حمایت از شرکت ها و جوانان خلاق باید در بودجه 1401 دیده گردد

به گزارش وبلاگ نیک دل، یک نماینده مجلس ضمن تاکید بر توسعه هر چه بیشتر اکوسیستم صنایع نرم و خلاق گفت: کوشش داریم تا حمایت از شرکت های خلاق به صورت وسیع تری در بودجه 1401 نیز بازتاب یابد.

حمایت از شرکت ها و جوانان خلاق باید در بودجه 1401 دیده گردد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ نیک دل، محمد رشیدی نماینده مردم در حوزه انتخابیه کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: آهنگ غالب در مجلس شورای اسلامی، آهنگ حمایت از فراوری است و به نظر بنده، پیشران و پیشتاز فراوری در کشور نیز شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور هستند. به همین علت حمایت از این شرکت ها، شناخت و رسیدگی به احتیاج آن ها و بعلاوه مانع زدایی از جهت این فعالان فناور و خلاق، یکی از امور با اولویت بالا در قوه مقننه محسوب می گردد.

بودجه 1401

دبیر اول کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: بر این اساس نمایندگان در کمیسیون های مختلف مانند کمیسیون صنایع و معادن، آموزش و بعلاوه بنده و آقایان دهنوی و رضا خواه و دیگر عزیزان در هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق، کوشش کردیم تا حداکثر حمایت ممکن به این شرکت ها تخصیص یابد. یکی از نتایج این کوشش نیز، احکام بودجه 1400 بود که به نظر در آن سهم بسیار مناسبی به اکوسیستم نوآوری در کشور اختصاص یافت. کوشش ما و دیگر همکاران در مجلس این است که این اتفاق فرخنده در ابعادی وسیعتر در بودجه 1401 نیز تکرار گردد.

وی، ضمن مهم ارزیابی کردن فعالیت شرکت های خلاق، گفت: نام شرکت های خلاق در کلیات قانون حمایت از جهش فراوری محصولات دانش بنیان وجود دارد و حتماً سعی می گردد که سطح حمایت از جوانان خلاق و نوآور توسعه یابد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دولت نیز اگر در قالب لایحه، درخواست های در حوزه صنایع نرم و خلاق و اکوسیستم نوآوری در کشور را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند، حتماً مجلس استقبال خواهد نمود.

حمایت همه جانبه

رشیدی بعلاوه ضمن تبیین بیشتر بحث حمایت از شرکت های خلاق و دانش بنیان، اضافه کرد: این حمایت ها باید هوشمندانه، هدفمند و بر اساس ساختار و قاعده مناسب صورت گیرد. باید استارتاپ های نوآور را تا زمان تبدیل شدن به یک شرکت پویا و بالنده مورد حمایت قرار داد. حمایت ها نیز تنها محدود به حمایت اقتصادی نیست و باید دیگر وجوه حمایتی مانند معافیت های اقتصادیاتی برای محصولات بسیار پیشرفته، خلاق و نوآور را مورد توجه قرار داد. اینگونه است که می توان به تدریج محصولات و خدمات ایرانساخت را جایگزین هر محصول و خدمت وارداتی کرد.

این نماینده مجلس، با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب استان کرمانشاه، گفت: کرمانشاه در حوزه های مختلف صنعتی و فراوریی دارای ظرفیت های بسیار خوبی است، اما در حوزه های مانند کشاورزی و زیرساخت های فراوریات گلخانه ای از پتانسیل های بسیار خاصی برخوردار است، که می تواند به محلی برای ایجاد ارزش اضافه کرده برای کل کشور تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حمایت از شرکت ها و جوانان خلاق باید در بودجه 1401 دیده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از شرکت ها و جوانان خلاق باید در بودجه 1401 دیده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید