20 ترفند برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

به گزارش وبلاگ نیک دل، همه ما دلمان آشپزخانه ای بزرگ با پنجره هایی بزرگ و سرشار از نور طبیعی می خواهد. در عمل، رسیدن به این آرزو برای همه ممکن نیست؛ اما قرار نیست این موضوع باعث ناراحتی باشد. ممکن است در آشپزخانه کوچک با کمبود فضا روبرو باشید، اما دست کم می توانید آشپزخانه را بزرگ و دل باز جلوه دهید. ترفندهایی برای این کار وجود دارد. در این مطلب، 20 ترفند برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه کوچک به شما معرفی می کنیم.

20 ترفند برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

1. استفاده از رنگ سفید

به گزارش وبلاگ نیک دل به نقل از مجله اینترنتی دانایی ، سفید بهترین رنگ برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک است. این رنگ بازتاب دهنده نور است و حس گستردگی را به آدم القا می کند. با انتخاب رنگ سفید برای کابینت ها، سقف، دیوارها و پیشخان، فضایی بی حدومرز خلق می کنید.

2. ترکیب سطوح

با یکرنگ کردن سطح دیوارها و روی کابینت ها، آشپزخانه بزرگ تر به نظر می رسد. وقتی برای سطوح از رنگ و طرح یکسان استفاده می کنید، فضا یکپارچه و درنتیجه بزرگ تر جلوه می کند.

3. فضای ذخیره در دسترس

یکی از راه های ساده برای جلوگیری از شلوغی آشپزخانه های کوچک، کابینت ها و قفسه هایی هستند که استفاده از آنها آسان باشد.

4. جایگزینی در کابینت با شیشه

حذف در کابینت یا جایگزینی آن با در شیشه ای، به بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه کمک می کند. این کار باعث می شود که فضا عمق بیشتری داشته باشد و دیوارها دورتر به نظر برسند. البته برای اجرای این ایده، باید همیشه کابینت ها را مرتب و خوش منظره نگه دارید. می توانید این ترفند را نه برای همه، بلکه برای برخی کابینت ها به کار بگیرید.

5. پیوند با فضای بیرونی

بسته به فضا و طراحی خانه، ممکن است بتوانید دیواری را حذف کنید و آشپزخانه را به فضای بیرونی پیوند دهید. این کار به مساحت آشپزخانه تان اضافه نمی کند، اما باعث می شود نور بیشتری به آشپزخانه برسد و فضا گسترده تر به نظر برسد.

6. گسترده کردن کف

طرح برخی کاشی ها یا پوشش های کف و دیوار باعث می شود که فضا دلگیر و بسته به نظر برسد، درحالی که برخی الگوها اثر عکس دارند. برای پوشش کف از طرح ها و الگوهایی بهره ببرید که فضا را گسترده تر جلوه می دهند.

7. تمرکز بر ارتفاع

جلب توجه چشم ها در مسیری عمودی به سوی بالا، باعث می شود تا ارتفاع سقف بیشتر به نظر برسد. روی کابینت ها، اقلام تزئینی قرار دهید. برای تأثیر بیشتر، از نمونه هایی بهره ببرید که با رنگ و طرح پس زمینه همخوان هستند.

8. اجتناب از شلوغی

پرکردن روی کابینت ها و پیشخان با انواع و اقسام ابزارهای آشپزی، هم آشپزخانه را کوچک جلوه می دهد و هم فضای کارتان را تنگ می کند. در آشپزخانه های کوچک، تا جای ممکن بهتر است لوازم را در کابینت ها جا دهید.

9. هود مخفی

استفاده از هود مخفی به جای هودهای معمولی، تأثیر چشمگیری در بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه دارد.

10. نورپردازی خلاقانه

وقتی نورپردازی آشپزخانه خلاقانه باشد، کمتر کسی به بزرگی یا کوچکی آشپزخانه تان توجه می کند.

11. به کارگیری طرح های کلاسیک

طرح ها و الگوهای کلاسیک مانند کاشی های بزرگ، همیشه باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شود. از رنگ های خنثی و روشن برای خلق طراحی کلاسیک بهره ببرید.

12. استفاده از کابینت هایگلاس

سطوح براق و بازتاب دهنده نور باعث می شوند تا فضای آشپزخانه گسترده تر به چشم بیاید. استفاده از آینه هم (درصورت امکان) اثری مشابه دارد.

13. استفاده از گیاهان

گل و گیاه ، در هر فضایی ازجمله آشپزخانه، روح بخش است، به ویژه اگر آشپزخانه از نور طبیعی برخوردار باشد. چرا از این نعمت استفاده نکنید؟!

14. صندلی های بدون پشتی

صندلی های بدون پشتی، به سادگی زیر پیشخان قرار می گیرند و فضای کمتری اشغال می کنند. در انتخاب صندلی ها، از رنگی همخوان با پیشخان و فضای آشپزخانه بهره ببرید.

15. استفاده کاربردی از فضا

از هر فضایی بهره ببرید، حتی اگر غیرقابل استفاده به نظر می رسد؛ مثلا می توانید درصورت امکان روی دیوار بالای اجاق ، قفسه یا میله ای قلاب دار برای جاسازی لوازم آشپزخانه نصب کنید.

16. جزیره یا کابینت متحرک

برای اینکه فضای ذخیره بیشتری داشته باشید، می توانید از جزیره آشپزخانه یا کابینتی متحرک، به ویژه در قسمت ورودی، بهره ببرید. هنگام ورود و خروج، می توانید به سادگی آن را حرکت دهید.

17. بهره گیری از نور طبیعی

اگر آشپزخانه تان پنجره دارد، درصورت امکان آن را با پرده نپوشانید. نور طبیعی نقش چشمگیری در بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه دارد.

18. استفاده از فرش یا قالیچه

وقتی گزینه های زیادی برای طراحی آشپزخانه در راستای بزرگ تر جلوه دادن آن ندارید، با فرش یا قالیچه ای در کف، دست کم به فضا روح می بخشید. در انتخاب فرش یا قالیچه، طرح و رنگی را انتخاب کنید که آشپزخانه را شلوغ و دلگیر جلوه ندهد.

19. تزیین چشم نواز

وسیع کردن فضا با رنگ سفید یا رنگ های روشن، به این معنی نیست که هیچ چیز دیگری نباید این یکنواختی را به هم بزند؛ مثلا افزودن قفسه های چوبی، هم تضادی چشم نواز و هم فضایی برای لوازم آشپزخانه ایجاد می کند.

20. ارتباط با فضای باز

اگر موقعیت ساختمان اجازه می دهد، در آشپزخانه راهی به فضای باز (مثل حیاط یا حیاط خلوت) ایجاد کنید. می توانید از این فضا برای ذخیره سازی و حتی با کمی رنگ ولعاب، برای پذیرایی از مهمان ها بهره ببرید.

منبع: جام جم آنلاین

به "20 ترفند برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 ترفند برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید