می خواستیم مصلحت پرطمطراق باشد

به گزارش وبلاگ نیک دل، کارگردان فیلم مصلحت گفت: استراتژی ما این بود که فیلمی درباره دهه های گذشته بسازیم که ضمن متفاوت بودن از دیگر آثار مشابه، پرطمطراق باشد.

می خواستیم مصلحت پرطمطراق باشد

به گزارش وبلاگ نیک دل، عصر چهارمین روز جشنواره فیلم فجر متاثر از اندوه درگذشت علی انصاریان قرار گرفت و نشست پرسش و پاسخ فیلم مصلحت با یک دقیقه سکوت و غم و اشک عوامل این فیلم و اهالی رسانه برگزار گشت.

فیلم مصلحت به کارگردانی حسین دارابی که اولین تجربه فیلمسازی اوست، چهارشنبه، 15 بهمن ماه در سینمای رسانه ها در برج میلاد نمایش داده شد و در ابتدای نشست خبری آن که با حضور حمدرضا شفاه (تهیه کننده)، سهی بانو ذوالقدر، وحید رهبانی، نازنین فراهانی، امیر نوروزی (بازیگر)، آرش قاسمی (صداگذار)، روزبه رایگا (مدیر فیلمبرداری)، سیاوش کردجان (تدوینگر) همراه بود، علیرضا غفاری مجری نشست با اشاره به بازی علی انصاریان در فیلم رمانتیسم عماد و طوبا و پخش گفت وگویی از او در جشنواره فجر که از تلاش خود برای پیروز شدن در بازیگری و دلتنگی برای فیلم دیدن در سینما حرف زده بود، از حاضران خواست به احترام این فوتبالیست سابق و بازیگر بایستند و یک دقیقه سکوت کنند.

در این نشست که با تسلیت عوامل فیلم نیز همراه بود، حسین دارابی درباره ساخت فیلم مصلحت گفت که در باشگاه فیلم سوره و در میان فیلمنامه های موجود این کار انتخاب شده است. وقتی هم شروع به تولید کردیم برای انتخاب بازیگر بسیار می ترسیدم و مشورت زیادی کردم چرا که سکانس های سختی داشت. دنبال بازیگرانی می گشتیم که سوپراستار نباشند و کسانی باشند که برای فیلم وقت بگذارند. من از بازیگران این فیلم فورانی از انگیزه دیدم و برایم کار کردن با آن ها تجربه دوست داشتنی بود.

محمدرضا شفاه، تهیه کننده فیلم با بیان اینکه نام پیشنهادی سازندگان مصلحت نظام بوده ولی مسئولان وزارت ارشاد این اسم را به مصلحت نظام ندیدند، گفت: عدالت بحثی همیشگی و پر اهمیت است و پرداختن به آن یکی از رسالت های سینما است و مردم مطالبات خود را در این فیلم مشاهده خواهند کرد.

وی درباره انتها بندی فیلمش نیز اضافه کرد: من بسیاری از کلیشه های سینمایی را دوست دارم و از آن ها استفاده می کنم، چراکه کارکرد دارد. مهم ترین مسئله در فیلمسازی برای من برقراری ارتباط مخاطب با فیلم بود. فکر کردم سکانس آخر فیلم این گونه مورد پسند بیشتر مخاطبان قرار می گیرد. برایم مهم بود فیلمی را بسازم که احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و با حال خوب از سینما بیرون برود. استراتژی ما این بود که فیلمی درباره دهه های گذشته بسازیم که متفاوت از دیگر آثار این گونه بوده و پر طمطراق باشد.

وحید رهبانی - بازیگر- که در فیلم شیشلیک نقشی متضاد با نقش خود در این فیلم داشت، هم درباره مصلحت و تفاوت دو نقش خود گفت: سیاسی بودن فیلم، برچسبی است که به این قبیل فیلم ها چسبانده می شود. این اثر مشخصا درباره عدالت صحبت می کند و فکر می کنم که این موضوع خیلی به فضای امروز ما نزدیک است عدالت مسئله هر دو فیلم شیشلیک و مصلحت و در یکی از این ها من جرثومه فساد هستم و در دیگری شکارچی فساد و به نظرم این اتفاقی جالب است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "می خواستیم مصلحت پرطمطراق باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواستیم مصلحت پرطمطراق باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید