مبالغ دریافتی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بر اساس سه پارامتر هزینه ساخت، آماده سازی و محوطه سازی انجام می گردد. در حال حاضر هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن بین 7.5 تا 8 میلیون است که به این رقم هزینه آماده سازی و محوطه سازی هم اضافه می گردد که بر عهده متقاضی است.

آورده عضو متناسب با متراژ واحدهای نهضت ملی مسکن برای هر پروژه فرق دارد و علاوه بر مبلغ آورده برای هر واحد مقدار 550 میلیون تومان تسهیلات ساخت به وسیله دولت به پروژه ها پرداخت می گردد. به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، قیمت نهضت ملی مسکن در شهرهای تازه استان مثل پرند با سایر شهرها یکسان است.

آن طور که حسین جنتی اعلام نموده هم اکنون طرح های نهضت ملی مسکن در شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، شهریار و رباط کریم با میانگین پیشرفت فیزیکی 60 درصد، قرچک با پیشرفت فیزیکی 25 درصد و بعلاوه پروژه های تازه در شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، رباط کریم، نصیرشهر با میانگین 5 درصد (در مرحله خاکبرداری و تجهیزکارگاه) در حال انجام است.

جنتی با بیان اینکه در حال حاضر در استان سمنان شهر تازه ایوانکی امکان ثبت نام به صورت محدود برای متقاضیان استان تهران وجود دارد، اضافه کرد: تعداد کل متقاضیان تایید نهایی شده در استان تهران 160 هزار و 109 نفر هستند.

منبع: فرارو

به "مساحت مسکن ملی: از 50 تا 90 متر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مساحت مسکن ملی: از 50 تا 90 متر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید