انرژی ریکی و تاریخچه آن

به گزارش وبلاگ نیک دل، یکی از روزها که دکتر اسویی در حال گفتو گو با شاگردانش بود بحثی در رابطه با انرژی درمانی شد که از او خواستند که به آنها یاد دهد طبق سنت ژاپن برای حفظ آبروی مدیر باید به این سوال جواب می داد او از شغل خود کناره گیری کرد و در پی یاد گیری انرژی درمانی به راه افتاد او تصمیم گرفت در شیکاگو در بخش الهیات دانشگاه مطالعاتش را شروع کند.اما

انرژی ریکی و تاریخچه آن

انرژی ریکی و تاریخچه آن

ریکی از کجا آمده است؟

خلاصه ای از تاریخچه ریکی

دکتر اسویی رئیس یک دانشگاه کوچک در کیتو ژاپن بود.

یکی از روزها که دکتر اسویی در حال گفتو گو با شاگردانش بود بحثی در رابطه با انرژی درمانی شد که از او خواستند که به آنها یاد دهد طبق سنت ژاپن برای حفظ آبروی مدیر باید به این سوال جواب می داد او از شغل خود کناره گیری کرد و در پی یاد گیری انرژی درمانی به راه افتاد او تصمیم گرفت در شیکاگو در بخش الهیات دانشگاه مطالعاتش را شروع کند.اما چیزی نیافت او بعد از سالیان دراز مطالعه بلاخره از عده ای دریافت درکوهی به نام کوه کوراما به پاسخ خود می رسد.او به آنجا رفت و بعد از مدت 21 روز مدی تیشن انرژی ریکی به او القا شد.

به لحاظ ظاهری و به اسم انرژی درمانگر، ریکی ریشه های اصلی خود را در هند می یابد که پس از گذر از تبت و چین به ژاپن رسیده است. یعنی همانجایی که به وسیله دکتر اوسویی مجدداً شناسایی و کشف شد لیکن به لحاظ پتانسیل درونی و ذاتی آن ریشه و خواستگاهی ندارد چرا که در حقیقت ریکی ماهیت درونی همه چیز است و به اسمی می توان گفت که در همه جا هست. باتوجه به این تعریف و رویکرد به نیروی دنیای زندگی، ریکی غیرقابل درک و تسخیر ا ست و این در حالی ا ست که تواماً بااین مفهوم به علت قابلیت سراسر نافذش هرشخص در هرلحظه ای توانایی تجربه مستقیم آن را دارد.

روش درمان طبیعی دکتر اوسویی ریکی هم مانند سایر شاخه های متفاوت درمانی ریشه و بنایی عمیق در ازمنه ماقبل تاریخ دارد. و به طور خاص ریکی متعلق به سنن پزشکی است که ریشه درجنوب، مرکز و شرق آسیا دارند.

باتوجه به دست نوشته های خود دکتر اوسویی ریکی آنچانکه ما آنرا به به وسیله غرب شناخته ایم، سنتز و برآیندی از هفت مرتبه تعالیم تانتاریک است که بدون و ابستگی به هرگونه مذهب و یا تعلقات فلسفی پیشرفته است ولیکن ارتباط تنگاتنگی با عوالم روحی، انتقالات انژویایی وتوان بخشی در نحوه درمانی بودایی دارد.

در یک برداشت و احساس عمیق تر به اسم ما هیت ذاتی انرژی دنیای حیات ریکی شالوده و ماهیت وجودی طبیعی همه دنیا و موجودات آن است. در همه جا وجود دارد. باتوجه به شناختی که ما از خودمان به شکل مادی یعنی همه جسممان و قابلیت های حواس پنجگانه داریم دچار یک فراموشی شده ایم چرا که ما موجوادات و مخلوقاتی به ذات بدون محدودیت هستیم. ما توانایی ها و قدرت اعطا شده را باز نمی خوانیم حال آنکه تنها با هوشکمک ووسعت دید و باز کردن وجود می توانیم تمامی منابع مورد احتیاج را به سوی خود فرا خوانیم (درست همچون داستان ماهی و قرص های نان در مسیحیت یا داستان ویبوتی سایبا با)در جریان همسویی و توان بخشی ریکی(که بازگشایی کانال مستقیم انرژی ماست که جریان انرژی حیات بخش درآن جاری می گردد) ما دوباره متصل می شویم و یا خیلی ساده متوجه اتصال همیشگی خود با انرژی موجود می شویم و در آن موقع ما اقدام به جذب مستقیم تمامی آنچه احتیاج داریم می نماییم همان احتیاجهایی که در ابتدا به نظر می رسید که از خارج وجودمان نشأت می گیرند و به آهستگی به درک مجردی از تمامی آنچه هستیم به وسیله قلب و نیر جسممان دست می یابیم.

به طور کلی ریکی به تکنیک ساده شفابخش به وسیله استقرار دستان اطلاق می گردد، فرمی از درمان به وسیله انرژی که در قرن 19 به وسیله دکتر میکائواوسویی در ژاپن مجدداً کشف شد.دکتر اوسویی واژه ریکی را برگزید تا انرژی حیاتی دنیای را که فکر را آرام و نیروی حیاتی انسان را افزایش می دهد، توصیف نماید. با قراردادن دستان بروی نقاط خاصی از بدن فرآیند شفابخش شکل می گیرد.

ذات و رهبر این گونه از شفابخشی به وسیله یک سلسله تشریفات از استاد به شاگرد منتقل می گردد و مانند فرم های تانتاریک بودایی در ژاپن و تبت به نام همسویی یا نیروبخشی نامیده می شوند.

در حقیقت ریکی همان طبیعت بنیادی یا عصاره وجودی دنیا است و روش درمان طبیعی اوسویی راهی ساده برای بازبخشی به خود است از آنچه واقعاً هستیم یعنی همان نیروی انرژی دنیای زندگی.

شما می توانید خود را با آن احیا مجدد نمائید که در واقع بازگشتی عمیق به آن چیزی است که همیشه بوده ایم.

در فیزیک کوانتومی همچون علوم باطنی انرژی به اسم بنیان و اساس طبیعت وجود شناخته می گردد و در حقیقت هیچ تجسمی وجود ندارد و جسم انسان، تفکرات و تمایلات آن همگی نوساناتی از انرژی در فرکانس های مختلفند. هرچه این جنبش ها ونوسانات چگال تر و تنگ تر باشند ما مستعدتر و آماده تر خواهیم بود به جهت مواجهه با عدم راحتی و بیماری و به عکس هرچه این تنش ها و نوسانات بازتر و کمتر باشند شانس بیشتری برای درک سلامت طبیعی، رهایی، زیبایی، سعادت و خوب بودن وجود خواهد داشت.

همزمان با به کار گرفتن فکر و جسم و ارتباط با نیروی دنیای زندگی با تجربه ای منحصر به فرد و بسیار شخصی ، ریکی می تواند هر شخص را با فرایند آرام و محکم از محدودیت ها و مسائل افزایش سن رهایی بخشیده و همزمان با این رهایی تجربه اولین سلامتی و بالانس جسمی و روحی هم به دست می آید و انتها این تجربه، به احساس رهایی، آزادی و وحدت الی منجر می گردد.

بعضی از ویژگیهای ریکی

-ریکی انرژی شما را هرگز تهی نمی نماید.

-ریکی انرژی الهی است.

-ریکی آسیب نمی رساند.

-ریکی با هیچ مذهبی در ارتباط نمی باشد.

-ریکی به وسیله اجزا و سلولهای موجودات زنده دریافت می گردد.

-ریکی شعور دارد و نمیتوان از او سوئه استفاده برد.

-ریکی را می توان در هر سنی یاد گرفت.

-از انرژی ریکی برای درمان خود و دیگران می توان استفاده کرد.

مراقبه و ریکی

مراقبه قبل از ریکی، حتی برای مدت کوتاه، باعث شفافیت فکر می گردد، جریان ریکی را بهترحس می کنید، کانال پاک تری برای عبور این انرژی خداوندی می شوید و فرآیند انتقال انرژی را بهتر تجربه می کنید .

مراقبه روشی است برای آرام کردن فکر از گفتگوهای درونی و ایجاد فضای خالی برای داده های لازم. امکان یادگیری را افزایش می دهد, تمرکزو حافظه را بهبود می بخشد وفکر را آرام می نماید.

فکر مانند بچه شیطانی است که مرتب بازی گوشی می نماید. اصل مهم در مراقبه آنست که درگیر افکار و بازی گوشی های فکر نشوید. پیدایش آنها را مهم ندانید و محکوم نکنید، بلکه آنرا امری طبیعی تلقی کنید. هیچ کوشش و کوششی برای کنترل فکر نباید کرد فقط اگر فکری آمد مانند فیلم سینمایی اجازه دهید برود و درگیر آن نشوید. هر مراقبه ای دارای موضوعی است صرفاً در مدت 20 دقیقه ای که درمراقبه می نشینید فقط به موضوع مراقبه به پردازید. آرامش باید از درون بعضیزد و سراسر جسم و جان را فراگیرد. مراقبه یعنی فنا شدن در اقیانوس هستی .

نیت درست و پاک

در موقع کار کردن با این جنبه ها در مراقبه ماه نو ریکی می توانیم بر روی نیاتی مانند اهداف شخصی در خصوص کار، خانواده، روابط سلامتی، مسائل اقتصادی، خانه و یا هرجنبه دیگری از وجود زمینی خود تمرکزکنیم. بعلاوه می توانیم برطریق معنوی خود تمرکز نموده و یا برای درک و انتقال کارهای خود درخواست کمک کنیم.می توانیم برروی مسائل دنیای تمرکزکنیم، مانند منابع غنی غذایی برای دنیا، صلح بین ملت ها، زندگی هماهنگ با طبیعت برای بشر، سرپناه مناسب برای همه، روابط سالم دنیای که در آن تفاوت ها با آغوش باز پذیرفته شوند (عدم تبعیض) و غیره. توجه داشته باشید که برگرسنگی، بی خانمانی، جنگ و غیره تمرکز نمی کنیم. برآنچه که خلق می کنیم متمرکز می شویم نه برآنچه که می خواهیم تغییر دهیم و یا از آن می ترسیم. نیت مقدس زمانی قدرتمند است که در متعالی ترین شکل ممکن خلق شده و ظهور آن به کامل ترین شکل ممکن بر عهده خداوند گذاشته شده باشد.مراحل مراقبه:از ا ینکه کانال باز ریکی هستید و شخصیت و نفس شما اجازه می دهند تا ریکی با شفافیت و حقیقت تمام جاری گردد، تشکر کنید.

از اینکه آماده دریافت راهنمایی فرشتگان و اساتیدی که برای کمک به شما می آیند، هستید تشکر کنید.حوزه انرژی خود را با تقویت نور خود آماده کنید. برای اینکار یک سمبل قدرت عظیم در مقابل بدن خود رسم نموده و انرژی را به کالبد اتری خود راهنمایی کنید. از پایین به بالا یک سمبل قدرت کوچک در برابرهر یک از چاکراهای خود رسم کنید. کمی تأمل نموده و با پرتوافکنی برای حوزه انرژی خودو به سمت شبکه خورشیدی و قلب ریکی بدهید. خداوند و موجودات برتر و استادان معنوی والامقام، مانند حضرت مسیح، را فرا خوانید. به آنها خوشامد گفته و از حضورآنها تشکر کنید. به آنها اجازه بدهید تا درخلق نیت مقدس به شما کمک نموده و در ظهور ایده شما هم کمک نمایند. سمبل احساسی/فکری را فرا خوانید. نیت مقدس خود را برای این مراقبه یادداشت کنید.

اهداف شخصی و آرزوهایتان را برای دنیادر آ ن قید کنید. شکلی که نشان دهنده ایده شما باشد هم مفید است. به نوشته خود ریکی احساسی/فکری داده و نیت خود را بیان کنید. سمبل شفا از راه دورار فراخوانده و تصور کنید که پلی از نور، از قلب خود به قلب تمام موجودات رجحان که برای کمک به شما آمده اند و سایر افرادی که در این مراقبه گروهی شرکت نموده اند، برقرار می گردد. تمام روح هایی را که به شما متصل شده اند حس نموده و نور حاصل از ذوب شدن تمام جدایی ها را احساس کنید. سعی کنید یکی شدن تمام خلقت را تشخیص بدهید

. به یاد داشته باشید که ریکی زمان و مکان را در می نوردد. (اگر همسویی استادی یا کارونا ریکی را دریافت نموده اید، می توانید از سمبل های این سطوح بهره ببرید.) مراقبه نموده و تا زمانی که احساس راحتی می کنید ریکی بفرستید. مراسم تشکر خود را اجرا کنید. یک سمبل قدرت عظیم را با نیت قطع ارتباط با فرایند مراقبه ای برروی بدن خود رسم کنید. همه شرکت نمایندگان در مراقبه هم بین ترتیب ارتباط خود را قطع نموده وبه زندگی روزمره خود باز می گردند.در بار های اولی که مراقبه می کنید ممکن است به دفعات به مطالب فوق مراجعه کنید.

قطعاً کنجکاو خواهید بود بدانید در کجای چرخه ماه قرار دارید و چه زمانی شتاب کامل برای حرکت به سوی اهداف خود را دارید.به این مراقبه دنیای بپیوندید ما هرماه در روز دوم ماه نو، هنگامی که انرژی ماه تقویت می گردد، این مراقبه را انجام می دهیم .

من شخصاً مراقبه در ساعت 6 صبح به وقت محلی انجام می دهم اما مراقبه را در منطقه ای از زمان قرار می دهم تا به تمام کسانی که در طول ساعات مختلف روز مراقبه را انجام می دهند مرتبط گردد. در هرماه نو من دنیای در صلح و آرامش جایی که بشریت برای زمین احترام قائل است وهمه در هر لحظه مانند ضمیر برتر خود زندگی می نمایند، را به اسم ایده و هدف خود انتخاب می کنم. برای کمک به این ایده و هدف خود انتخاب می کنم. برای کمک به این ایده به من ملحق شده و اهداف شخصی خود را همتقویت کنید.

ارسالی از طرف کاربر محترم : omidayandh

منبع: راسخون

به "انرژی ریکی و تاریخچه آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انرژی ریکی و تاریخچه آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید