ناسا خورشیدگرفتگی در بیابان را شکار کرد، عکس

به گزارش وبلاگ نیک دل، دیجیاتو نوشت: یک خورشیدگرفتگی حلقوی در 14 اکتبر که از آمریکای شمالی و جنوبی می گذرد، رخ خواهد داد.

ناسا خورشیدگرفتگی در بیابان را شکار کرد، عکس

خورشیدگرفتگی حلقه آتش، گرفتی حلقوی است و زمانی رخ می دهد که ماه در مدار بیضوی خود به گرد زمین به میزان کافی دور باشد. بنابراین ماه از نظر زاویه ای بسیار کوچک به نظر می رسد و نمی تواند کل خورشید را بپوشاند. در یک کسوف حلقوی حداکثری، لبه های خورشید را می توان پیرامون قرص ماه مشاهده کرد، به طوری که ماه همانند لکه ای تاریک بیشتر قرص خورشید (اما نه همه) را می پوشاند.

در تصویر امروز ناسا چه می بینیم؟

ظاهراً بیابان مکان مناسبی برای تماشا خورشیدگرفتگی حلقه آتش است. در بیابان ابر و درخت کم تری وجود دارد. به همین علت در اواخر دسامبر 2019، گروهی از عکاسان به امارات متحده عربی و ربع الخالی (بزرگ ترین صحرای ماسه ای پیوسته در دنیا) سفر کردند تا تصاویر شفافی از یک خورشیدگرفتگی غیرعادی ثبت نمایند.

آن ها می دانستند که این خورشیدگرفتگی خاص پس از طلوع خورشید به اوج خود می رسد. پس از یافتن این مکان خشک و برهوت، تعیین شد که درواقع بعضی از مجذوب کننده ترین تصاویر خورشیدگرفتگی، یک درخت در پیش زمینه دارند. زیرا علاوه بر تپه های شنی، درخت نیز حس متناقضی از عادی بودن، تناسب و ساختار به پس زمینه سوررئال می بخشد.

یک خورشیدگرفتگی حلقه آتش روز شنبه 14 اکتبر رخ خواهد داد. این کسوف از مسیری باریک که از آمریکای شمالی و جنوبی عبور می نماید، در آسمانی صاف قابل مشاهده خواهد بود.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ناسا خورشیدگرفتگی در بیابان را شکار کرد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا خورشیدگرفتگی در بیابان را شکار کرد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید