نمایشگاه سراسری صنایع دستی در گناباد گشایش یافت

به گزارش وبلاگ نیک دل، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت: سومین نمایشگاه و جشنواره سراسری صنایع دستی و فرهنگ و اقوام کشور در گناباد گشایش یافت.

نمایشگاه سراسری صنایع دستی در گناباد گشایش یافت

علیرضا شناسایی روز پنجشنبه 21 آذر 1398 با اعلام این خبر اضافه نمود: هدف از برگزاری این نمایشگاه و جشنواره، توسعه فرهنگ گردشگری و رونق صنایع دستی و افزایش نقش آفرینی آن ها در رونق مالی استان های مختلف، افزایش سطح شناخت مردم و به خصوص جوانان نسبت به آیین های بومی و محلی و تبادل تجربیات بین هنرمندان است.

او ادامه داد: در این نمایشگاه، صنایع دستی استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، همدان، زنجان، اصفهان، یزد، گیلان ، مازندران، اردبیل، کرمان، سمنان، کرمانشاه، گلستان و فارس در قالب 80 غرفه تا 28 آذر ماه در معرض دید عموم قرار داده شده است.

در این جشنواره بیش از50 هنرمند از استان های مختلف به فراوری همزمان یا ارائه فراوریات صنایع دستی خود در رشته های سفالگری، پارچه بافی، گلیم و رودوزی های سنتی، نمد، میناکاری و سنگ های قیمتی می پردازند.

اجرای آیین های بومی و محلی، برپایی سیاه چادر های سنتی و عرضه سوغات اصیل استان های مختلف را از دیگر بخش های این نمایشگاه و جشنواره برشمرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گناباد گفت: علاقه مندان می توانند تا 28 آذرماه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 22 از این نمایشگاه، در سالن ورزشی دانشگاه پیغام نور بازدید نمایند.

گناباد در فاصله حدود 290 کیلومتری از جنوب مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: دنیای سفر

به "نمایشگاه سراسری صنایع دستی در گناباد گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه سراسری صنایع دستی در گناباد گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید