8 اتفاقی که ثابت می نماید بیابان ها از تصور ما عجیب تر هستند

به گزارش وبلاگ نیک دل، احتمالا شما هم در خصوص منطقه 51 در نوادا چیز های زیادی شنیده باشید، چرا که شایعات زیادی در خصوص آن وجود دارد. اما این منطقه تنها پایگاه راز آلود دنیا نیست و دیگر بیابان هایی نیز در سراسر دنیا هستند که کشتی های باستانی با گنجینه های مخفی در آن ها نهفته شده. مونولیت هایی که ناپدید می شوند و صدای دائمی موسیقی در بیایان، از دیگر موارد عجیبی است که در این مکان ها دیده شده. در اینجا با تعدادی از این موراد آشنا می شوید.

8 اتفاقی که ثابت می نماید بیابان ها از تصور ما عجیب تر هستند

صحرای نازکا

صحرای نازکا در پرو از دهه های قبل و پس از پیدا شدن نقش هایی که روی زمین کشیده شده بودند، شهرت پیدا نموده است. این تصاویر باستانی شامل حیوانات، پرندگان و الگو های هندسی می گردد. در سال 2020 یک تصویر و طرح دیگر پیدا شد که شکلی شبیه به گربه داشت. این طرح با طول 37 متر در طراحی شباهت کمتری به دیگر طرح های این بیابان داشت و آن هم ساده بودنش بود. این طرح 2 هزار ساله، شاید یکی از اولین کوشش ها برای خلق تصاویر بوده است که با تمرین توانستند اشکالی که امروز میبینیم را بکشند.

بیابان آتاکاما

قرار نیست یخ ها در بیابان ها ایجاد شوند، اما تحت شرایط مناسب، مثل ارتفاعات و زمین های بسیار خشک، زمین هایی با یخ های دندانه ای ایجاد می گردد. به این یخ ها پنی تانت یا ستون های کله قندی می گویند که مثل یک تیغه بالا میروند و گاهی به اندازه یک آدم می شوند. در سال 2019 نمونه هایی از زمین یخی در بیابان آتاکاما برداشته شد که تعدادی از آن ها تکه هایی قرمز داشتند. یخ قرمز نشان از وجود میکروب های زنده دارد که پیش از این در دیگر پنی تانت های دنیا دیده نشده بود. این میکروب ها به عنوان جلبک های برفی معرفی شدند که در آلپ و یخ های قطبی وجود دارند. از این رو وجود چنین ارگانیسمی در وسط یک بیابان هنوز یک معماست.

بیابان نامیب

در سال 1982، یک گروه موسیقی به نام توتو اهنگ پیروز خود به نام آفریقا را منتشر کردند. حدود 40 سال بعد شخصی به نام مکس سیدنتاپ، یک هنرمند نامیبی- آلمانی، تصمیم گرفت این آهنگ به صورت دائمی در بیایان نامیب پخش گردد. او چندین بلندگو را در این بیابان نصب می نماید و به سیستم تامین انرژی خورشید متصل می نماید. این آهنگ در مکانی در در بیابان نامیب به طور دائمی پخش می گردد. البته مکس محافظتی از این سیستم ها نداشت و بعد از مدتی تغییرات آب و هوایی بیابان باعث از کار افتادن بلندگو ها شد.

بیابان تنره

تا دهه 1970 میلادی، درختی در ناحیه بیابانی تنره، واقع در جنوب صحرای عظیم آفریق برای 300 سال وجود داشت. مسافران زیادی از این درخت به عنوان تنها درخت در یک محیط 402 کیلومتری دیدن می کردند و حتی مکان آن در نقشه های نظامی معین شده بود. این درخت در سال 1973 نابود شد، اما شیوه نابودی آن باعث عصبانیت عده زیادی شد. یک راننده مست در این راستا در حال حرکت بوده و با آن برخورد می نماید. تنه این درخت اکنون در موزه ملی نیجر به نمایش گذاشته شده و به جای آن هم یک میله به عنوان یادمان گذاشته شده است.

صحرای آفریقا

صحرای آفریقا همه ما را به اشتباه انداخته است. عده زیادی از مردم تصور می نمایند که در صحرای آفریقا چیزی بیشتر از تپه های شنی و مارمولک وجود ندارد، اما هیچ چیز نمی تواند از دید هوش مصنوعی و ماهواره ها جا بماند. در سال 2020 طی تحقیقی با استفاده از ماهواره های ناسا تعداد درختان این بیابان شمرده شد. به طور غیر قابل باوری بیش از 1.8 میلیارد درخت و بوته در غرب این صحرا به ثبت رسید.

بیابان آلورد

در سال 1990، خلبان هایی از گارد ملی بر فراز بیابان آلورد در ایالت اورگن حرکت کردند. در جایی آن ها به پایین نگاه کردند و چیزی دیدند که می توانست توجه دنیا را به خود جلب کند. روزی زمین نشانه عظیمی دیده می شد که یک مربع و دایره های زیادی در آن دیده می گردد. بعد ها معین شد که این نقش به فرهنگ هندو ها مربوط می گردد و نام آن Sri Yantra است. در ابتدا این نقش به موجودات فرازمینی نسبت داده شد، اما در واقع توسط مردی به نام بیل ویترسپون کشیده شده بود. شکایت های زیادی بابت این طرح مطرح شد که گاهی در خصوص نگرانی های محیط زیستی بود و گاهی هم در خصوص این بود که از این نماد برای احضار ارواح استفاده شده است.

بیابان یوتا

در سال 2020، مقامات حیات وحش در مناطقی دوردست از بیابان یوتا در حال پرواز بودند و ماموریت آن ها پیدا کردن و شمارش گوسفند های عظیم شاخ بود، اما این گروه متوجه چیزی درخشان می گردد. هلیکوپتر نزدیک این جسم می رود و با یک شی فلزی درخشان روبرو می گردد. این جسم باستانی نبود، اما حضور آن هم بدون دلیل خاصلی در بیایانی که هیچکس قدم نمی گذارد عجیب بود. برای جلوگیری از گمشدن مردم در این بیابان که می خواستند این شی را ببیند مکان آن اعلام نشد، اما بعضی پیروز به یافتن آن شدند. یک هفته بعد نیز این مونولیت ناپدید شد.

صحرای نامیب و کشتی پر از طلا

در سال 1533، یک کشتی به نام Bom Jesus که سفرش را از پرتغال شروع نموده بود، ناپدید می گردد. علاوه بر گم شدن تمامی اعضای کشتی، خودکشی هم به همراه بارش که پر از سکه های طلا بود ناپدید می گردد. گفته می گردد این سکه ها با معیار امروز 12.5 میلیون دلار ارزش داشته اند. حدود 500 سال بعد و در سال 2016، این کشتی در کولاب بیابان نامیب کشف می گردد. باستان شناس ها هویت این کشتی را تایید کردند و بعد از شش روز حفاری، طلا های این کشتی کشف شد. رسانه ها از سکه های ارزشمند می گفتند، اما استخوان های انسان ها، لباس ها و دیگر وسایل توجه باستان شناس ها را به خود جلب نموده بود.

باشگاه وبلاگ نیک دل

منبع: گردشبان

به "8 اتفاقی که ثابت می نماید بیابان ها از تصور ما عجیب تر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 اتفاقی که ثابت می نماید بیابان ها از تصور ما عجیب تر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید