برترین ویتامینه های پرتقالی برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ نیک دل، خبرنگاران : ویتامینه های معجزه گر پرتقالی برای تقویت ایمنی بدن را بشناسید.

برترین ویتامینه های پرتقالی برای مقابله با کرونا

پرتقال منبع غنی ویتامینC و موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن است که در فصل زمستان و در دروان کرونا توصیه به گنجاندن آن در رژیم غذایی می گردد.

به گزارش وبلاگ نیک دل، گرچه خوردن میوه کامل بسیار مفید است اما می توان با روش های خلاقانه و ترکیب با دیگر خوراکی ها، تاثیرات مثبت این میوه را تقویت کرد.

پرتقال سرشار از ویتامینC است که در بسیاری از عملنمودهای بدن نقش دارد. این ویتامین برای سیستم عصبی و قلبی عروقی مفید است و به تقویت استخوان ها، دندان ها و پوست نیز یاری می نماید. علاوه بر این، نقش مهمی در افزایش ایمنی بدن دارد و با بیماری های فصل سرما و خستگی مقابله می نماید. پرتقال بعلاوه منبع خوبی از فلاونوئیدها و اسیدفولیک است که در کنار ویتامینC، خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد و نقش پیشگیرانه ای از بیماری های مزمن نظیر دیابت و بیماری های قلبی عروقی دارد. علاوه بر میوه کامل، می توان از پرتقال در دستورهای جالب غذایی استفاده کرد که حتما خوشمزه هم خواهند بود:

نوشیدنی پرتقال و عسل

آب چند پرتقال را بگیرید و در قابلمه روی حرارت ملایم بگذارید. کمی عسل و دارچین به آن اضافه کنید و هم بزنید تا عسل حل گردد. این نوشیدنی را پیش از اینکه به جوش بیاید، از روی حرارت بردارید.

پوره هویج و پرتقال

چند هویج را تکه نموده و بخارپز کنید. آب یک پرتقال را بگیرید و با هویج های پخته خوب له کنید. به میزان یک قاشق چایخوری در این مخلوط کره بریزید و در صورت تمایل کمی نمک بزنید. پوره هویج و پرتقال را می توانید به عنوان میان وعده یا همراه غذا میل کنید.

سس پرتقال

4 قاشق سوپخوری روغن زیتون را با 1 قاشق سوپخوری سرکه، 1 قاشق سوپخوری آب، آب 1 پرتقال، کمی نمک و فلفل و خردل مخلوط کنید. 1 پیاز کوچک را ریز رنده و به آن اضافه کنید. این سس را می توانید با انواع غذاهای گوشتی و سالاد سرو کنید.

منبع: رکنا

به "برترین ویتامینه های پرتقالی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ویتامینه های پرتقالی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید