ادعای بایدن: عدم حضور چین در کنفرانس آب وهوایی اشتباه بزرگی بود

به گزارش وبلاگ نیک دل، رئیس جمهور آمریکا به عدم حضور چین در نشست آب و هوایی اخیر واکنش داد و آن را اشتباهی بزرگ خواند.

ادعای بایدن: عدم حضور چین در کنفرانس آب وهوایی اشتباه بزرگی بود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نیک دل به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به عدم حضور چین در کنفرانس آب وهوایی در اسکاتلند (COP26) در ادعایی آن را اقدامی اشتباه خواند.

بایدن خطاب به وبلاگ نیک دل حاضر در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل گفت: چین با عدم حضور خود در کنفرانس 2 هفته ای اسکاتلند اشتباه بزرگی مرتکب شد و نفوذ خود را از دست داد.

بایدن بی توجه به آنکه آمریکا سابقه خوبی در زمینه توافق های آب و هوایی ندارد، اضافه نمود: آمریکا در این نشست حاضر شد، زیرا تغییرات اقلیمی را مهمترین مسئله برای رهبران دنیا می داند.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی دیگر مدعی شد: گرچه رقابت میان آمریکا و چین واضح است، اما لزومی ندارد این رقابت با تضاد همراه باشد. در نشست مجازی آینده با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، درباره رقابت ها مذاکره خواهیم کرد و با تضاد کاری نداریم. البته تا به امروز زمان دقیقی برای این نشست معین نشده است.

پیش از این بایدن برای حضور در نشست گروه 20 در رم، مرکز ایتالیا حضور داشت. گروه 20 شامل برزیل، چین، هند، آلمان و آمریکاست که 60 درصد از جمعیت دنیا و حدود 80 درصد از انتشار گاز های گلخانه ای را به خود اختصاص داده اند.

دانشمندان پیش بینی می نمایند اگر فرایند گرمایش زمین با همین سرعت پیش برود در سال های آینده خشکسالی، سیل و طوفان های خطرناک و تغییرات شدید آب و هوایی در کل کره زمین اتفاق خواهد افتاد.

روز گذشته نشست سران گروه 20 در ایتالیا با صدور یک بیانیه به کار خود سرانجام داد و رهبران 20 اقتصاد بزرگ دنیا به توافق رسیدند تا اقداماتی عملی در جهت کاهش گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی انجام دهند.

در آن موقع رئیس جمهور آمریکا گفت: از اینکه آمریکا نمی تواند کار بیشتری در زمینه کنترل گرمایش زمین انجام دهد متاسفم.

جو بایدن بعلاوه از چین و روسیه به علت عدم ارائه پیشنهاد های سازنده در این باره به شدت انتقاد کرد. رییس جمهور آمریکا مدعی شد: خیلی ناامید شدیم زمانی که دیدیم چین و روسیه عملاً هیچ اقدام و یا حتی پیشنهادی را به منظور حل این موضوع ارائه ندادند.

وبلاگ نیک دل بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ادعای بایدن: عدم حضور چین در کنفرانس آب وهوایی اشتباه بزرگی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای بایدن: عدم حضور چین در کنفرانس آب وهوایی اشتباه بزرگی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید