چند بلیت بازی های جام جهانی به تماشاگران ایرانی می رسد؟

به گزارش وبلاگ نیک دل، سینا کلهر در نشست تجار و بازرگانان ایرانی که در نخستین روز سفر بزرگترین هیات تجاری ایران به قطر در دوحه برگزار گردید، با اشاره به ظرفیت های مالی نهفته در ورزش، اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین رویدادی که در پیش داریم، جام جهانی است که در این زمینه دغدغه اصلی وزارت ورزش و جوانان، آماده سازی تیم ملی برای حضور قدرتمند در این رقابت ها است. در این زمینه از تجار و بازرگانان کشورمان می خواهیم هر کمکی می توانند انجام دهند و اگر ایده و پیشنهادی دارند، آن را به وزارت ورزش و جوانان منتقل نمایند تا بتوانیم حضوری قدرتمند در مسابقات داشته باشیم.

چند بلیت بازی های جام جهانی به تماشاگران ایرانی می رسد؟

وی اضافه نمود: موضوع دوم، حضور تماشاگران ایرانی در استادیوم و تماشای مسابقات تیم ملی است. میانه ظرفیت استادیوم های محل برگزاری مسابقات، 40 هزار نفر است که از این تعداد 8 درصد برای ایرانیان داخل کشور اختصاص یافته است که تعداد آن 5700 قطعه بلیت برای سه بازی ایران خواهد بود. 59 هزار نفر متقاضی تهیه بلیت بودند که قرعه کشی صورت گرفته و هفته گذشته نیز بلیت ها فروش رفته است. مرحله دوم فروش بلیت ها نیز ویژه افرادی است که مسترکارت دارند و با توجه به اینکه امکان خرید این بلیت ها در داخل کشور وجود ندارد، امید ما به ایرانیان مقیم کشور قطر است که این سهمیه را نیز خریداری نمایند و سکو های ایران در مسابقات کاملا پر گردد. 1050 قطعه بلیت نیز به خانواده فوتبال اختصاص یافته است.

کلهر با اشاره به سفر هفته آینده وزیر ورزش و جوانان به کشور قطر، توضیح داد: در حوزه ورزش در دو بخش می توان تبادلاتی با کشور قطر داشت. در حال حاضر بین 3 تا 5 هزار میلیارد تومان ارزش کالا های ورزشی فراوری داخل است که بخشی از این کالا های فراوری شده قابلیت صادرات به کشور های دیگر را دارند. در حال حاضر نیز یکی از برند های ورزشی ایرانی به بیش از 20 کشور جهان صادرات دارد و با توجه به اینکه تبادل کالا های ورزشی در تفاهم نامه ای که در جریان سفر رییس جمهور به قطر نیز پیش بینی شده است، ظرفیتی است که تجار ایرانی می توانند از آن استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: فرصت دیگر، تبادل دانش است و با توجه به اینکه ایران در 7 تا 11 رشته ورزشی از جمله تکواندو، وزنه برداری و والیبال و بسکتبال در ردیف رشته های برتر جهان است، می توانیم تبادلات خوبی با کشور قطر داشته باشیم. ورزش ظرفیت های بسیاری دارد و علاوه بر ظرفیت های اجتماعی و عمومی، ضروری است به ظرفیت های مالی آن نیز بیشتر توجه گردد. برگزاری جام جهانی در منطقه فرصتی است که شاید تا سال ها تکرار نگردد و باید از این ظرفیت بهره برداری کنیم.

منبع: فرارو

به "چند بلیت بازی های جام جهانی به تماشاگران ایرانی می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند بلیت بازی های جام جهانی به تماشاگران ایرانی می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید