آسمانخراشی عجیب که هیچ پنجره ای ندارد!

به گزارش وبلاگ نیک دل، آسمانخراش بدون پنجره نیویورک

شهر نیویورک شهر شگفتی هاست، جایی که سوژه های شگفت انگیز در آن کم نیستند از سوژه های انسانی گرفته تا سوژه های طبیعی و مصنوعی، گذاشتن اولین قدم به نیویورک کافیست تا توجهتان را به خیل آسمانخراش های زیاد و خیره کننده اش جلب کند، ساختمان هایی شیشه ای و بزرگ که ارتفاع خود را به رخ آسمان می کشند. اما آسمانخراشی که در خیابان شماره 33 توماس در منطقه سیویک سنتر قرار گرفته است، با بقیه آسمانخراش های این شهر یک فرق اساسی دارد. در این سازه هیچ پنجره ای دیده نمی گردد! این سازه به مقدار ای عجیب است که حتی در شهری مثل نیویورک که وجود ساختمان های بسیار مرتفع در آن عادی است، وقتی مردم از کنار این آسمانخراش رد می شوند به آن خیره می گردد و حسابی توجهشان را به خود جلب می نماید، نه به خاطر بلند بودنش بلکه به علت ظاهر قلعه مانندی که دارد. در ادامه این مطلب از خبرنگاران، بیشتر با آسمانخراش بدون پنجره نیویورک آشنا می شویم…

آسمانخراشی عجیب که هیچ پنجره ای ندارد!

آسمانخراشی بتنی که به جز چند محفظه تهویه، هیچ روزنه دیگری به دنیای بیرون ندارد! این ساختمان بلند بالا، متعلق به شرکت مخابراتیAT&T است و شما را درست یاد استحکامات و قلعه های دفاعی قرن های گذشته که در فیلم ها و کتاب ها دیده اید، می اندازد.

زمانی که در سال 1974 تصمیم به ساخت این قلعه گرفته شد، ای تی اند تی از جان کارل وارنک که طراح معمار بود خواست تا سازه ای بسازد که در برابر انفجارهای هسته ای مقاوم باشد. شاید به نظرتان عجیب باشد اما نگرانی هایی از آن دست، در آن دوران چندان عجیب غریب نبود و ای تی اند تی می خواست مطمئن گردد که هم کارمندان و هم تجهیزاتش کاملا در امان خواهند ماند.

علیرغم این که آسمانخراش بدون پنجره نیویورک فقط 29 طبقه دارد، اما به مقدار یک آسمانخراش 40 طبقه بلند است چرا که تجهیزاتی که احتیاج بود تا در این سازه جاسازی شوند، احتیاج به امنیت و فضای بزرگی داشتند و به همین علت است که ارتفاع هر طبقه از مقدار استانداردی که برای ساختمان های دیگر رعایت می گردد، بزرگ تر است.

علاوه بر این، هر طبقه می تواند وزن زیادی از وسایل و تجهیزات را تحمل کند. امرزوه شرکت ای تی اند تی در چند بلوک آن طرف تر این ساختمان کار می نماید اما هنوزهم این ساختمان به عنوان دیتا سنتر (مرکز داده ای) تلفن ها استفاده می گردد.

از زمانی که شرکت ای تی اند تی و پرسنل آن از این آسمانخراش بیرون آماده و نقل مکان نموده اند، دیگر کسی آسمانخراش بدون پنجره نیویورک را به نام این شرکت نمی شناسد و در واقع به نام خیابانی که در آن واقع شده است، شناخته شده است یعنی جایی به آدرس خیابان شماره 33 توماس، سرنوشتی مثل بسیاری از تابلوهای تبلی­غاتی دیگر شهر نیویورک…

منبع: الی گشت

به "آسمانخراشی عجیب که هیچ پنجره ای ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمانخراشی عجیب که هیچ پنجره ای ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید