خبرنگاران 114شرکت فن آور در منطقه آزاد ارس فعالیت می کنند

به گزارش وبلاگ نیک دل، تبریز- خبرنگاران- مدیر عامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: 114شرکت فن آور در این منطقه آزاد فعالیت می کنند و از این تعداد 59 شرکت فناور و دانش بنیان تولیدی و 55 شرکت فن آور نوپا هستند.

خبرنگاران 114شرکت فن آور در منطقه آزاد ارس فعالیت می کنند

محسن نریمان روز سه شنبه در این آیین بهره برداری از مرکز نوآوری ارس و رونمایی از محصولات فن آور در منطقه با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فن آوری ارس برای خدمت رسانی به شرکت های دانش بنیان و نوآور تشکیل شده است و از تمام شرکت های دانش بنیان و فناور حمایت می کند، اظهار کرد: این صندوق از شهریورماه سال گذشته تاسیس شده است و اولین صندوق در بین مناطق آزاد کشور و نیز اولین صندوق در شمال غرب کشور می باشد.

وی خدمات ارائه شده توسط این صندوق را ارائه تسهیلات به شرکت های فناور و دانش بنیان, صدور انواع ضمانتنامه و تضمین سرمایه گذاری خطرپذیر گفت و افزود : تسهیلات 500 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد برای شرکت های دانش بنیان و با کارمزد 11 درصد برای سرمایه در گردش و تولیدات صنعتی برای شرکت های دانش بنیان و فناور نوپا پرداخت می شود.

نریمان همچنین در خصوص مرکز رشد واحدهای فناور ارس گفت: سازمان منطقه آزاد ارس در سال 97 مرکز رشد واحدهای فناور منطقه را با کسب مجوز رسمی از وزارت علوم تاسیس کرده است و در این مدت کسب رتبه اول در بین مراکز رشد استانی بر اساس پایش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز کسب رتبه برتر در بین مناطق آزاد بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور از مهم ترین دستاوردهای حوزه فناوری این سازمان می باشد.

وی با تشکر از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از صندوق پژوهش و فناوری ارس افزود: در این منطقه آزاد امکانات و بسترهای مناسبی برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان، فناور و نوپا ایجاد شده است و ما از همه متخصصین این حوزه حمایت می کنیم.

نریمان افزود: ما در منطقه آزاد ارس با اقبال حضور دانشگاه ها روبرو هستیم به همین دلیل توافقاتی با چند دانشگاه خارجی اجرا شده است که حضور این دانشگاه ها در کنار دیگر دانشگاه ها و پردیس ها، در آینده نزدیک منطقه را به قطب علمی آموزشی دانشجویان بین المللی تبدیل می کند.

پریسا بهلولی مدیرعامل مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس نیز در این مراسم گزارشی از برنامه های پیش رو و آینده و عملکرد معاونت اقتصادی در حوزه فناوری، نوآوری و دانش بنیان را ارائه کرد.

در پایان این مراسم از چندین محصول نوآورانه که توسط شرکت های مستقر در مرکز رشد واحدهای فن آور ارس تولید شده بود رونمایی و از پنج شرکت فناور و دانش بنیان برگزیده منطقه تجلیل شد.

به گزارش وبلاگ نیک دل، منطقه آزاد ارس در شمالغرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت 51 هزار هکتار 137 کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 114شرکت فن آور در منطقه آزاد ارس فعالیت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 114شرکت فن آور در منطقه آزاد ارس فعالیت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید