چهاردهمین برد استقلال، دوازدهمین برد سپاهان یا دوازدهمین مساوی؟

به گزارش وبلاگ نیک دل، حساس ترین بازی از هفته دوازدهم لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان انجام می شود. جایی که سپاهان میزبان استقلال است تا دو تیم مدعی قهرمانی در دیداری شش امتیازی رو در روی هم قرار بگیرند.

چهاردهمین برد استقلال، دوازدهمین برد سپاهان یا دوازدهمین مساوی؟

این بازی در حالی انجام می گردد که تیم میزبان با 22 امتیاز از 10 بازی در رده دوم و تیم میهمان با 21 امتیاز از 11 بازی در رده سوم قرار گرفته است و آبی ها این شانس را دارند تا در صورت پیروزی، با یک بازی بیشتر و به صورت موقت به رده دوم و چه بسا در صورت امتیاز از دست دادن شهر خودر، حتی به صدر جدول صعود کنند.

دو تیم در 18 دوره گذشته لیگ برتر 36 بار با هم دیدار داشته اند که برتری کلی در دیدارهای گذشته دو تیم با آبی پوشان است. استقلال 14 و سپاهان 11 بار پیروز شده اند و 11 دیدار دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. آبی پوشان در مجموع این 36 بازی جمعا 46 و طلایی پوشان 39 بار پیروز به گلزنی شده اند.

استقلال در 18 دیداری که میزبان بوده 9 بار پیروز شده است. 5 بازی در تهران مساوی شده و 4 بار هم آبی ها در خانه تن به شکست داده اند.

سپاهانی ها نیز در خانه 7 بار پیروز شده اند، 5 بار شکست خورده و 6 بار هم کارشان با استقلال در اصفهان به تساوی کشیده است. استقلال در تهران 29 گل زده و 20 گل خورده دارد. سپاهان نیز در اصفهان 17 گل زده و 19 گل خورده دارد.

اولین بازی، اولین برد و اولین گلزن

اولین تقابل دو تیم در لیگ برتر به فصل اول این مسابقات باز می گردد که دو تیم در تاریخ 80/11/7 در اصفهان به دیدار هم رفتند. استقلال با تک گلی که توسط فراز فاطمی به ثمر رساند در این بازی پیروز شد تا فاطمی اولین گلزن این بازیها و استقلال اولین تیم پیروز باشد.

اولین دَبِل و اولین هت تریک

بازی دو تیم در نیم فصل دوم نیز با نتیجه 3 بر صفر به سود استقلال تمام شد تا اولین دبل در تاریخ رقابتهای دو تیم نیز به نام استقلال باشد. این بازی در تاریخ 81/2/24 برگزار گشت و برای استقلال سیروس دین محمدی، محمد نوازی و جواد محققیان (مدافع تیم حریف) گلزنی کردند تا اولین گل به خودی در تاریخ این دیدارها نیز به نام مدافع تیم سپاهان ثبت گردد.

بیشترین گل به خودی

جواد محققیان اولین بازیکن سپاهان بود که در این بازیها گل به خودی زد، اما آخرین نفر نبود. سپاهان سابقه بیشترین گل به خودی در بازی با استقلال را دارد و در دیدارهای گذشته دو تیم 4 بار مدافعان این تیم به اشتباه دروازه خودی را باز کرده اند که جواد محققیان اولین نفر آنها بوده است.

در فصل دوم لیگ برتر و در دیداری که آبی پوشان با نتیجه 3 شکست خوردند، زنده یاد رضا حسن زاده مدافع فقید تیم سپاهان نیز یکبار به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و این دومین گل به خودی سپاهانی ها مقابل استقلال بود.

گل به خودی آقای گل!

زننده سومین گل به خودی سپاهان، بهترین گلزن دیدارهای استقلال و سپاهان است. رضا عنایتی که با 4 گل بهترین گلزن دیدارهای دو تیم استقلال و سپاهان است، در فصل 90-89 و در جریان پر گل ترین دیدار دو تیم که به برتری 4 بر 3 استقلال رسید، به اشتباه دروازه سپاهان را باز کرد، تا تنها بازیکنی باشد که با پیراهن استقلال و سپاهان به سپاهان گل زده باشد و تنها بازیکنی باشد که با پیراهن دو تیم برای استقلال گل زده باشد.

آخرین گل به خودی

محسن ایران نژاد آخرین سپاهانی بود که مقابل استقلال اتو گل زد. این اتفاق در فصل 92-91 و در دیداری افتاد که نتیجه بازی یک-یک مساوی شد. این بازی در 26 فروردین سال 92 انجام شد.

بهترین نتیجه

بهترین نتیجه ای که استقلال مقابل سپاهان گرفته، پیروزی 3 بر صفر است که این نتیجه 3 بار تکرار شده است. آبیها یکبار در دومین دیدار خود سپاهان را با این نتیجه مغلوب کردند، یکبار در سی اُمین دیدار و یکبار هم در سی و چهارمین دیدار توانستند سپاهان را 3 بر صفر شکست دهند.

تکراری ترین نتیجه

نتیجه ای که بیشتر از همه در این بازیها تکرار شده، پیروزی 2 بر یک استقلال است. آبی پوشان در مجموع 36 دیدار گذشته 5 بار با نتیجه 2 بر یک سپاهان را شکست داده اند که این تکراری ترین نتیجه بازی دو تیم است.

تساوی یک-یک و پیروزی 3 بر صفر استقلال هر کدام با 3 بار تکرار، دیگر نتایج پر تکرار در بازیهای دو تیم می باشد.

بهترین نتیجه سپاهان

بهترین نتیجه ای که سپاهان مقابل استقلال گرفته، پیروزی 3 بر یک است. طلایی پوشان در دیداری که در تاریخ 93/5/23 در اصفهان برگزار گشت با این نتیجه میزبان خود را شکست دادند که این بهترین پیروزی آنها در لیگ برتر مقابل استقلال بود.

استقلال و آخرین پیروزی

آخرین باری که دو تیم با هم دیدار داشتند، این تیم استقلال بود که با نتیجه یک بر صفر پیروز شد تا آخرین پیروزی در بازیهای دو تیم به نام آبی پوشان باشد.

آبی پوشان در دیداری که در نیم فصل دوم لیگ هجدهم و در تاریخ 98/1/23 انجام شد با تک گل آیاندا پاتوسی میزبانشان را مغلوب کردند تا آخرین پیروزی در تقابل های دو تیم نیز به نام استقلال باشد.

استقلال و سپاهان در هفته دوازدهم لیگ برتر و در حالی که هر دو برای قهرمانی نیم فصل تلاش می کنند و امیدوار هستند، در دیداری که از ساعت 15 روز شنبه 9 آذر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می گردد به دیدار هم می فرایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چهاردهمین برد استقلال، دوازدهمین برد سپاهان یا دوازدهمین مساوی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهاردهمین برد استقلال، دوازدهمین برد سپاهان یا دوازدهمین مساوی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید