گروسی تحولات مرتبط با فعالیت های نظارتی آژانس در ایران را به اعضای آژانس اطلاع داد، احتمال سفر به تهران

به گزارش وبلاگ نیک دل، یک رسانه آمریکایی گزارش داد که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز کشورهای عضو آژانس را در جریان آخرین تحولات مربوط به فعالیت های نظارتی و راستی آزمایی آژانس در ایران قرار داده است.

گروسی تحولات مرتبط با فعالیت های نظارتی آژانس در ایران را به اعضای آژانس اطلاع داد، احتمال سفر به تهران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نیک دل، لارنس نورمن خبرنگار نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در اروپا طی پیامی در توئیتر گفت که رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز سه شنبه در گزارشی آخرین تحولات مربوط به فعالیت های نظارتی و راستی آزمایی آژانس در ایران تحت برجام را به اطلاع کشورهای عضو رسانده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ نیک دل بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ نیک دل بخوانید. (کلیک کنید)

خبرنگار وال استریت ژورنال در اروپا، در توئیت دیگری گفت: گروسی اعلام کرده است که ایران در روز 15 فوریه (27 بهمن) به آژانس اطلاع داده است که از روز 23 فوریه (5 اسفند) اجرای اقدامات داوطلبانه خود ذیل برجام از جمله پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد.

وی در سومین توئیت پی درپی خود در این خصوص اضافه کرد: رافائل گروسی پیشنهاد کرده است که به منظور توافق با مقامات ایران بر سر راه حلی برای تداوم فعالیت های راستی آزمایی آژانس در تأسیسات هسته ای ایران، به ایران سفر کند. مدیرکل آژانس به مشورت با ایران ادامه می دهد.

روز دوشنبه 27 بهمن ماه کاظم غریب آبادی نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین گفت که ایران با ارسال نامه ای رسمی به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، وی را از تصمیم خود برای سرانجام دادن به بازرسی های سرزده آژانس از تأسیسات هسته ای خود مطلع کرده است.

این اقدام ایران وفق بندهای 26 و 36 برجام و در پاسخ به کوتاهی های مکرر و مداوم طرف های اروپایی برجام در عمل به تعهدات خود انجام می شود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "گروسی تحولات مرتبط با فعالیت های نظارتی آژانس در ایران را به اعضای آژانس اطلاع داد، احتمال سفر به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی تحولات مرتبط با فعالیت های نظارتی آژانس در ایران را به اعضای آژانس اطلاع داد، احتمال سفر به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید