روباتی که گمشده ها را پیدا می نماید

به گزارش وبلاگ نیک دل، پژوهشگران MIT نوعی بازوی روباتیک طراحی نموده اند که داده های دوربین و آنتن را برای قرار دادن و بازیابی اقلام، حتی اگر در زیر یک توده مدفون شده باشند، آنالیز می نماید.

روباتی که گمشده ها را پیدا می نماید

گم شدن وسایل افراد می تواند یک ماجرای ناراحت نماینده باشد، اما به نظر می رسد یک روبات این مشکل را حل نموده است.

پژوهشگران MIT یک سیستم روباتیک ایجاد نموده اند که می تواند این کار را انجام دهد. این سیستم، RFusion، یک بازوی روباتیک با آنتن دوربین و فرکانس رادیویی (RF) است که به گیره آن متصل شده است و سیگنال های آنتن را با ورودی بصری از دوربین برای مکان یابی و بازیابی یک مورد جوش می دهد، حتی اگر مورد گم شده، زیر یک توده مدفون شده و کاملاً خارج از دید باشد.

نمونه اولیه RFusion که محققان توسعه داده اند متکی به برچسب های RFID است، برچسب هایی مقرون به صرفه و بدون باتری که می توانند به یک مورد چسبیده و سیگنال های ارسال شده به وسیله آنتن را منعکس نمایند. از آنجا که سیگنال های RF می توانند در بیشتر سطوح حرکت نمایند (مانند توده لباس های کثیف که ممکن است کلید ها را پنهان کند)، RFusion قادر است یک مورد برچسب زده شده را در داخل یک شمع قرار دهد.

با استفاده از یادگیری ماشینی، بازوی روباتیک به طور اتوماتیک محل دقیق شی را رصد می نماید، دست روباتیک را در بالای آن حرکت می دهد، جسم گم شده را گرفته و تأیید می نماید که جسم مناسب را انتخاب نموده است.

دوربین، آنتن، بازوی روباتیک و هوش مصنوعی کاملاً یکپارچه هستند، بنابراین RFusion می تواند در هر محیطی بدون احتیاج به تنظیمات خاص کار کند. در حالی که یافتن کلید های گم شده مفید است، RFusion می تواند در آینده کاربرد های گسترده تری داشته باشد، مانند مرتب کردن وسایل برای انجام سفارشات در یک انبار، شناسایی و نصب قطعات در یک کارخانه فراوری خودرو، یا یاری به یک فرد مسن برای انجام کار های روزانه در خانه.،انتخاب

منبع: ایران آنلاین

به "روباتی که گمشده ها را پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که گمشده ها را پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید