آشنایی با شیشه میرال یا شیشه نشکن

به گزارش وبلاگ نیک دل، خبرگزاری خبرنگاران- شیشه میرال یا شیشه نشکن به نمونه هایی از شیشه گفته می گردد که در طول مراحل ساخت بر روی شیشه معمولی عملیات حرارتی انجام می گیرد که وجود آن موجب می گردد تا شیشه به وجود آمده متفاوت باشد و با نام شیشه سکوریت هم شناخته می گردد. یکی از ویژگی های بارزی که در شیشه های میرال می توان مشاهده کرد عدم وجود هر نوع ناهماهنگی یا موج می باشد و از درخشش و شفافیت بی نظیری بهره مند بوده است.

آشنایی با شیشه میرال یا شیشه نشکن

شیشه میرال از کیفیت بالایی برخوردار است و با گذشت زمان رنگ شیشه تغییر نمی نماید و در رنگ های متنوعی همانند مات، دودی، آبی، سبز و غیره قابل استفاده است. این شیشه ها نسبت به شیشه های معمولی مقاومت بسیار بالایی دارند اما منظور این نیست که به هیچ اسم شکسته نمی شود و اگر که شیشه معیوب باشد درصد شکستگی آنها بالا خواهد رفت و به همین جهت در زمان فراوری باید از شیشه های استفاده شود که دارای هیچگونه عیبی نباشند. ضخامت شیشه میرال از 4 تا 20 میلی متر بوده است اما ضخامت بین 8 تا 10 میلی متر به اسم رایج ترین ها در شیشه میرال محسوب می شود.

استفاده از شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن

تراس یا بالکن به اسم یکی از قسمتهای مهم در خانه های امروزی به تعداد می رود چرا که بسیاری از خانه ها دیگر مانند گذشته ها حیات ندارند؛ شما می توانید با کمی خلاقیت برای خودتان یک محیط دنج و راحت را به وجود بیاورید.یکی از راهکارهای شیک و مدرن به منظور چیدمان تراس و بالکن استفاده از شیشه آکاردئونی می باشد.

بدین منظور می توانید برای درب بالکن خود از شیشه آکاردئونی بهره ببرید تا علاوه بر اینکه موجب حفظ رطوبت و دمای درون منزل می شوید بلکه از چشم انداز هم لذت ببرید. با استفاده از شیشه آکاردئونی علاوه بر مزیت های گفته شده می توانید از ورود حشرات و گرد و غبار به درون فضا هم جلوگیری کنید و هر زمان که خواستید به واسطه یک دستگیره درب بالکن را باز و بسته کنید و از هوای بیرون بهره ببرید.

شیشه های متفاوتی در طراحی و دکوراسیون منزل و ساختمان استفاده می شوند که هر کدام از آنها کارکردهای متفاوتی دارند. شیشه ها می توانند در دو حالت ثابت یا شیشه تاشو جمع شو پیاده سازی شوند. به علت اینکه انعطاف پذیری بیشتری در شیشه تاشو و جمع وجود دارد و بعلاوه امکان تبادل هوای بیشتر مهیا است، شیشه تاشو جمع شو با استقبال بیشتری روبرو شده است.

اگر می خواهید کرکرهاتوماتیکانتخاب کنید به این چند نکته دقت کنید:

اگر می خواهید کرکره برقی درب پارکینگ را انتخاب کنید حتماً به این چند نکته توجه کنید: ابعاد و اندازه های کرکره برقی و انتخاب یک تیغه مناسب از لحاظ ساختار فنی، کم صدا بودن تیغه کرکره و زیبایی ظاهری کرکره برقی، تعداد تقریبی خودروها برای تردد از کرکره برقی و انتخاب موتور مناسب، سنسور فتوسل و دیگر تجهیزات ایمنی مورد احتیاج.

از این نمونه درب برقی به اسم کرکره مغازه یا حتی برای پنجره هم استفاده می شود اما در زمان خرید بعضی از افراد دغدغه ایجاد صدا را در مورد کرکره برقی دارند که بد نیست بدانید به منظور کاهش صدا کرکره برقی باید به انتخاب تیغه آن توجه فراوان شود.

در زمان انتخاب کرکره برقیدر مورد نوع تیغه ها تنوع بسیار زیادی وجود دارد با توجه به ابعاد کرکره برقی و مجبور به انتخاب یک تیغه خاص هستیم ولی باید بدانید که تیغه کرکره برقی نقش بسیار مهمی در ایجاد سر و صدا و آلودگی دارد که در زمان باز و بسته شدن کرکره برقی رخ می دهد.

یکی دیگر از خصوصیت های بازر کرکره برقی وجود خلاص کن دستی کرکره برقی است. به بیانی ساده وجود خلاص کن دستی کرکره برقی به شما یاری می نماید و در زمان قطعی برق با مسئله ای در مورد باز و بسته کردن درب روبرو نباشید.

آیا پارتیشن شیشه ای قابل تغییر موقعیت می باشد؟

پارتیشن های شیشه ای از مصالح ساختمانی سنتی بسیار به صرفه تر هستند و این نمونه سیستمهای شیشه تجاری مقیاس پذیر بوده و بعلاوه شما می توانید تنظیم دیوارهای پارتیشن شیشه ای را انجام بدهید و به یک قسمت بزرگی از احتیاجها برسید. با وجود پارتیشن های شیشه های احساس بازتری در محیط خواهید داشت و در مورد تغییر موقعیت هم امکان آن مهیا میباشد و در بیشتر نمونه های دیوارهای شیشه ای افراد می توانند شکل و جهت آنها را تغییر بدهند یا در صورت احتیاج از یک مکان آنها را به مکان دیگر برده و آن را تغییر شکل بدهند.

قیمت پارتیشن شیشه ای تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می گیرد که می توانیم به تعداد درب ها، نوع سخت افزار مورد استفاده یا یراق آلات مورد احتیاج، نوع پارتیشن(پارتیشن شیشه فریم لس، پارتیشن شیشه ای فریم دار)، شیشه پارتیشن،اندازه عرض و ارتفاع پارتیشن، ضخامت و تعداد جداره های شیشه مورد استفاده اشاره کنیم.

یکی از نمونه های پارتیشن به پارتیشن متحرک اختصاص دارد که برای محیط های مناسب است که احتیاج به جابجایی دائم در آنها وجود دارد. مثلاً یک شرکت را در نظر بگیرید که اتاقک هایی داشته است که با توجه به حجم و ظرفیت وسایلشان احتیاج است که با استفاده از پارتیشن دائم محیط را کوچک و بزرگ نمایند به همین جهت در این شرایط پارتیشن متحرک مورد استفاده قرار می گیرد.

پارتیشن فریم لس نوعی از پارتیشن بوده که با بکارگیری پروفیل های آلومینیومی فلزی موجب اشغال فضای بسیار کمی خواهند شد و در نهایت برای فضاهای کوچک یک گزینه عالی به تعداد می فرایند. افزون بر آن استفاده از پارتیشن فریم لس ،جز بندی با کم کردن اندازه پروفیل ، دید بیشتری را با شفافیت بالاتری به وجود می آورد.

برای شیشه پارتیشن با توجه به اینکه انواع مختلفی از شیشه در بازار وجود دارد و هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند می توان با توجه به محیط از نوعی شیشه استفاده کرد اما در بیشتر پارتیشن ها از شیشه سکوریت استفاده می شود.

شیشه پارتیشن شیشه ای سندبلاست، شیشه پارتیشن شیشه ای لمینت، شیشه پارتیشن شیشه ای فلوت از نمونه های دیگری هستند که مورد استفاده قرار می گیرد اما به اسم رایج ترین آنها به شیشه سکوریت به علت نشکن بودن میتوان اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آشنایی با شیشه میرال یا شیشه نشکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شیشه میرال یا شیشه نشکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید